2009.04.10. 20:47
AC Nielsen: Világszerte csökken a fogyasztók bizalma
<p>Általában nem csökkent a vásárlások gyakorisága, de a fogyasztói bizalom mind a nagy nyugat-európai országokban, mind az USA-ban csökkent az év első hónapjában. Csak a nagy, fejlődő országokban, Oroszországban, Kínában, Indiában és Brazíliában jelzett némi javulást - derül ki az AC Nielsen felméréséből, amely az élelmiszer, a háztartási vegyiáru és a kozmetikum idén januári trendjeit vizsgálta.</p>
A kutatás szerint egyre több fogyasztó fordul a kereskedelmi márkás termékek felé. Ezen kívül az olcsóbb üzleteket keresik a vásárlók, ami különösen az USA-ban, Spanyolországban, Dániában és Olaszországban figyelhető meg. Ugyanakkor továbbra is növekszik az egy vásárlásra jutó költés; az emberek több árut készleteznek otthon, mint korábban - derül ki a Nielsen pénteki közleményéből.
A globális élelmiszer-kiskereskedelem mennyiségben mért forgalma januárban stagnált a tavalyi első hónaphoz képest. Értékben a bolti eladás növekedési üteme 1-4 százalékra mérséklődött - közölte a piackutató. Nyugat-Európában az értékben mért forgalom leginkább Nagy-Britanniában nőtt, 5 százalékkal volt több, mint tavaly januárban. Az eladás Spanyolországban csökkent a legnagyobb mértékben, 4 százalékkal.