Waldviertel Rally – Egynapos záró futam a “sógoroknál”

Akt.:
Waldviertel Rally - Egynapos záró futam a "sógoroknál"
Waldviertel Rally - Egynapos záró futam a "sógoroknál" - © Fotó: Dudás Endre
Külföldön ér véget a magyar rally bajnokság. Egy olyan versennyel, amely előzetesen nem is szerepelt az RSB által elfogadott programban.

Néhány héttel ezelőtt vált véglegessé, hogy mégsem a pécsi száguldás lesz az utolsó olyan futam, amely beleszámít az éves értékelésbe. A legjobb hazai párosok ugyanis az előttünk álló hétvégén részt vesznek az ausztriai Waldviertel Rallyn. Pontosabban csak a második napján csatlakozik be a magyar bajnokság, ahol a versenyzőkre nagyjából 115 versenykilométer vár. A hét mért szakasz között találunk majd 15 és 25 kilométeres gyorsokat.

A kialakult helyzet jelentősen érinti a Maximmun Racing Team csapatát is. Normális körülmények között Kazár Miki és Szőke Tomi már megünnepelhette volna az újabb abszolút elsőséget, így viszont a jelenleg meglévő tíz pontos előnnyel kell gazdálkodniuk. Ráadásul munkahelyi elfoglaltsága miatt Szőke Tomi nem tud jelen lenni az évadzárón, így Mikinek a Waldviertel-en a korábbi segítője, Ferencz Ramón navigál majd.

– Nem kívánom senkinek azt az érzést, ami szombaton majd a hatalmába kerít. Külföldön leszek, dolgozni fogok, ezalatt a fiúk a bajnoki címért küzdenek majd Ausztriában – mondta Szőke Tomi. – Az egész esztendőt végigmelóztuk, megdolgoztunk a sikerért, amikor pedig az i-re feltehetjük a pontot, akkor nem tudok ott lenni. Mindez azért, mert néhányan eldöntötték, hogy itt és most zárul le a magyar bajnokság. Ettől függetlenül optimista vagyok, mert egy remekül felkészített autót kapnak a fiúk, a csapat pedig tudja a dolgát. 2012-ben Miki Ramónnal az oldalán lett bajnok, tehát ebből a szempontból is nyugodt vagyok. Lehet számolgatni, de a verseny elején kőkeményen nyomni kell a gázpedált. Hét-nyolc olyan páros is indul, akik beleszólhatnak az abszolút dobogós helyezésekbe. Több variáció is létezik arra, hogyan lehetünk bajnokok, ezt a srácok is tudják, ennek szellemében fognak versenyezni Ausztriában.

A Waldviertel Rally előtt egy alapos teszten vett részt Kazár Miki és Ferencz Ramón. A párosok minden gyorsasági szakaszt kétszer járhatnak be a versenyt megelőzően. Ez kevesebb, mint itthon, de így kell megoldani Mikiéknek a rájuk váró feladatot.

– Megalázónak tartom, hogy a legjobb magyar rallysokat ilyen helyzetbe hozták – fogalmazott Kazár Miki. – Ha már így alakult, akkor legalább az első napot értékelték volna, ezután pedig mindenki eldöntheti, hogy folytatja-e, vagy sem. Az is elgondolkodtató, hogy aki a Waldviertel-en indul, annak nem kell nevezési díjat fizetnie, ingyenes a szállása és benzintámogatást is kap, ezzel szemben a Markó Tibi által rendezett szombati napért maximum néhány serleg jár cserébe. Többször voltunk már magyar bajnokok, így szombaton egyáltalán nem taktikázunk. Nyerni akarunk, szeretnénk, ha mindenkire egyformán vonatkoznának a szabályok. Természetesen ezekben a napokban már csak és kizárólag a versenyzésre koncentrálunk. Murván egyébként is jók vagyunk, remek az autónk, jó a csapat, mindenki tudja, mi a feladata. Igyekszünk félretenni a külső dolgokat, ez most már így alakult, ebből kell a legjobbat kihoznunk. A jövő évvel kapcsolatban viszont optimisták vagyunk, remélem, hogy rendeződnek a vitás kérdések és végre tényleg egyfelé húzza majd mindenki a sportág szekerét.

Ferencz Ramón másfél esztendeje nem ült éles körülmények között versenyautóban, így már éppen kezdett neki hiányozni a navigátori szék. Amikor kiderült, hogy Szőke Tomi nem tud jelen lenni a szezonzárón, örömmel és szívesen mondott igent a felkérésre.

– Éppen együtt voltunk egy teszten, amikor a csapat kereste a felmerült problémára a megoldást – emlékezett vissza Ferencz Ramón. – Nem gondolkodtam, egyből igent mondtam, és izgatottan várom már a hétvégét. Gyakorlatilag minden egybevágott: korábban Elek Pistivel és a tesómmal is versenyeztem már ezeken a gyorsaságikon, így sokakkal ellentétben nekem egyáltalán nem lesznek ismeretlenek. Nagyon jó minőségű aszfalt és murva pályák várnak ránk, gyors, tempós és nem utolsósorban hosszú szakaszokon fogunk versenyezni. Talán csak az időjárás lehet kérdéses, de jelenleg úgy néz ki, hogy ebből a szempontból sem várható meglepetés. Tesszük a dolgunkat azért, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el. Ha így lesz, akkor meglesz a bajnoki cím. Minden lényeges, és előzetesen lényegtelennek hitt dologra oda kell figyelni, a precíz munkára mindenkitől szükség lesz ahhoz, hogy sikerrel vegyük ezt az akadályt.


Waldviertel Rally (ORB) programja:

November 8. (szombat):

  • GY1 – Eggendorf – Burgstall – Schonberg körgyors/1 09.53
  • GY2 – Kronsegg – Gföhl/1. 10.31
  • GY3 – Staar – Wolfshoferamt/1 10.54
  • GY4 – Eggendorf – Burgstall – Schonberg körgyors/2 13.32
  • GY5 – Kronsegg – Gföhl/2. 14.10
  • GY6 – Staar – Wolfshoferamt/2. 14.33
  • GY7 – Wolfhartsberg – Manhartsberg körgyors, Powerstage 17.11
  • Célceremónia – Österreich Hallen Krems 18.15

Az ORB állása öt futamot követően:

1. Kazár Miklós, Szőke Tamás (Ford Fiesta R5) 90 pont
2. Herczig Norbert, Bacigál Igor (Skoda Fabia S2000) 80 pont
3. Botka Dávid, Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer EVO IX) 52 pont
4. Ollé Sasa, Tóth Zsolt (Ford Fiesta S2000) 49 pont
5. Hadik András, Kertész Krisztián (Subaru Impreza) 41 pont
6. Krózser Menyhért, Papp György (Mitsubishi Lancer EVO IX) 37 pont








hirdetés