2021.06.26. 15:00
Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V teszt – Csak semmi pazarlás
A Swift modellek a múltban sem számítottak benzinfalónak, ennek ellenére a gyártó folyamatosan igyekszik megtalálni azokat a megoldásokat, amely még gazdaságosabbá, hatékonyabbá teszik a világszerte népszerű modellt.
Fotó: Autó–Motor
A Suzuki ezért külön utat, a többi gyártóhoz képest egészen más stratégiát választott a CO2 flottakibocsátás csökkentéséért vívott harcban. Sokkal inkább a szívó négyhengeresben hisznek, mintsem a feltöltött motorokban, ez ugyanis a lánchibrid rendszerrel megfűszerezve a takarékosság terén rendkívül jó mutatókkal rendelkezik.
Ennek ellenére a Suzuki lecserélte az 1242 cm3-es, K12C jelű blokkot az 1197 cm3-es, K12D-re, amely egy kifejezetten rövid löketű motor, a korábbihoz képest magasabb kompresszióviszonnyal. Az indítógenerátor továbbra is 3 lóerővel és 50 Nm-rel kapcsolódik be a hajtásba, ugyanakkor a 12 voltos lítium-ion akkumulátor kapacitása 3-ról 10 Ah-ra nőtt, vagyis többször segítheti a benzinmotor munkáját.
A 83 lóerős teljesítmény ugyan 10%-os csökkenést jelent, a nyomatékmaximum meglehetősen alacsony fordulaton, már 2800-on rendelkezésre áll. Városban nem is tűnik gyengének a Swift, könnyedén tarthatjuk vele a forgalom ritmusát, autópályán vagy országúti előzéseknél viszont érezni, hogy egy kis szívómotor hajtja, egyszerűen nincs meg benne a turbómotorokra jellemző rugalmasság. Ugyanakkor a háromhengeresekkel ellentétben nincs is zavaró vibráció, a startstop rendszer működése is szinte észrevehetetlen. Ha pedig ehhez hozzávesszük, hogy 5,0 literes fogyasztással zárta a Swift a tesztprogramot, aligha marad kétségünk a hajtáslánc hatékonyságával kapcsolatban.
Aki úgy gondolja, hogy az imént említett takarékosság terén csupán az új motor a főszereplő, az téved. A Swift ugyanis továbbra is az egyik legkönnyebb kisutónak számít a saját kategóriájában. A csupán 865 kilogramm modellben ezért a hangszigetelésre nem fektetettek túlságosan nagy hangsúlyt, ha megvizsgáljuk az ajtókat, feltűnően könnyűnek találjuk őket. A Swift 3,85 méter hosszú, ezért tipikus városi járműnek tekinthetjük. Az átlagos testű felnőttek kényelmesen utazhatnak benne, viszont ha valaki magasabb adottságokkal rendelkezik, azoknak a hátsó sor már egyáltalán nem ajánlott.
Az új hibrid hajtással minimálisan nőtt a Swift ára, a bázismodell 4 260 000 Ft-tól vihető haza, amely igazi belépőváltozat (ködlámpa és automatikus fényszórókapcsolás nélkül). Ugyan egy jól felszerelt kivitel már inkább ötmilliót kóstál, és emiatt nehezen nevezhető diszkontautónak, a konkurenciához viszonyítva még mindig nem vészes a Swift ára, főleg, hogy a takarékosság terén kevés vetélytársa akad.
TETSZETT
NEM TETSZETT
ÖSSZEGZÉS
A Swiftnél vannak divatosabb fazonú és fantáziadúsabb belterű kisautók, viszont igényes és takarékos hajtásláncával az egyik legjobb vétel. Mindent tud, amit egy ekkora méretű autótól elvárunk, még a vezetéstámogató rendszerek terén is jól áll.
Suzuki Swift 1.2 Hybrid 12V
Összlökettérfogat: 1197 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 61 kW (83 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 107 Nm 2800/perc
Hossz./szél./mag.: 3845/1735/1495 mm
Tengelytáv: 2450 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1530/1530 mm
Fordulókör: 9,6 m
Saját tömeg: 865 kg
Csomagtér: 265 l
Üzemanyagtank: 37 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 13,1 s
Max. sebesség: 180 km/h
Átlagfogyasztás: 4,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 117 g/km
A modell alapára: 4 260 000 Ft (kedvezményes ár)