2007.10.31. 18:13
A kisvasút és a hiányos váradi költségvetés
<p>A nagyváradi helyhatósági ülésen egy turisztikai jellegű közúti kisvonat vásárlásáról szóló jelentés megvitatása során kiderült, hogy ezidáig a város kiadásai meghaladták a bevételeket.</p>
A nagyváradi Ingatlanügyi Igazgatóság azzal a kéréssel fordult a Helyi Tanácshoz, hogy vásárolhassanak egy turisztikai jellegű közúti kisvonatot, amellyel könnyebben és vonzóbban mutathatják be a város turisztikai nevezetességeit. Bevételre a jegyekből és a jármű reklámfelületei bérbeadásából számítnak. Többek között arra használnák a kisvonatot, hogy a város különböző részéből a gyermekvárosba szállítanák az apróságokat. Minderre 500 ezer lejt különítenének el a város költségvetéséből.
Kétkedő tanácsosok
A nagy forgalomban nem a legszerencsésebb közlekedési eszköznek tartotta Mihai Drecin a kisvonatot. Megfelelőbbnek találna egy autóbuszt. Marcel Bolos ingatlanügyi igazgató szerint Aradon, Konstancán és Bukarestben is nagy sikere van az ilyen vonatoknak. Ezt nem is vonta kétségbe Pásztor Sándor, de azt szerette volna tudni, hogy van-e rá keret? Bolos szerint nem kérnének rá külön pénzt, az igazgatóság megtakarításaiból fedeznék a költséget. Talán ezzel sikerült is volna megnyugtatni a tanácsosokat, ha nem szólal fel Emilian Sala, a Polgármesteri Hivatal gazdasági igazgatója is. Eléggé borulátóan jelentette ki, hogy 2007-ben lesznek olyan beruházások amelyek ki sem tudnak majd fizetni. Petru Filip polgármester eléggé ingerülten azt mondta Sala igazgatónak, hogy a gazdasági igazgatóság feladata az, hogy pénzt csináljon. Az év végéig még 50 milliárd lejt. Azt ajánlotta a testületnek, hogy legközelebb egy szakjelentés alapján vitassák meg a költségvetési kérdéseket. Delorean Gyula hozzátette: Valóban tudniuk kell azt, hogyan is állnak a bevételekkel és a befejezetlen beruházásokkal. Egyébként a kisvonatot megszavazták.
Péter I. Zoltán