Friss hírek

2010.06.29. 16:00

A legkevésbé a gyalogosok és a kerékpárosok tartják tiszteletben a vasúti fénysorompót

<p>Legkevésbé a gyalogosok és kerékpárosok tartják magukra nézve kötelezőnek a vasúti átjárókon történő áthaladás szabályait - derül ki a rendőrség és a MÁV júniusban két alkalommal is megtartott közös szemléjének eredményeiből. A rendőrök és a vasúttársaság munkatársai 70 kiemelten kockázatos vasúti átjárót ellenőriztek technikai szempontból, illetve vizsgálták a közlekedők viselkedését az átjáróknál. A szabálytalankodók nagy kockázatot vállalnak: a mozdonyvezetők nem mindig vannak abban a helyzetben, hogy elkerüljék a balesetet. Több száz tonnás járművet vezetnek, egy 120-al száguldó gyorsvonat fékútja pedig 5-600 méter.</p>

Az Országos Rendőr-főkapitányság Baleset.megelőzési Bizottságának keddi tájékoztatása szerint az átjárók legtöbbje megfelelő állapotban van. Az ellenőrzésekkor jól láthatóan voltak jelen a rendőrök a síneknél, vélhetően emiatt elenyésző volt az áthaladással kapcsolatos szabályszegések száma - más szabályszegésekhez képest. Ettől függetlenül egyébként 27 sofőr döntött úgy, hogy a rendőri jelenlét ellenére áthalad a tiloson.

A rendőrség tapasztalatai szerint elmondható, hogy a kerékpárosok és a gyalogosok kevésbé tekintik magukra nézve kötelezőnek az átjárókra vonatkozó szabályokat. Nagyrészt átmentek a tilos jelzésen és ezt a túl hosszú várakozási idővel magyarázták. Az akció célja a biztonsági ellenőrzésen túl a figyelemfelkeltés is volt, ezért a vasutasok az átjárókban való biztonságos közlekedésre felhívó szórólapokat adtak át a közlekedőknek.

A rendőrök szerint a közút-vasút kereszteződéseknél történő balesetek minden esetben elkerülhetőek, ha a közlekedők betartják a szabályokat. A szabálytalankodók nagy kockázatot vállalnak: a személyszállító vonatok 2-400 tonnásak, a tehervonatok akár 2500 tonnásak is lehetnek, igen hosszú fékúttal. Egy vonat általános fékútja normál fékezésnél 400 és 1000 méter között van. Rendkívüli helyzetben úgynevezett gyorsfékezésnél ez a távolság például egy óránként 120 kilométeres sebességgel haladó gyorsvonatnál 5-600 méter.

Az elmúlt öt évben a vasúti átjárókban történt 401 baleset közül 398-at az autót vezető figyelmetlensége, gondatlansága okozta. A mozdonyvezető többnyire nincs abban a helyzetben, hogy elkerülje a balesetet, így az autósoknak fokozott felelősségük van a síneken történő biztonságos áthaladásban.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!