Villamosmegállók: nem véglegesek

A selyemréti villamosmegálló
A selyemréti villamosmegálló
Miskolc – Balesetveszélyesek és a mozgáskorlátozottak számára megközelíthetetlenek a peronok. Miért?

Finoman fogalmazva nem tartják „utasbarátnak” az újonnan kialakított villamosperonokat levelezőink az Agorán, az Észak internetes levelező fórumán, de több olvasónk is panaszkodott ugyanerről szerkesztőségünkben. Panaszolják, hogy sem a kismamák, sem az idős emberek igényeit nem vették figyelembe a tervezéskor. Két magas lépcsőnyit kell fellépni a peronra, ami szerintük balesetveszélyes is.

„Gondoltak-e egyáltalán a mérnökök a nehezen közlekedőkre a tervezéskor?” – kérdezték. A villamosprojekt igazgatóság azt válaszolta, foglalkoznak az érkezett észrevételekkel, a heti soros kivitelezői kooperációnak múlt héten is volt ez témája, ezen a héten is beviszik megtárgyalni az érkezett véleményeket és megvizsgálják, hogy mit lehet tenni.

Mintamegálló

– A tervezés során egyeztetések zajlottak a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségével (MVGYOSZ), azok helyi szervezetével, valamint a Mozgáskorlátozottak megyei egyesületével is – írta válaszlevelében Csontos Ágnes, a projektigazgatóság menedzsere. – Ennek megfelelően alakították ki a megállókat az esélyegyenlőségi elvek alapján. Többször is hangsúlyozták, fűzte még hozzá, hogy a belvárosban nem az a végleges állapot, ami jelenleg tapasztalható. A peronok a Széchenyi utca rehabilitációjával kapcsolatban nyerik el végső formájukat.

A fenti sorokkal korábbi nyilatkozatukra utaltak, eszerint a Selyemréti megálló a mintamegálló, az esélyegyenlőség biztosításának megfelelően épült, ha a megoldás a gyakorlatban is beválik – és a Nemzeti Közlekedési Hatóság hozzájárul –, a többi megállót is hasonlóképpen alakítanák ki. A végleges építészeti kialakítás és az esőbeállók folyamatosan épülnek a következő hónapokban.

Próbaüzem zajlik

Jeleztük, több olvasónk (és Agora- levelezőnk) elégedetlen az elvégzett munka minőségével, több példát is említvén a szerintük trehány munkára. (Egyenetlen sínek, nem jól fedő csatornafedelek, rossz felé lejtő utak.)

Kik ellenőriztek? átvették-e az elkészült szakaszokat? Vannak olyan részek, amelyeken javítást kértek? – tettük fel kérdéseinket.

– A folyamatos ellenőrzést a Független Mérnök (MHV- Cosinus Mérnöki Kft.) műszaki ellenőrei végzik. Ideiglenes forgalomba helyezés történt, jelenleg a próbaüzem zajlik, ez maximum hat hónapig tarthat az előírás szerint. Ez alatt az időszak alatt van lehetőség a végleges állapot kialakítására az érintett szakaszon – kaptuk kérdésünkre a választ.

“Nem jó helyen vannak a megállók”

Miért járnak a villamospótlók Diósgyőrben, amikor ugyanazon az útvonalon mennek, mint a buszok, de jóval lassabban? A megállók pedig nem praktikus helyen vannak – írta egyik levelezőnk az Agorán.

– A kivitelezés most az Újgyőri főtér és a Diósgyőr végállomás közötti szakaszon zajlik, a villamospótlók a kisebb utasszámot szolgálják ki ezen a szakaszon, mivel itt már kisebb utazási igény jelentkezik. Míg az 1-es busz megtesz a vonalán egy kört, addig egy villamospótló három kört tud megtenni. Ez is fontos szempont a forgalom megszervezésekor. A villamospótló járatok Újgyőri főtéri megállításának lehetőségét és következményeit a jelenlegi kivitelezési időszak alatt a társaság megvizsgálja és a jövő évi tervezéskor a tapasztalatokat szem előtt tartják.

A villamospótlók azért állnak meg több helyen, mint az 1-es 1A-s autóbuszok, mert a villamospótló a villamost hivatott pótolni, ezért megállóhelyei megegyeznek a villamoséval, kaptuk a választ a projektigazgatóságtól.

ÉM-HM


Madártávlatból a miskolci Városház tér

boon | 2010.11.09 10:22
Miskolc – A Zöld Nyíl villamos rekonstrukciós projekt sokak szerint a miskolci belváros látképét is átalakította. Vagy mégsem? Döntse el Ön!

Villamos oszlopok: állnak az újak, állnak a régiek

boon | 2010.11.04 19:46
Miskolc – A miskolci villamospálya eddig felújított szakaszán nem csak a felszín környéke újult meg. Érdemes magasabbra is feltekinteni.

Karácsony előtt már jár a villamos

eszak | 2010.11.04 13:12
Miskolc – A munkások december közepéig dolgoznak, utána visszaáll a villamosközlekedés.

Az új megállókat az új villamosokhoz tervezték

boon | 2010.10.18 17:13
Az új villamos-megállóhelyek régi burkolóköveiről, és a villamos forgalom újbóli megindításának konkrét időpontjáról is kérdeztük Csontos Ágnest, a Zöld Nyíl villamos-projekt PR menedzserét.








hirdetés




hirdet�s