Vérzett a szíve a Hungaroringen

Spitzmüller Csabát idén csak elvétve láthattuk magyar versenypályákon.

A 2008-as abszolút rallybajnok Bükfürdő kivételével hiányzott az ORB futamairól, valamint a Ferrari Challange márkabajnoki sorozatában sem tudott rajthoz állni. Pedig másfél esztendeje várta azt a pillanatot, hogy a világhírű olasz istálló Európát végigjáró küzdelmében is láthassák a magyar szurkolók. Mindhiába. Szeptember első hétvégéjén érkezett a Hungaroringre a mezőny, Spici pedig csak civilben vett részt az eseményen. Ettől függetlenül jó kapcsolatot ápol korábbi csapatával, bekísért a bokszba, ahol készségesen válaszolt a kérdéseinkre. Természetesen elsősorban az érdekelt minket, hogy mennyire viseli meg ez a helyzet. A többiek versenyeznek, ő pedig csak külső szemlélője az eseményeknek.

– Egész évben figyelemmel kísértem a csapat és a versenyzőtársak szerepelését, ezért nem gondoltam, hogy ennyire felzaklat ez a hétvége – fogalmazott a Hungaroringen Spitzmüller Csaba. – Testközelből látni ismét a Motor Home-ot, és a boxot nagyon jó dolog, viszont amikor a többiek készülnek a futamra én pedig csak figyelem őket… Na, akkor tényleg vérzik a szívem. Különösen úgy, hogy ebben a szakágban azért korábban sikerült letennem a névjegyem. Nagyon hamar befogadott, sőt elismert ez a mezőny, könnyebb volt ide beilleszkedni, mint a rallyban bárhol. Ahogy körülnézünk, most is látni, hogy rendkívül barátságos mindenki, és tényleg családias hangulatban rendezik meg ezeket a versenyhétvégéket. Az aszfalton iszonyatos csaták zajlanak, és komoly autótörések történnek. Látványban sincs hiány, viszont a leintést követően igazi barátként közelítik meg egymás az addigi riválisok.

Spitzmüller Csaba szerint ebben a sorozatban valóban a pilóták és a csapatok közötti munka domborodik ki, hiszen kupasorozat lévén az autók 99 százaléka megegyező. Még a gumik is egyformák, csupán a beállítások között lehetnek eltérések. A versenyzői kvalitás a döntő a márkabajnokságban, ezért is közkedvelt Európa-szerte. A Hungaroringre is szívesen látogattak el a pilóták, annak ellenére, hogy a mogyoródi pályán annyira nem kedvezett ezeknek a gépcsodáknak.

– A gyorsabb ringeken sokkal jobban él ez az autó – folytatta Spitzmüller Csaba. – Az 500 lóerős, hátsókerék meghajtású kocsik a magyar aszfalton nem tudják magukból kihozni a maximumot. Az időjárás ezúttal kedvezett, mert nem melegedtek el nagyon hamar a gumik. Tavaly a tesztek során folyamatosan ezzel bajlódtunk, most ebből a szempontból szerencsések volt a versenyzők. Fontos a jó rajtpozíció, mert a Hungaroringen valóban nehéz az előzés, iszonyú kockázatot kell vállalni az előrelépésért. Sajnálom, hogy kimaradt ez a futam, de a jövőt tekintve nem adom föl. A visszatérésemmel kapcsolatban folyamatosan tárgyalásban állunk a csapattal. Elképzelhető, hogy már idén is lehetőség nyílik rá, de jövőre mindenképp szeretnék egy teljes szezont magam mögött tudni. Sikerült bejutnom a profi ligába, ami rendkívül nagy szó. Az első két futamon helyálltam, nem is akárhogyan. Úgyhogy visszavárnak a sorozatba, én pedig szeretnék visszatérni közéjük.

ÉM-ME



0Hozzászólás

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

Még 1000 karakter

A kommentelés opció, a jó magaviselet kötelező! Moderációs elveinket itt olvashatja .






hirdet�s