2009.12.09. 15:18
A Gatorade dobta a Tiger Woodsal reklámozott italát
<p>A Gatorade amerikai sportitalgyártó megszüntette Tiger Woods golfsztárral reklámozott italát, de a Pepsi tulajdonában lévõ cég közlése szerint errõl még a sportoló botrányossá vált balesete elõtt több hónappal döntöttek - közölte szerdán az AP amerikai hírügynökség. A Woodsról kialakított képet jelentõsen rontották november 27-ei balesete, és az azzal kapcsolatban napvilágot látott hírek állítólagos félrelépéseirõl.</p>
A "Tiger Focus" névre keresztelt, atlétáknak szánt italt 2008 márciusában dobta piacra a Gatorade. A Pepsi közleménye szerint azért válnak meg az italtól, hogy helyet csináljanak egy tervbe vett új termékcsaládnak, és a döntést már Woods balesete elõtt több hónappal meghozták. A termék megszüntetésérõl november 25-én, két nappal Woods balesete elõtt számolt be a Beverage Digest címû amerikai szaklap, amelynek szerkesztõje november elején értesült elõször a döntésrõl - írta az AP.
Woods balesete, hallgatása, és az állítólagos félrelépései szóló botrányos hírek után sokak felvetették, hogy a imidzsén esett foltok miatt a golfsztár elveszítheti szponzorszerzõdéseit. Egyelõre egy szponzora sem jelezte, hogy megválnának a golfozótól, de a Nielsen piackutató cég jelentése szerint az amerikai televíziókból eltûntek a Tiger Woods szereplésével készült reklámok. A Nielsen szerint az utolsó Woods reklám november 29-én, két nappal balesete után ment le az Egyesült Államokban.