Vágányzárat és pótlóbuszt is hoz a pályafelújítás a jövő évben Miskolcon

A vonatot választók jövőre is számíthatnak kényelmetlenségekre az új menetrend szerint
A vonatot választók jövőre is számíthatnak kényelmetlenségekre az új menetrend szerint - © Fotó: ÉM
Miskolc – A következő évben is folytatódik térségünkben a vasúti pályarekonstrukció.

Egy szűk hónap múlva, december 9-én lép életbe a 2018/2019-es vasúti menetrend. A MÁV-csoport kapcsolódó közleménye szerint a belföldi vasúthálózat legnagyobb részén marad a megszokott menetrendi struktúra, maximum kisebb módosítások lépnek majd életbe. Kivételt ez alól a felújítás alatt levő szakaszok képeznek.

A vasúttársaság közlése szerint a Budapest–Százhalombatta–Pusztaszabolcs–Dunaújvárosi mellett ilyen vonal lesz a Budapest–Hatvan–Miskolc–Szerencs–Sátoraljaújhely is, melyeken a jövő év nagy részében vágányzári menetrend lesz érvényben, egyes szakaszokon pótlóbuszos átszállásokra is számítani kell az utasoknak.

Vágányzár és pótlóbusz

Hogy az egyes vonalak esetében pontosan mely állomásokig utazhatunk majd vonattal, és hol kell átszállni a pótlóbuszokra, most még nem tudni, a vasúttársaság ezzel kapcsolatban úgy fogalmaz: a változásokról év közben rendszeresen tájékoztatják az utazóközönséget.

Kíváncsiak voltunk, térségünkben mikor és pontosan milyen változásokra kell számítani, egyáltalán mire gondoltak, mikor azt írták: „az év nagy részében”. A MÁV-csoport kommunikációs munkatársa kérdéseinkre úgy rea­gált, mivel még zajlanak az ezzel kapcsolatos egyeztetések, részleteket csak a következő hetekben tudnak elárulni.

A Budapest–Hatvan–Miskolc vonalon szinte egész évben zajlott a pálya korszerűsítése: július és szeptember között a gödöllői és a turai állomáson, továbbá a Rákos–Pécel, illetve Tura–Hatvan közötti szakaszon, szeptembertől pedig az előzőek mellett már Aszód és Hatvan között, valamint az aszódi állomáson is megkezdődött a munka.

A felújítások miatt év közben többször is módosult a menetrend. Balesetek, vagy műszaki meghibásodások esetén voltak időszakok – ilyen volt például, mikor szeptember közepén holttestet találtak a pálya mellett – még a jelzett menetidő növekedéshez képest is többet kellett várakozni: olvasóink 30-40, sőt akár 90 perces késésekről is beszámoltak.

Sok panaszt kapott szerkesztőségünk azért is, hogy szeptember közepe óta átmenetileg gyorsvonati kocsikat is továbbítanak a térségben közlekedő InterCity-k, tovább lassítva ezzel a szerelvényeket.

Szükséges rossz

Bár a késések sok kellemetlenséget okoznak, a pályafelújításra már nagy szükség volt, hiszen – ahogyan azt a Nemzeti Infrastruktúrakezelő Zrt. néhány hete az Északnak elmondta – ezen a szakaszon korábban állandó sebességkorlátozások voltak, és nagy volt a vonal úgynevezett zavarérzékenysége, azaz egy forgalmi hiba esetén hosszú ideig, akár tizenkét órán túl is tartott a menetrendszerű közlekedés helyreállítása.

Azt ígérték, ha a munkák befejeződnek, gyorsabban közlekedő szerelvények, kisebb utazási idő és korszerűsített megállóhelyek várják majd az utazóközönséget.

Tajthy Ákos


Még várni kell néhány hónapot, mire pontosabbá válnak a vonatok
Miskolc - Gyorsabb és kényelmesebb lesz vonattal közlekedni, csak győzzük kivárni. A Budapest-Hatvan-Miskolc vasútvonal felújítása év elején kezdődött, és azóta – különböző szakaszokon – folyamatosan halad a kivitelezés. – A felújítás jelenlegi üteme november 15-ig, a következő pedig a decembe...

Tiszai pályaudvar - illusztráció
Budapest, Miskolc - 2020-ban fejeződhet be a Budapest–Hatvan–Miskolc vasút­vonal felújítása. A Budapest–Hatvan–Miskolc vonal felújítása év elején kezdődött, folyamatosan halad a kivitelezés. – A felújítás jelenlegi üteme november 15-ig, a következő pedig a december 8-i menetrendváltásig tart. ...

20-40 perccel hosszabbodhat a menetidő a Budapest-Hatvan-Miskolc vonalon
Budapest/Miskolc - Műszaki hiba és pályafelújítás miatt 20-40 perccel hosszabbodhat a menetidő a Budapest-Hatvan-Miskolc vonalon - közölte a Mávinform kedden közleményben az MTI-vel. Mint írták, Rákosliget és Pécel között a délelőtt meghibásodott biztosítóberendezés helyreállítása hos...

Tiszai pályaudvar - illusztráció
Budapest, Miskolc - Műszaki problémák és baleset is okozhat óriási késéseket a felújítás alatt lévő vasútvonalakon. Tovább folytatódik a Budapest-Hatvan-Miskolc vasútvonal felújítása. Július 21. és szeptember 8. között a gödöllői és a turai állomáson, továbbá a Rákos–Pécel, illetve Tura–Hatvan kö...

Új színfolt a vasúton: Flirt motorvonatok az északi régióban is
Budapest, Miskolc - Vasúti komfortfejlesztések az északi régióban is. A MÁV-Start Észak-magyarországi régiót érintő fejlesztéseinek eredményeként Miskolc környékén jelentősen javult a vasúti kocsik minősége, egyúttal a szolgáltatás színvonala is. Felújított szerelvények A Budapest–Füzesabony–Eg...

Még dízelmozdonyokkal zajlik a vontatás. Bő másfél éven belül átveszik a helyüket a villamos mozdonyok
Borsod-Abaúj-Zemplén - Régi vágya válik valóra a zemplénieknek a vasúti pálya teljes felújításával. Az ország és a megye egyik legforgalmasabb, ezáltal legfontosabb vasútvonala, a Budapestről Miskolcon és Sátoraljaújhelyen át az országhatárig futó 80-as számú legneuralgikusabb része a Mezőzombor ...

Gyorsabb és késésektől mentesebb lett a vasúti közlekedés
Borsod-Abaúj-Zemplén - A mostani rekonstrukció révén a 120 kilométeres óránkénti sebesség elérése a cél. Az ország egyik legnagyobb forgalmát lebonyolító Budapest–Miskolc vasúti fővonal műszaki állapota hosszú esztendők óta közbeszéd tárgya. Egyik felől, mert egyre több a toldozni-foldozni való a...