Vita Londonban: használ-e az operának az élő mozis közvetítés?

London, 2012. május 15., kedd (MTI) – Az élő mozis közvetítés hasznára van az operának – szögezték le brit művészeti szervezetek, vitába szállva az Angol Nemzeti Opera művészeti igazgatójával, John Berryvel, aki a napokban azt állította, hogy az élő közvetítés csak “figyelemelterelés”, és nem teremt új közönséget az operának.

Mint arról a BBC online beszámolt, Berry egy hete a The Stage című újságnak azt mondta, hogy az opera- és színházi előadások nagyobb közönség felé nyitásának trendje őt nem érdekli. “Ha a moziban látott opera lesz a fő esemény, és nem a színpadi élő operaelőadás, érzésünk szerint az nem előre, hanem hátralépés” – fogalmazott a művészeti igazgató, hozzáfűzve: az egész csak arra jó, hogy elvonja a figyelmet az igazán kiváló minőségű munkáról.

A Glyndebourne-i Fesztivál, a Királyi Operaház és a londoni Nemzeti Színház képviselői cáfolták az igazgató állításait. A vetítések “az első lépést jelenthetik” – jelentette ki David Pickard, a Glyndebourne-i Fesztivál igazgatója. Mint kifejtette, a fesztivál teltházas, és egyedül a színpadi előadásokkal nem képesek kielégíteni a közönség igényét.

Tony Hall, a Királyi Operaház vezetője ugyancsak arról beszélt, hogy ezekben a kezdeményezésekben hatalmas lehetőség rejlik, hiszen a műveket új közönséggel tudják megismertetni. Ráadásul az ország művészetét is elhelyezik a globális színpadon. Hall megjegyezte, hogy bár ő másként látja a dolgot, megérti Berry álláspontját. Persze, hogy sokkal jobb, ha az emberek elmennek, és élőben nézik meg az előadásokat – helyeselt, ugyanakkor arra is rámutatott, hogy nem mindenki engedheti meg magának, hogy Londonban menjen operát vagy balettelőadást nézni.

A Királyi Opera adatai szerint a ház utolsó élőben közvetített Rigoletto előadását Nagy-Britanniában 13500 néző látta.

Az intézmény élő mozis közvetítéseit több mint 800 filmszínház veszi át 26 országban.

Az idei Glyndebourne-i Fesztivál műsorának operái közül ötöt több mint ötven brit moziban is vetítenek a nyáron. A Királyi Operából az év során a Bohéméletet, a Falstaffot, valamint a Királyi Balett Metamorphosis: Titan 2012 című előadását tekinthetik meg az érdeklődők élő filmszínházi közvetítéssel.

Az élő operaközvetítés úttörője a New York-i Metropolitan Opera volt, amely manapság évente 7,4 millió fontot keres a jegyeladásokkal – emlékeztetett a bbc.co.uk.

– MTI –








hirdetés




hirdet�s