boon-sportoldal

2010.04.01. 18:44

A Malajziai Nagydíj következik

<p>Feljebb kapcsolt a Forma-1 gépezete, hiszen alig egy héttel az Ausztrál Nagydíjat követően a hétvégén máris a Malajziai Nagydíj következik a szepangi pályán.</p>

Így a csapatok pihenés nélkül érkeznek meg a 2010-es világbajnokság harmadik és egyben időjárás szempontjából legkiszámíthatatlanabb futamára, hogy az ultramodern malajziai pályán vívjanak meg egymással.

Bár az időjósok esőt jósolnak a hétvégére, a csapatok mérnökei mégsem ezzel, hanem a nagy forrósággal foglalkoznak többet. A nagy hőség miatt ugyanis meg kell oldani a versenyautók extra hűtését. Az autókat a szerelők próbálják meg felkészíteni erre a kemény tesztre. A melegben különösen a motornak és a szuperkönnyű abroncsoknak jut nagy szerep. Utóbbiak még gyorsabban kopnak majd a forró aszfalton. Az eső szerepét azonban botorság lenne lekicsinyleni Malajziában. Tavaly 31 körösre kellett rövidíteni a futamot mivel hatalmas eső szakadt a pályára és mikor járhatatlanná vált a pálya, félbeszakították a versenyt.

Meghibásodás miatt

Rácáfolt az Ausztrál Nagydíj a kétkedőkre, hiszen a bahreini futam után ez igazán izgalmasra sikeredett. Reménykedjünk benne, hogy malajziai futam sem lesz eseménytelen. A szezon előtti jóslatok bejöttek, így idén a tradicionális élcsapatok mennek jól, mint a Ferrari és a McLaren. A Red Bull és persze Sebastian Vettel már nagyon feni a fogát egy első helyezésre, amelyet a német pilóta mindkétszer autójának meghibásodása miatt vesztett el. Kérdés e csekély idő alatt mire volt képes a repülő bika gárdája. 

Persze nem Vettel lesz az egyetlen, aki nagyon vágyik már az első helyre. A két győztes csapat másik pilótája, így a Ferrarinál Felipe Massa, a McLarennél pedig Lewis Hamilton is szeretne már bizonyítani. Hamilton csapata döntése miatt egy potenciális második helyet vesztett el, de mégis kénytelen volt megbékélni csapatával és elfogadni az okot, amiért Ausztráliában annak ellenére, hogy nagyon jó állapotban voltak az abroncsai, mégis kihívták egy másik bokszbeállásra.

Fejleszteni kell

Teljesen váratlan volt a Renault pilótájának, Robert Kubicának a második helyezése Ausztráliában. A lengyel pilóta viszont óvatosságra int ezzel kapcsolatban, hiszen szerinte várhatóan nem tudja megismételni ausztráliai második helyezését Szepangban.

"Nehéz megjósolni, hogy hogyan teljesít majd az R30-as, mivel az Albert Park teljesen más, mint Bahrein volt. Az autó néhány tulajdonságával elégedett vagyok, mivel elég kiegyensúlyozott és könnyű vezetni. Néhány területen azonban még több teljesítményre lenne szükségünk és fejlesztenünk kell, ha tartani akarjuk a tempót az élcsapatokkal." - magyarázta.

Két futam lezajlott és máris sokan bombázzák Michael Schumachert viszonylagos eredménytelensége folytán. Egy dolognak tartják, hogy Nico Rosberg mindkétszer jobb helyezést ért el a hétszeres világbajnoknál, de azt kevesen tudták elfogadni, hogy ifjú titánok okították a német nagyságot Ausztráliában. Mind Schumacher, mind Rosberg nagyon pozitívan nyilatkoztak a hétvégi futamról. Schumacher nagyon tapasztalt pilóta, türelemre int, elmondása szerint az eredmények jönnek hamarosan.

Nagyon kiszámíthatatlan az időjárás a forró-párás Malajziában. A hőmérséklet 32-40°C között mozog, míg a levegő páratartalma megközelíti a 80%-ot. Ez emberre és gépre egyaránt nagyon nagy terhet ró. A pilóták ezért, amint megérkeznek a helyszínre azonnal elkezdenek tréningezni, vagy éppen a tengerparton pihenve próbálnak akklimatizálódni. Sokan a konditeremben izzasztották magukat, hiszen jobb kondícióval jobban átvészelhető az extrém körülmények között tartott futam.

A verseny és a pálya

Az 56-körös Malajziai Nagydíj április 4-én délelőtt 10-kor, helyi idő szerint 16 órakor veszi kezdetét a szepangi pályán. A pálya hossza: 5,543 km, a teljes versenytáv 310,408 km. A pályarekordot 2004-ből még mindig Juan-Pablo Montoya tartja, ideje 1 perc 34,223 másodperc.

A pálya gyors részekből és széles és hosszú kanyarokból áll, így nagyon próbára teszi az autók és pilóták teherbírását. Miután ez a pálya a versenynaptár egyik legszélesebb pályája, sok lehetőséget ad a pilótáknak az előzésre, főleg a hátsó egyenes végén lévő kanyarban. Így nem véletlenül a pilóták egyik kedvence a pálya ezen része. 2009-ben Jenson Button nyert, így tehát Brawn GP-siker született. A brit pilóta ideje 1 10"59.092 volt. A második helyezett Nick Heidfeld lett a BMW-vel, míg a harmadik helyen a Toyotával versenyző Timo Glock ért célba.

Forrás: Amber PR

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!