Kirándulás

2021.04.02. 19:30

Festői környezetbe visz az utunk két keréken

Rövid bringás túrák természeti látványosságokkal.

Pap Gyula

Fotó: Shutterstock

Ha Miskolc környékén szeretnénk tenni nem túl hosszú kerékpáros kiruccanást, amelynek ráadásul van valamilyen célállomása is, akkor nyugodtan választhatjuk a Kecskelyuk-barlangot. A belvárosból indulva a kerékpárutakat igénybe véve – Andor utca, diósgyőri városközpont, Hegyalja utca vonalon – juthatunk el a Csanyik-völgyig. Ha van kedvünk és energiánk, felhajtva a Király-asztalig vihetünk kis szintet a túrába, sőt a vadaspark mellett elhajtva az első nagyobb balos keresztútnál legurulhatunk a völgybe, hogy ismét balra fordulva becélozzuk a gyógyszergyár parkolóját. A gyár mögött elhaladva érünk a Király-kúthoz, majd hamarosan úti célunkhoz, a barlanghoz, mely körülbelül száz méterig utcai ruhában is járható.

Tón sok jó

A Varbói-tó a Pitypalatty-­völgy látványossága, mely egész évben szép, kellemes környezetet biztosít az ide látogatóknak – mutatja be legvonzóbb turisztikai attrakcióját Varbó község honlapja. Szintén belvárosi indulással a kerékpárutakat igénybe véve juthatunk el a Lyukói útig, amely esetenként extrém kalandelemet csempész a túrába. A sík terep után felkapaszkodhatunk a bánya melletti dombra, majd a fennsíkon kényelmesen tekerhetünk Parasznya határáig, az út végén egy kellemes lejtővel. Áthaladva a település főutcáján – ugyanígy teszünk Varbónál is – kisvártatva megpillantjuk a festői tópartot. Továbbhaladva plusz három kilométert jelent a Fónagyság, amely lehet utunk legtávolabbi pontja.

(A borítóképen: A következő napok időjárása megengedi majd a kerékpározást)