VW-botrány – Szakértő: nincs meg a technológia az emissziós értékek eléréséhez

Akt.:
VW-botrány - Szakértő: nincs meg a technológia az emissziós értékek eléréséhez
VW-botrány - Szakértő: nincs meg a technológia az emissziós értékek eléréséhez - © Fotó: autobild.de
Budapest, 2015. szeptember 23., szerda (MTI) – Nincs meg a megfelelő technológia azon emissziós értékek eléréséhez, amelyeket előírnak a gyártóknak – mondta Bejczy József igazságügyi közlekedési szakértő szerda este az M1 aktuális csatornán.

Elmondása szerint ezeket a károsanyag-kibocsátási értékeket politikusok és gazdasági szakértők határozták meg, így a mérnököknek muszáj volt megoldást találniuk, mert a gazdaság megkövetelte az értékek betartását, hogy a piacon tudjanak maradni. Hozzátette, hogy a Volkswagen a legrosszabb megoldást választotta, de ezt is kényszerhelyzetben tette.

A szakértő szerint az alternatív meghajtású autók felé terelődhet a hangsúly.

Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) még pénteken azzal vádolta meg a legnagyobb európai autógyártó vállalatot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járművébe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. Az amerikai tisztalevegő-törvény értelmében a rendelkezéseket megsértő gyártó gépkocsinként akár 37 500 dollár büntetéssel is sújtható, így a Volkswagenre kiszabható bírság elméletileg elérheti a 18 milliárd dollárt. A VW amerikai eladásainak mintegy ötöde dízelüzemű jármű.

A botrány miatt szerda este lemondott Martin Winterkorn, a Volkswagen vezérigazgatója. Közleményében azt hangsúlyozta, hogy “a Volkswagennek új kezdésre van szüksége, személyi konzekvenciával. Az új kezdethez az utat lemondásommal nyitom meg.”

– MTI –


VW botrány – A gázüzemű közlekedést támogató egyesület szerint korlátozni kell a dízelmotorok használatát

Budapest, 2015. szeptember 23., szerda (MTI) – A Volkwagen-botrány kapcsán végzett dízelmotor-vizsgálatok alapján azok nem felelnek meg sem az amerikai, sem pedig az európai emissziós követelményeknek, a határértékeket jóval meghaladó szennyezéssel üzemelnek, ezért korlátozni kellene használatukat a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) szerint. tovább »

VW-botrány – Die Welt: Berlin és Brüsszel is tudott manipulációról

Berlin, 2015. szeptember 22., kedd (MTI) – A német kormány és az Európai Bizottság is régóta tudja, hogy az autógyártók rendelkeznek a károsanyag-kibocsátás manipulációjára szolgáló technológiával, és alkalmazzák is azt – írta kedden online kiadásában a Die Welt. tovább »

VW-botrány – Szakértő: az előírások és a vevői igények különbsége szüli a manipulációt

udapest, 2015. szeptember 22., kedd (MTI) – “Ezer sebből vérzik” az a modell, amely az autók fogyasztásának és károsanyag-kibocsátásának mérését meghatározza, így a Volkswagen-botrány hozzájárulhat az előírások felülvizsgálatához és racionálisabbá válásához, így ezek összhangba kerülhetnek a vevői igényekkel – mondta Gablini Gábor, a Magyar Autós Szakmai Szövetség (MASZSZ) elnöke az MTI-nek. tovább »