Friss hírek

2009.06.09. 16:25

M6-os autópálya: Bejárás először autóval

<p>Már csaknem 80 százalékát leaszfaltozták az M6/M60-as autópálya Szekszárd-Pécs közötti 80 kilométeres szakaszának. A Sió híd alépítménye teljesen elkészült. Kedden sajtóbejárást tartottak a szekszárdi és bátaszéki szakaszokon. Az autópályát a Dunaújváros-Szekszárd közötti résszel együtt a tervek szerint jövő tavasszal adják át, így Budapestről egészen Pécsig lehet majd sztrádán közlekedni.</p>

Különleges alkalomnak számított ez a bejárás, hiszen első alkalommal lehetett saját autókkal és nem terepjárókkal végigmenni az aszfaltozott szakaszokon. A Szekszárd és Bóly közötti több mint 50 kilométeres szakaszon 30 kilométer, Bóly és Pécs között pedig a teljes, 30 kilométeres szakasz kapta már meg az első aszfaltréteget.

Szekszárd és Bóly között 55 híd és völgyhíd, három pihenőhely és egy autópálya-mérnökségi telep építési munkálatai zajlanak. Bóly és Pécs között két pihenőhely, 32 műtárgy (hidak és völgyhidak), és egy autópálya-mérnökség épül.

Az M6/M60-on tehát összesen 87 híd épül: 37 darab vasbeton szerkezetű felüljáró, 28 darab vasbeton szerkezetű aluljáró, 12 darab acél hullámlemez szerkezet és egy acél szerkezetű közmű híd. A legjelentősebb a Szebényi völgyhíd lesz, amely a maga 866 méterével Magyarország második leghosszabb viaduktja. Az építkezés alatt 7,5 millió köbméter földet mozgatnak meg és 1,5 millió négyzetméter aszfaltot építenek be.

Az M6/M60-as autópályán a szállítási utak átadása elkezdődött, a használatban lévő utak fenntartása pedig folyamatos. A bevágások és töltések munkálatai a legtöbb területen befejeződtek. A Sió híd alépítménye teljesen elkészült, a jobb útpálya acélszerkezetét a helyére tolták. A Belsőréti I. völgyhíd bal oldali pályaszerkezete a helyére került, és a jobb útpálya készültségi szintje pedig már 75 százalékos. A közmű áthelyezések több mint 94 százaléka elkészült, az új közművek kiépítése pedig folyamatosan zajlik. A Belsőréti II. viaduktnál (B és C alagutak között), a Palotabozsoki viaduktnál, a Csele-pataknál és a Hímesházi ároknál található viaduktoknál a pályalemez vasszerelése és betonozása folyik.

A Szebényi viaduktnál az acél szekrényváz szerkezetének "betolása" folyik, ennek készültsége 85 százalékos. A Pécsudvardi és a Belvárdgyulai viaduktoknál jelenleg az előre gyártott gerendák kerülnek a helyükre.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!