Járvány

2021.09.30. 22:30

Az új pandémiás helyzet a reklámpiacot is átalakította

Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság tanulmánya szerint 2021 első felében az új reklámok csaknem tizede a járványhoz kapcsolódott.

Woman relaxing at home in evening and watching TV

Forrás: Shutterstock

Fotó: Kaspars Grinvalds

Január és június között mintegy háromezer új reklám közül 253 reagált a koronavírus-járványra – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága csütörtökön az MTI-vel.

Azt írták: az NHMM Médiatanácsa a héten tartott ülésén elfogadott egy új tanulmányt a koronavírushoz kapcsolható, első alkalommal bemutatott reklámszpotok első féléves televíziós gyakorlatáról, ugyanis az új pandémiás helyzet a reklámpiacot is átalakította.

A közlemény szerint január 1. és június 30. között 3051 új reklámot közöltek a televíziók, amelyek több mint 8 százaléka (253) a koronavírus-járványra reagált. A legtöbb ilyen témájú szpot a HírTV-n jelent meg (25), amit a Cool (24) és a TV2 (20) követett – tették hozzá.

A reklámok több mint ötöde a fertőzés terjedését akadályozó és a gyógyítását szolgáló terméket, szolgáltatást vagy magatartást népszerűsített, például a maszkviselést, a nem vényköteles gyógyhatású készítményeket, fertőtlenítőszereket vagy teszteket – emelték ki.

Ezeket követték az olyan termékek vagy szolgáltatások, amelyek egyébként bármikor elérhetők, de az üzenetben a járványhelyzet került a középpontba. Példaként említették az okos wifit az otthoni munkavégzéshez, az online bankolást vagy az érintésmentes kiszállítást.

Az elemzett reklámok 67,5 százaléka szolgáltatást, 24,1 százaléka terméket, míg 5,5 százaléka a hirdető imázsát népszerűsítette – közölték. A leggyakoribb hirdetőnek a kereskedelem és a gyógyhatású készítmények szektora számított 48,6, illetve 13 százalékkal.

Tájékoztatásuk szerint a teljes dokumentum elérhető az NMHH honlapján.

Borítókép: illusztráció

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!