Villamos helyett a pótlón Miskolcon

Villamos helyett a pótlón Miskolcon
Tájékozatlanok az emberek, de nem türelmetlenek: így összegezhetünk a projekt első napján.

Az első dolog, ami feltűnik a városban, az a sok sárgászöld mellény. Ezt viselik a villamospályarekonstrukciót végző cég emberei, akik tegnap a Szinvapark előtt már egész látványos munkát végeztek, törték a sínek közötti betont, és ottjártunkkor nagyobb darabokat ki is emeltek. Hasonló színű mellényt viselnek az MVK Zrt. munkatársai is, majd minden villamosmegálló környékén látunk belőlük, az ő feladatuk az utastájékoztatás. Van munkájuk bőven.

– A kolléganőm volt hajnalban, mesélte, akkor nagyobb volt a tumultus – mondja Kósa Zsigmondné, akit a Centrum előtti megállóban szólítottunk meg. Ő sem panaszkodhat, míg beszélgetünk, is sokan érdeklődnek nála. – Tájékozatlanok az emberek, nagyon sokan csak ma szembesültek azzal, hogy nem jár a villamos. De kevesen türelmetlenkednek, legfeljebb amiatt morognak, hogy gyalogolniuk kell a villamospótló megállójáig.

Kósa Zsigmondné egyébként villamosvezető, most egy ideig az utastájékoztatás lesz a feladata.

3-4 percenként

A villamosprojekt indulásának első napján vagyunk. Lapunk többször is beszámolt róla, mi vár majd ránk: a munkálatok miatt szeptember végéig nem járnak a villamosok a Tiszai pályaudvar és a Győri kapu között, ezért villamospótló autóbuszok szállítják az utasokat. A Győri kapuban lehet átszállni a villamosokra, amelyek a Vasgyárig és Diósgyőrig közlekednek.

– Tudtuk mire számíthatunk, de ilyen az ember: nem szereti a kényelmetlenségeket. És arra nem gondoltunk, hogy ilyen rozzant sárga busszal kell majd utaznunk – jegyzi meg Szűcs Éva. Folytatja, a Bajcsy-Zsilinszky mellett lakik, így a tehermentesítőn kellett kerülnie a kocsival. Naponta jár egyébként villamossal is, eddig le tudott szállni a Bláthy szakközépnél, most a megyei rendőrfőkapitányság épületétől kell majd késő este hazagyalogolnia.

Míg beszélgetünk, egymást érik a villamospótlók. 3-4 percenként követik egymást, igaz, így is tömeg van rajtuk. Magunk is felszállunk az egyikre, gondoljuk, megnézzük a Győri kapui megállót. Mert ott van most a végállomás, a múlt héten váltót építettek ki a munkások, hogy ott fordulhasson vissza Diósgyőr felé a villamos.

Utastájékoztat a sofőr

A buszsofőr utastájékoztat is, nincs megálló, hogy ne érdeklődjenek nála, milyen útvonalon közlekedik. Az egyik asszony buszcsatlakozásokról is kérdezi, erről is felvilágosítást tud nyújtani. A Horváth Lajos utcán (itt a múlt héten tiltakoztak a lakók amiatt, hogy erre terelik a villamospótlókat, döntés csak szerdán születik ügyükben) ideiglenes buszváróperont alakítottak ki. Nagyobb fennakadást nem látunk a forgalomban, bár a buszon beszélik, reggel több helyen is – a Baross beszűkülése, a Bajcsy-Zsilinszky egyirányúsítása miatt – volt közlekedési dugó.

Az Ifjúsági ház előtti végállomásnál a csatlakozó villamosra várni sem kell, az utasok átszállnak, és már indul is.

Mi pedig vissza. A buszsofőr itt már kevésbé türelmes. Egy utastársunk a felszálláskor megkérdezi, ez a villamospótló busz? Ki van írva, förmed rá, majd becsukja az ajtókat.

 A Zöld Nyíl tapasztalatai

Egy ilyen léptékű beavatkozás a város közlekedésébe mindig a forgalomátrendeződéssel jár, amely több napig is eltarthat, írta az Agorára (lapunk internetes levelező fóruma) Sas István, a Magyar Közút Kht. B.-A.-Z megyei igazgatósága főmérnöke. Az előző nap alapján is meglehetett állapítani, hogy a Zsolcai kapu – Soltész csomópontban a felüljáró felé jobbra irány jelentős zöld ideje várhatóan leviszi a forgalmat.

Némi korrekcióval készültünk a Baross Gábor – József Attila utca csomópontban a felüljáró felől a Zsigmondi útra kanyarodási igény növekedésével, de az nem bizonyult elegendőnek. A mai nap ismét beavatkoztunk. A buszbejelentkezés elmaradása esetén keletkezett „megtakarítás” jelentős részét ennek az iránynak adtuk. Holnap reggel már várhatóan érzékelni lehet a 30 százalék kapacitás növekedés hatását.

A Tiszai pályaudvar direkt megközelíthetősége érdekében a Pfaff Ferenc utca – Vörösmarty csomópontban a korábban elrendelt balra kanyarodási tilalmat ideiglenesen hatályon kívül helyeztük. A Baross Gábor – Bajcsy-Zsilinszky csomópontban az egyirányúsítással egy időben módosult az elsőbbségi szabályozás. A villamospótló útvonalnak – tehát a Tiszai – Bajcsy iránynak – van elsőbbsége.

 A Zöld nyíl projektről röviden

 1. A Zöld Nyíl projekt 38 milliárd forint összértékű. Ennek során a teljes (a Tiszai pályaudvarDiósgyőr végállomások közötti) jelenleg használt 9,6 kilométer hosszúságú pálya komplett rekonstrukciója megtörténik, valamint meghosszabbítják Felső-Majláth felé.

2. Tegnap kezdődött el a projekt első szakasza, ez szeptemberig tart.

3. Jelenleg a Tiszai pályaudvartól a Győri kapuig villamospótlók járnak, a Győri kaputól a Diósgyőrig (illetve a Vasgyárig) megmaradt a villamosforgalom. A villamospótló buszok néhány esetben a villamos vonalától eltérő útvonalon közlekednek.

- ÉM-HM –



0Hozzászólás

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

Még 1000 karakter

A kommentelés opció, a jó magaviselet kötelező! Moderációs elveinket itt olvashatja .






hirdet�s