Jegyzet

2021.06.03. 20:00

Hazai

A pandémia egyik tanulsága, hogy megtanultuk értékelni azt, ami helyben elérhető.

Méhes László

Amiért nem kell messzire utazni (mert nem lehetett utazni), és ami a szomszéd faluban is megterem (mert a globális gazdaságot meg­akasztotta a járvány). A vírus elérte, amit a lokálpatrióta gazdaságpolitika régóta szeretne: a polgárok előnyben részesítették a hazait.

Elgondolkodtató adatokat tett közzé azonban a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, amely a járványidőszakban mérte fel a magyar termékek arányát a tíz legnagyobb kereskedelmi lánc üzleteiben. Az eredmény meglepő: az összkínálatban az itthon készülő termékek aránya 70 százalék körüli, míg hat évvel ezelőtt még 80 százalékos szinten állt. A legnagyobb veszteséget a nagy hozzáadott értékű élelmiszerek – sajtok, sonkák, joghurtok – szenvedték el. A nemzetközi láncok polcainak több mint felén külföldi árut találni.

Hozzáértők állítják: a hazai élelmiszeripar el tudná látni a lakosságot megfelelő mennyiségű és minőségű élelmiszerrel. De hogy a globális kínálatból válogató kereskedőket, hogyan lehetne rávenni arra, hogy lokálpatrióta módon támogassák a magyart, én nem tudom…

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!