Bulvár-celeb

2024.12.26. 13:30

Így vigyük vissza a nem megfelelő karácsonyi ajándékot

A Mindmegette utánajárt, hogyan viheti vissza a nem megfelelő ajándékokat és mi az, amire különösen figyelni kell.

Nem megfelelő karácsonyi ajándék cseréje a Media Markt vevőszolgálatánál Fotó: Csapó Balázs CSB Kisalföld KA

Forrás: Kisalföld

Fotó: Csapó Balázs

A legnagyobb odafigyeléssel kiválasztott meglepetéssel is előfordulhat, hogy valami probléma adódik – írta meg a Mindmegette, azonban jelezték, hogy ilyenkor nem kell pánikba esni, ugyanis különböző megoldások jöhetnek szóba.

LANG9923
A legnagyobb odafigyeléssel kiválasztott meglepetéssel is előfordulhat, hogy valami probléma adódik
Fotó: Lang Róbert / Forrás: Somogyi Hírlap

Internetes vásárlás esetén indoklás nélkül

Ha karácsonyi ajándékokat vásárlunk, a megszokottnál is jobban kell vigyázni a fizetés után kapott számlára vagy nyugtára. A fogyasztóvédelem azt is javasolja, hogy ha adventi vásárban szereztük be a fa alá valót, akkor érdemes feljegyezni a kereskedő adatait, hogy szükség esetén fel tudjuk venni vele a kapcsolatot.

A karácsonyi ajándékok visszacserélése ugyanúgy működik, mint bármilyen más terméké. Internetes vásárlás esetén 14 napig indoklás nélkül elállhatunk a vásárlástól, és a pénzünket is visszakapjuk. Ezt követően az adott webshop általános szerződési feltételeiben leírtak szerint van lehetőségünk cserére vagy levásárlásra.

Más a helyzet akkor, ha a terméket üzletben vásároltuk. Csupán azért, mert az valamiért nem tetszik vagy nem jó a méret, a kereskedő nem köteles az áru visszavételére. Természetesen egy üzlet ettől függetlenül dönthet úgy, hogy a vásárlók egy meghatározott időtartamon belül kicserélhessék a terméket vagy akár elálljanak a vásárlástól. Tájékozódjunk előre a feltételekről, akár telefonon, akár az üzlet weboldalán feltüntetett szabályzatban.

Egyes termékek nem cserélhetők másra

Különösen az ünnepi időszakban jellemző, hogy a kereskedők a szabályzatban meghatározott csereidőt kitolják, így lehetőség van az ünnep után néhány napig a hibátlan termékek cseréjére. Vigyázzunk az akciós termékekkel, előfordulhat, hogy a cseréből kizárják az akciós árut, vagy a cserére kevesebb idő áll rendelkezésre.

Vegyük figyelembe azt is, hogy az üzletek higiéniai okokból egyes termékeket, például fehérneműket, kozmetikumokat, egyedileg készített termékeket, mint fényképes bögréket, pólókat kizárhatnak, így ezek nem cserélhetők másra.

Általános szabály, hogy a terméket sértetlen csomagolásban, címkékkel vihetjük vissza az üzletbe. Csak a kereskedő jóindulatán múlik, hogy eltekint-e a csomagolás hiányától vagy sérülésétől. Egyes termékek, például ruházati holmi még eladható a címke nélkül is, de elektronikai cikkeknél fontos, hogy meglegyen a doboz.

További tippekért olvassa el a teljes cikket ITT

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában