2020.11.06. 17:00
Biztos, hogy tanítani szeretnének
Kincső és Adél szívügye a tanítás, illetve a hátrányos helyzetű fiatalok képességeinek fejlesztése.
Miskolci Egyetem
Fotó: Vajda János
Kontra Kincső és Varga Adél mindketten a Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Karának hallgatói. Kincső magyar- és etikatanár, Adél pedig magyar–etika–erkölcstan szakos a felsőoktatási intézményben.
Tanárosat játszott
– Már óvodás koromban is tanárosat játszottam a társaimmal – kezdte Kincső. – Iskolás éveim alatt is mindig én voltam az, aki segített elmagyarázni az agyagot a többieknek, hozzám bátran fordulhattak, ha nem értettek valamit – mesélte a fiatal egyetemista. Nem volt ez másképp Adél esetében sem, kislány kora óta érzi, hogy tanári pályát kell
választania.
– Szeretek gyerekekkel foglalkozni. Hatalmas élmény, amikor látom, hogy egy adott téma iránt elkezdenek érdeklődni vagy elsajátítanak az én segítségemmel valamilyen tudást – folytatta Adél.
Egyikünk sem gondolkodott sokáig, amikor a Tanítsunk Magyarországért! programra való jelentkezésről volt szó.
Aktívan tevékenykednek
– Ami az egyetemi életet illeti, aktívan részt veszek benne. Jelenleg is tagja vagyok a HÖOK Mentorprogramnak mint egyetemi kommunikációs referens. Folyamatosan szervezünk az elsőéves egyetemistáknak programokat, valamint segítő kezet is nyújtunk nekik. Nekem a karon jelenleg kilenc mentoráltam van. A Tanítsunk Magyarországért! programban mint a Miskolci Egyetem nagykövete tevékenykedem jelenleg, ami számomra hatalmas megtiszteltetés – emelte ki büszkén Kincső. – Meggyőző volt számomra a jelentkezésnél, hogy foglalkozhatok gyerekekkel, motivációt adhatok nekik, kinyithatom előttük a világot. Tanári képzésben részt vevőként úgy érzem, nekem ez az egyik szívügyem. Négy általános iskolai tanulóval foglalkozom 7. osztályos koruk óta, lassan már a második éve. Mióta velük foglalkozom, javult a magatartásuk, az osztályzatuk, nem mellesleg már egy olyan gyerek sincs, akinek ne lennének továbbtanulási céljai. A mentorálási alkalmak során mindig ötletelünk, milyen eszközökkel tudjuk a kitűzött célokat elérni, tanácsokat adok nekik, hogyan lehetne könnyebben elsajátítani az órán tanultakat vagy éppen megbeszéljük a nagyobb fejtörést okozó tantárgyakat. A program nemcsak a gyerekek nagymértékű fejlődését eredményezi, de fejleszti a mentorok kompetenciáit is. Ezek mellett a jövő nemzedékét is lelkesíthetjük, hozzájárulhatunk sikereikhez, ami fantasztikus érzés és remek tapasztalat – fejezte be Kincső.
Pályaválasztás a főszerepben
– A Tanítsunk Magyarországért! programról már a kezdetektől fogva nagyon jó véleményen vagyok, az első benyomás is meggyőzött – jelentette ki Adél. – Nagyon fontosnak tartom az esélyegyenlőséget, hogy ugyanazon feltételeket tudjuk megteremteni a hátrányos helyzetű fiatalok számára. Az külön tetszik a programban, hogy a gyerekekkel egy sokkal másabb jellegű kapcsolatot lehet kialakítani. Orientálhatom, tanácsot adhatok neki, segíthetem, mindezt „nagytesói” szerepkörben. Mivel nyolcadik osztályba léptek tanulóim, pályaválasztás előtt állnak, így most a pályaorientáció hatalmas szerepet kap az életünkben, igyekszünk ebben a nehéz járványügyi helyzetben helytállni ezen a területen is. Négy gyermekkel foglalkozom a Szendrőládi Általános Iskolában. Külön kiemelném az iskola igazgatóját, Kristó Ritát, aki hatalmas szeretettel fogadta a mentorokat, és mindenben segít a program kezdete óta. Fontosnak tartom azt, amit mi csinálunk, mivel sajnos Borsod megyében sok a leszakadó település és a hátrányos helyzetű gyermek, lényeges az ő nevelésüket, segítésüket elérhető közelségbe hozni –mondta végezetül Adél.