Friss hírek

2009.04.16. 13:39

Aláírták a támogatási szerződést - összekapcsolják a budai villamoshálózatot

<p>Uniós támogatással kezdheti meg a BKV az észak-déli irányban átszállás nélkül használható budai villamoshálózat kialakítását - az erről szóló szerződést csütörtökön írták alá. A 6,5 milliárd forintos fejlesztés során a 17-es villamos vonalát összekötik egyrészt a 4-6-os villamosok, másrészt a 19-es villamos vonalával, a Moszkva térnél pedig összekapcsolják a Margit körúti és a Krisztina körúti síneket is. A beruházáshoz még nincs meg minden engedély, de a BKV arra számít, hogy az egyeztetések után a II. kerületi önkormányzat megadja hozzájárulását.</p>

Naponta 100 ezer ember utazását teheti kényelmesebbé a 6,5 milliárd forintos beruházás, amelyhez 4,6 milliárd forintot nyújt az EU, 800 milliót az állami költségvetés, a közlekedési vállalat önrésze pedig 1,1 milliárd - hangzott el a támogatási szerződés csütörtöki aláírásán. A fejlesztést várhatóan 2010 végére fejezik be.

Az első ütemben a 17-es villamos vonalát a jelenlegi Margit hídi végállomás közelében összekötik a 4-6-os villamosok Margit körúti vonalával. Ez átszállás nélküli kapcsolatot teremt Óbuda és a Moszkva tér között. A Moszkva térnél összekapcsolják a Margit körúti sínpárt a Krisztina körútival, ami megteremti a kapcsolatot a dél-dudai Móricz Zsigmond körtérig. Ugyancsak az első ütem része, hogy a 17-es vonalát a Margit híd alatt átvezetve a Bem rakparton elviszik a Batthyány térig, ahol összekötik a 19-es villamos pályájával.

A fejlesztés eredményeképpen átrendeződik majd Buda villamosközlekedése. A 17-es villamos vonalán három járat fog közlekedni, az egyik a Vörösvári út-Moszkva tér-Móricz Zsigmond körtér között, a másik a Vörösvári út-Batthyány tér-Kamaraerdő között, a harmadik pedig a Vörösvári út-Batthyány tér-Etele tér vonalvezetéssel. A 2010 végére befejeződő első ütem folytatásaként tervezik a villamosvonal megépítését a Műegyetem rakparton, a Szent Gellért tértől az Infopark érintésével egészen a Budafoki útig.

A beruházáshoz még nincs meg minden engedély. A II. kerületi önkormányzat ugyanis kifogásolja a terv egyes részeit, például, hogy az Árpád fejedelem útjának szűkítése nehezítené a közúti közlekedést. A kerület még nem adott hozzájárulást, így nincs vasúthatósági engedély sem. Ezzel kapcsolatban a Kocsis István, a BKV vezérigazgatója úgy fogalmazott: a támogatási szerződés aláírása még nem jelenti azt, hogy minden elkészült. Ez egy eleme a programnak, a tervek finanszírozása állt így össze.

Balogh Zsolt, a BKV vezérigazgató-helyettese közölte: folytatják a műszaki megoldással, illetve a terület felhasználásával kapcsolatos egyeztetéseket a II. kerülettel. A műszaki lehetőségekkel kapcsolatban Balogh Zsolt azt mondta: a Margit híd budai hídfőjének méretei adottak, ezért a híd alatti villamosátvezetés miatt eggyel csökkenni fog az autósok által használható sávok száma. A közösségi közlekedés feltételei viszont javulnak - tette hozzá a vezérigazgató-helyettes.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!