Van új logónk. És volt is…

Akt.:
Van új logónk. És volt is...
Van új logónk. És volt is...
Miskolc – Új logója van Miskolcnak: arculatot váltana és egyben építene a város vezetése. De voltak logóink korábban is…

Ünnepélyes keretek között mutatta be nemrégiben Miskolc polgármestere a város új logóját. Dr. Kriza Ákos úgy fogalmazott, a márkaépítés, az egységes és új arculat az első lépés ahhoz, hogy a városról élő kép pozitív, jó irányba mozduljon. A cél az volt, hogy a logó jól beazonosítható, megkülönböztethető és jól megjegyezhető legyen, és ezzel – mivel a városi intézmények, vállalatok logói az eredeti elemeinek variánsaiból épülhetnének fel – egységes arculatot hordozzon a város.

Pályázat volt…

Abban mindenki egyetért, hogy logóra, egyfajta márkaépítésre szükség van, minden nagy város megteszi, kialakítja a maga arculatát, logóját. Azt viszont sokan felvetik, hogy van már logója Miskolcnak, legalábbis hosszú éveken át volt.

Átfogó logótörténettel nem szolgálhatunk – Nagy Sándor, a Rosvig Reklámügynökség vezetője mondta, régóta gyűjtögeti a város logóit, és a későbbiekben szívesen beszél róla – de az utóbbi évekét összefoglaljuk. A legutóbbi például épp Nagy Sándor nevéhez fűződik.

Az előző városvezetés idején kiírtak ugyanis egy pályázatot a város logójának elkészítésére.

– A pályázatot mi nyertük, akkor még Micropress Reklámstudió néven – mondta portálunknak Á.Tóth József, aki ma az Á.Tóth és Barátai Produkciós és Reklámügynökség Kft. ügyvezetője.

– A közgyűlés a mi tervünket szavazta meg, de végül nem a miénk került a köztudatba – mondja. Mint meséli, végül a közvélemény a Rosvig-féle tervet jobbnak találta, így az lett a város logója, hosszú éven keresztül ezt használta Miskolc.

– Úgy gondolom, jogosan, a Nagy Sándorék-féle terv jobban kifejezi a várost – fűzi hozzá.

Nyitott kapuk városa

A logón az Avasi templom látható, mégpedig azért, mert a templom harangjátéka Miskolc szimbóluma, ezt már Nagy Sándor magyarázza. A logó alatt ott a felirat: Miskolc, a nyitott kapuk városa.

A szlogen már később „mosódott össze” a logóval. Miskolc ugyanis szlogenpályázatot is kiírt, ebben nyert az említett nyitott kapuk szlogen, ez Dömötör Zoltán ötlete volt. A szlogen és a logó tíz éven át, 2001 és 2011 között hívta fel a figyelmet Miskolcra.

Logója több is volt Miskolcnak. Ilyen például a Szeretem Miskolcot elnevezésű, amelyet csak alkalmilag használt a város, és amelyben a szeretem és a Miskolc szócska M-betűi szívet alkotnak. Készült logó akkor is, amikor Miskolc az Európa Kulturális Fővárosa címre pályázott. Az idő tájt ez a logó is igen ismert volt, ki tudja, ha annak idején nem Pécs, hanem Miskolc nyer, milyen karriert fut be.

Mi találkoztunk egy „I love Miskolc” feliratú logóval is (a love szócskát stílizált Avas kilátó helyettesíti), erről annyit tudni, hogy egy művészeti csoport készítette, sajnos, nem jutottunk nyomukra. Ha valaki tud róluk, vagy bármilyen, a várost jelképező logóról, szívesen várjuk.

ÉM-HM


Miért nem címer?

Felvetődik az is, hogy Miskolcnak van már címere, minek akkor logó is. Erre Dobos Tímea, a miskolci önkormányzat szóvivője úgy reagált, a címer és a logó szerepe teljesen más. „Természetesen marad a címer is, ezeket protokoláris eseményekre használja a város, tiszteletet, erőt sugároz.” A logó pedig a mindennapoké, például az idegenforgalom számára jelképezi a várost. Az új logó egyébként egy fillérjébe sem került Miskolcnak.

Vélemények

Az, hogy tetszik-e a város új logója a miskolciaknak, nem tudjuk, hiszen ilyen jellegű felmérésről nem tudunk. (Érdemes lenne készíttetni.) Az tény, hogy több fórumon olvasni nemtetszést nyilvánító véleményeket, így például az Agorán, lapunk internetes levelező fórumán, vagy a Facebookon. Többen azt kifogásolják, hogy nem a városlakók, hanem egy szűk körű zsűri döntött, milyen legyen Miskolc logója.

Új logója van Miskolcnak

Miskolc – Az új logóval Miskolcot, mint márkát is felépítené a város. 

Címkék: ,







hirdet�s