Zöld nyíl: a végéhez közeledik a munka

Zöld nyíl: a végéhez közeledik a munka
Miskolc – Újabb utat adtak át pénteken a forgalomnak a villamosprojekt munkálatai során. Megkérdeztük, hogyan tovább…

Pénteken új szakaszához ért a Zöld nyíl villamosprojekt: átadták az Ady-hídnál és a Soltész Nagy Kálmán utcánál az utat a forgalomnak. Hét végén a Malomszög utca Ilona utcánál is befejezik a munkálatokat, egy hét múlva pedig a Szentpáli utcánál is könnyebb lesz közlekedni. Igaz, itt lesz egy kis szakasz, amely nem készül el, de mindenképp nagyobb forgalmat enged majd át a kereszteződés.

A kivitelezőknek viszont nagy bosszúságot okoznak a járókelők, mondta portálunknak Csontos Ágnes, a Zöld nyíl projektigazgatóság menedzsere. Többen is belelépnek a friss pressbetonba, ezzel komoly kárt okoznak a projektnek. (Az okokról lsd. keretes írásunkat – a szerk.)

Újabb szakasz

A teljes pályaszakasz kivitelezése a végéhez közeledik tehát, így hamarosan kezdődhetnek az oszlopállítási és egyéb villamosenergia-ellátáshoz kapcsolódó munkálatok, majd később a pálya tesztelése. A tervek szerint – a pontos időpont időjárásfüggő – november közepén indulhat újra a villamosforgalom a jelenlegi munkálatok helyszínén. Lényegesebb forgalmirend változás addig már nem várható.

A Tiszai pályaudvartól az Ifjúsági házig (pontosabban Thököly utcáig) tartó szakasz befejezése után Diósgyőrben kezdődhet el a munka. (Hogy pontosan mikortól, arról majd későbbiekben tájékoztatják portálunkat.) Csontos Ágnestől mindenesetre megtudtuk, a villamosok a Tiszaitól addig a pontig közlekednek majd, ameddig az 1-es és a 2-es villamosok útvonala szétválik. A 2-es végigmegy a vonalán, az 1-esén pedig onnantól járnak majd a villamospótlók Diósgyőr irányába. Az idén várhatólag földmunkálatokat végeznek, mindez nem zavarja majd a járműforgalmat. Ebben a szakaszban kezdik a villamosvonal meghosszabbítását Felső-Majláth felé.

Nem lesz füves a pálya

Mindebből látszik: egy szakasz, az Ifjúsági ház és a Tátra – Torontáli utcák közötti rész kimarad, arra a szakaszra később térnek vissza a munkások.

Korábban szó volt arról is, hogy esetleg füves lesz a villamospálya. Kérdeztük, mit döntöttek ezzel kapcsolatban. Csontos Ágnes válasza szerint kertészeti felmérés, tanulmányterv készült az ügyben, és arra jutottak (a helyi környezetvédők is osztják e véleményt), a mi éghajlatunk alatt nincs értelme a füves pályának. Túlságosan magas lenne a fenntartási költsége.

ÉM-HM


Ne lépjenek bele!

A pressbeton esztétikus és minőségi kialakítása folytán évtizedekig ellenáll a tervezett terheléseknek, ehhez azonban a kivitelezés kezdetet után több nap, esetenként hét, szükséges. Ez alatt a pressbeton felülete könnyen sérül, javítása nehézkes, illetve drága folyamat, tájékoztatta lapunkat a Zöld nyíl projektigazgatóság. Ők korlátozással, szalagozással mindent megtesznek, hogy felhívják erre az arra járók figyelmét, ám ez nem minden esetben eredményes. Így portálunkon keresztül is kérik őket, hogy az elkészült burkolaton akkor se menjenek át, ha az látszólag megszilárdult, mert van olyan átlátszó műgyanta bevonat, ami esetleg még nem kötött meg és ezzel tönkreteszik, emellett sérülésveszélyes is a belelépés. Mindemellett – jegyezték meg – a felhasznált színezőanyagot a cipőből, ruhából nem lehet kimosni, csak nagy nehézségek árán.



0Hozzászólás

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

Még 1000 karakter

A kommentelés opció, a jó magaviselet kötelező! Moderációs elveinket itt olvashatja .






hirdet�s