ERDON Helyi hírek

2008.08.26. 19:31

Díjat emel a szalontai szolgáltató

<p>Bihar megye - Egy éve vette át a köztisztasági szolgáltatást az AVE Salaj cég Nagyszalontán, miután a korábbi szolgáltató szerződése lejárt.</p>

A cég a pályázaton letett dokumentációban komoly gépparkot igazolt, amivel a háztartási szemét elszállítását illetve a szeméttároló telep üzemeltetését vállalta, ezen belül azt, hogy ingyenesen háztartási kukát ad minden szerződő félnek, és a vállalkozóktól is elszállítja a hulladékot. Ez utóbbi két vállalás nagyon fontos volt a hajdúváros lakosainak, hiszen egységes, higiénikus kukák híján korábban mindenféle vedrek, tárolóedények csúfították a település utcáit a szemét elszállításának napján, az üzletek hulladékának elszállítása pedig teljesen megoldatlan volt. Szerződést kötelező módon kötöttek  ugyan minden vállalkozóval, de a hulladékot csak a háztartásokéval egy időben, hetente egy alkalommal szállították el. A vállalkozó tavaly, a munkába lépésekor igen alacsony díjszabáson vállalta a háztartási szemét összegyűjtését, a lakosság fejenként, havonta egy lejt kellett fizessen, a lakótársulások köbméterenként 13 lejt fizettek, a vállalkozók pedig 18 lejt, szintén köbméterenként. Pár héttel a szerződés megkötése után, tavaly nyáron változott a szemétszállítást szabályozó törvény. Az új szabályzó más normatívákat irányoz elő, így a korábban kiszámított ár már nem fedezi a költségeket. Ezzel magyarázta díjszabás-módosítási kérelmét a szolgáltató cég.

Az új törvény az áremelési lehetőségeket is szabályozza, teljes mértékben a városvezetésre utalva annak jóváhagyását. Így a szalontai tanács kellett eldöntse, jogos-e a szolgáltató kérése, mely szerint a lakosságnak 110 százalékkal, a lakótársulásoknak 43,3 százalékkal, a vállalkozóknak 28 százalékkal többe kerüljön mostantól a szemét elszállítása. A városvezetők mérlegelték a szerződésben foglaltakat, az új törvény előírásait, a más településeken alkalmazott díjszabásokat s mindezek tükrében végül kénytelen volt zöld utat adni az AVE kérésének. Ugyanakkor azt is kikötötték azonban, hogy mostantól nem emelhet ilyen drasztikus mértékben árat a szolgáltató, a legközelebbi módosítás csak az infláció mértékét tükrözheti. A kérdés megvitatásakor felmerült az is, hogy több kérdésben nem elégedett a városvezetés a szolgáltató munkájával. Annak ellenőrzésére, hogy betartja-e a cég a szerződésben vállaltakat, bizottságot hoztak létre, a tanácsosok és hivatali felelősök két héten belül pontról pontra ellenőrzik, mi valósult meg az egy éve vállaltakból, és mi az, ami a határidők letelte után is várat magára.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!