Virágok hirdetik a 6 ország barátságát

Akt.:
Virágok hirdetik a 6 ország barátságát
Gönc – Öt külföldi iskola delegációja járt nemrég Göncön.

Hat virágos ágyás díszíti a gönci Károlyi Gáspár Általános Iskola előkertjét. Ha azokat jobban megnézi az arra járó, rájön, hogy nem mindennapi ágyások ezek, hanem mind különböző, és ha még tüzetesebben megfigyeli azokat, kiderül, a virágok (főleg jegecskék) különböző nemzetek zászlaját mintázzák. A magyart, a spanyolt, az olaszt, a walesit, a lengyelt és a törököt. A kertek születésének történetét az iskolában ismerjük meg.

– Az elmúlt években részt vettünk egy izgalmas európai uniós projektben, aminek lényege az volt, hogy Európa 6 országának diákjai az egészséges életmódra nevelés témakörében tevékenykedtek együtt – meséli Szalóczy Tibor projektvezető, az iskola angoltanára. A projekt keretében a hat iskola diákjai minden hónapban kaptak valamilyen feladatot. Csak néhány a sok közül: volt vízivónap, amikor a vízivás fontosságára hívták fel a figyelmet a diákok. Göncön ezt kibővítették a víz hetévé. Máskor gyümölcsnapot tartottak, szintén az egészségmegőrzés érdekében, és volt, amikor kirándultak, sportoltak a diákok és a pedagógusok.

comenius-projektben-reszt-vett-diakok01-st

Izgalmas napok

A legizgalmasabb azonban az utazás volt. Ugyanis minden partneriskola tartott egy-egy projekttalálkozót, ahol a 6 intézmény pedagógusai és diákjai az eddig elért eredményeket beszélték meg. A komoly munka mellett színes programok segítségével ismerték meg egymás iskoláját, városát, a környék nevezetességeit és természetesen egymás kultúráját. A magyarországi találkozót májusban rendezték. Meglehetősen izgalmas napok voltak ezek a gönci iskolában, hiszen 44 cserediák és pedagógus ellátásáról, programjáról kellett gondoskodni. Ez utóbbiból volt bőven: a vendégek részt vettek többek között óralátogatáson, zenés sportfoglalkozáson, virágültetésen (így születtek a zászlókertek), gönci városnézésen, zempléni kiránduláson.

És hogy miért vállalkozott erre a sok-sok munkára az iskola? Pecze János igazgató úgy fogalmaz: ez volt a legjobb motiváció arra, hogy a gyerekek szívesen tanulják az angol nyelvet. Mert senki nem tanul szívesen azért, hogy jól sikerüljön a dolgozat, azért viszont igen, hogy a külföldi barátokkal beszélgetni, levelezni tudjon.

ÉM-HE