Zöld Nyíl: Hét éve „lőtték ki”, most ért célba

Akt.:
Zöld Nyíl: Hét éve „lőtték ki”, most ért célba
Zöld Nyíl: Hét éve „lőtték ki”, most ért célba
Miskolc – Zöld Nyíl: 33,7 milliárd forintból újult meg a miskolci villamoshálózat, a projekt pénteken lezárult.

A Zöld Nyíl projekt talán legemlékezetesebb pillanata az volt, amikor az első Skoda villamos megérkezett Miskolcra. Az új járművet a Helló Miskolc program keretében fogadta a város, és több tízezren voltak kíváncsiak a modern villamosra. Azóta már mind a 31 Skoda villamos sínre került, pénteken pedig lezárult a 2008-ban elindított projekt.

„A megyei városok közül Miskolc elsőként zárja ezt a beruházást, amelynek keretében 22 vágánykilométer, 45 akadálymentes megálló épült meg, és 31 új jármű érkezett Miskolcra” – sorolta Singlár Zsolt, az MVK Zrt. vezérigazgatója. Hangsúlyozta azt is, hogy a Zöld Nyílnak köszönhetően nemcsak a villamos­szakasz újult meg, de a közlekedési vállalat telephelye is, ahol modern, új technológiát építettek be. „A támogatási szerződésben 10 lámpás csomópont megépítését vállaltuk, ehhez képest 16 valósult meg. Jelenleg 284 villamosjárat közlekedik naponta, több mint 23 órában. Országosan is kiemelkedő, hogy 2–4 percenként érkeznek a járművek” – mondta a vezérigazgató.

Az új villamosok vezetése speciális vizsgát igényelt, így a projekt keretében 101 kocsivezetőt is ki kellett képezni, ők mozdonyvezetői vizsgát tettek. Singlár Zsolt szerint a fejlesztésnek köszönhetően vonzóbb lett a villamosközlekedés, naponta 92 ezren választják az utazásnak ezt a módját.

Mindenki, mindenre

A Zöld Nyíl lezárta után milyen fejlesztések várhatók a közlekedési vállalatnál? – kérdeztük Singlár Zsoltot. „A zöldberuházási program keretében 75 CNG busz érkezik Miskolcra. A töltőállomások december 10-re elkészülnek, ezután pedig jöhetnek az új járművek. A terv az, hogy az idén 30 buszt állítunk forgalomba, reményeink szerint már karácsony előtt” – válaszolta. Hozzátette: jelenleg 222 buszvezető van, nekik elméleti és gyakorlati vizsgát kell tenniük az új járművekre.

A további fejlesztések kapcsán említette az intermodális csomópont megépítését, amely lehetővé teszi majd a Tiszai pályaudvar környékén, hogy – mint a vezérigazgató fogalmazott – mindenki, minden közlekedési eszközre felszállhasson.

Arról is beszámolt, hogy a Kandó tér és a Bagolyvár beruházás is fontos lépés lesz, hiszen így két végponton irányítható majd a villamosközlekedés.

„A szolgáltatások fejlesztése is elsődleges. Gondolok itt az elektronikus jegyrendszer bevezetésére, illetve a telefonon megvásárolható jegyre. Azt kell mondjam, ez már látómezőben van” – tette hozzá.

ÉM-NSZR


Videó: Így tömegközlekedtünk régen Miskolcon

Miskolc – Évtizedekkel ezelőtt Kováts Miklós rendezésében készült egy dokumentum film, amely a miskolci tömegközlekedés történetét mutatja be. Az MVK Zrt. szerencsére megőrizte, mi meg nézhetjük!



Sporthírek






hirdetés