Friss hírek

2009.04.03. 14:14

Közeledik a húsvét - A magyar vásárlók már elsősorban a minőségi csokoládét keresik

<p>Húsvéti szezonban csaknem 967 tonna, azaz fejenként 95 gramm édességet fogy Magyarországon.A fogyasztók az utóbbi években már nem az árat, hanem a minőséget tarják elsődlegesnek. Ez látszik abból is, hogy míg 2007-ben 2,2 milliárd forintot, addig 2008-ban már 2,7 milliárd forintot költöttek húsvét alatt csokoládéra a vásárlók.</p>

Húsvétkor csokoládétojás figurákra költenek a vásárlók a legtöbbet. A tavalyi húsvéti szenzonban csokoládé termékekre fordított 2,7 milliárd forintból 2,3 milliárd forintot csokoládé figurákra - leginkább csokitojásra és csokinyúlra - költöttek a családok. További 164 millió forintért húsvéti zsákokat, 252 millióért pedig játékkal kiegészített ajándékcsomagot vásároltak - derül ki az Édességgyártók Szövetségének pénteki közleményéből.

Húsvétkor egyébként minden magyar lakos egy tábla csokoládét vagy 2-3 csokoládé figurát fogyaszt el. A fogyasztók az utóbbi években már nem az árat, hanem az értéket és a minőséget tarják elsődlegesnek. Az utóbbi két év alatt 430 tonnáról 546 tonnára nőtt a minőségi, azaz legalább 35 százalékos kakaótartalommal készült csokoládék aránya, miközben az alacsonyabb tápértékkel bíró bevonómasszából készült termékek értékesítésének mennyisége 411 tonnáról 372 tonnára csökkent.

A csokoládé pozitív élettani hatásai régóta közismertek: csökkenti a vérnyomást, erősíti az immunrendszert és frissítő hatású theobromin tartalmának köszönhetően hangulatjavító hatású.

A húsvét egyike a legrégebbi ünnepeknek, a keresztény kultúrkörben Jézus feltámadásához kötik.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!