Friss hírek

2010.06.30. 17:00

Típusengedélyt kért az Alstom az új metrókocsikra

<p>Beadta a végleges típusengedély iránti kérelmet az új metrókocsikra az Alstom - mondta a főváros városüzemeltetési bizottság szerdai ülésén Guba János, a DBR Metró Projekt Igazgatóság helyettes vezetője. A Nemzeti Közlekedési Hatóság 22 munkanapon belül dönt az ügyben. A BKV a testület ülésén átadta az írásos válaszokat a bizottság múlt héten feltett kérdéseire is a szerelvényekkel kapcsolatban. A kérdéseket feltevő Wintermantel Zsolt, a testület fideszes alelnöke szerint továbbra is sok az ellentmondás az ügyben.</p>

Guba János elmondta: a június 3-i közgyűlés óta teljesültek az ígért feltételek, az új szerelvény összes tesztjét befejezték, a típusengedélyt pedig szerdán kérte az Alstom a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól (NKH). Hozzátette: a BKV-nak az ügyben semmilyen teendője nincs, a céggel szembeni jogos kötbérigényt pedig fenntartja. Az NKH külső szakértők bevonásával 22 munkanapon belül ígért tájékoztatást az ügyben. Az érintett szerelvényből 20-at már legyártottak, az elsők augusztusban érkezhetnek Budapestre.

A DBR igazgató-helyettese arról is beszélt: ha most felmondanák az Alstom szerződést, akkor négy évig tartana, mire új metrók járhatnának a 2-es és 4-es vonalon, mert a közbeszerzéstől kezdve az összes lépést meg kellene ismételni. Hozzátette: más szállítóknál is lennének problémák, mert a kért szerelvény bonyolult rendszer.

A BKV-tól egyébként múlt héten kérte a testület, hogy adjon választ egyes kérdésekre a szerelvények kapcsán. A közlekedési cég ezt szerdán írásban megtette. Gábor József, a testület szocialista alelnöke úgy vélte: 10 felvetett kérdésből 10-et megfelelően cáfolt a BKV. A kérdéseket feltevő fideszes alelnök, Wintermantel Zsolt viszont úgy vélte: van, amiben megnyugtató választ kapott, más ügyekben viszont még inkább elbizonytalanodott. Mint mondta: a válaszok jó része önmagának mond ellent, és mind a kerékkopások, mind a fékrendszer ügyében nem tartja biztonságosnak a rendszert. Kitért arra is, hogy az Alstom egyes paramétereket vállalt a szerződésben, de mégsem teljesítette, mondván a szerelvénynek azt már nem kell tudnia.

A bizottságnak egyébként további teendője nincs az ügyben, mindössze tájékoztatást kért a BKV-tól. Az Alstomnak egyébként 22 szerelvényt kellett volna legyártania a 2-es metró vonalra és 15-öt a 4-esre. Előbbivel 2 éves késésben vannak, utóbbit pedig 1 éve kellett volna teljesíteniük. A Fővárosi Közgyűlés legutóbbi ülésén úgy döntött: ha július 31-ig nem lesz típusengedélye az új járműveknek, akkor a szerződés felbontását kezdeményezik.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!