Év végéig elkészül a főváros teherforgalmi szabályozása

A Fővárosi Közgyűlés várhatóan még ebben az évben elfogadja az új budapesti teherforgalmi stratégiát, amely a tranzitforgalom kiszorítását és a teherautók behajtásának korlátozását célozza – mondta kedden a Parking Kft. ügyvezető igazgatója, miután egyeztetett a kerületek, a civilek és a szakmai szervezetek képviselőivel. Gyarmati Zoltán hozzátette: jövőre várhatóan az infláció mértékével drágulnak a behajtási díjak. A főváros tulajdonában lévő cég egy újfajta parkolási rendszer kidolgozását tervezi.

A Megyeri-híd átadásával gyakorlatilag megszűnt a tranzitforgalom a fővárosban – mondta Gyarmati Zoltán. A Parking Kft. ügyvezetője szerint ugyanis a keleti és az északi szektor elkészültével a fővárost mind a kelet-nyugati, mind az észak-déli teherforgalom el tudja kerülni. Hozzátette azonban, hogy a 10-es és 11-es utat a lehető leghamarabb össze kell kötni. A Parking Kft. szakmai véleménye szerint az M0-ás nyugati szektorát, amely a 10-es utat kötné össze az 1-es főúttal, nem kell feltétlenül megépíteni. Ez ugyanis olyan forgalmat is odavonzana, amely egyébként elkerülné a budai hegyek környékét.

Utóbbi javaslattal az óbudai polgármester is egyetértett. Bús Balázs azonban továbbra is sérelmezi, hogy miközben az ipari területeken áthaladó Váci útról kitiltották a tranzit teherforgalmat, addig a lakóövezeteket és kulturális emlékeket is érintő Szentendrei úton egyelőre nincs ilyen korlátozás. A III. kerületi polgármester sürgette az aquincumi-híd megépítését is.

Az óbudai átmenőforgalom csillapítására fogadta el szeptemberben a főpolgármesteri kabinet azt a javaslatot, amely a nehéz tehergépkocsik áthaladását engedélyezi az M3-as autópálya, Róbert Károly körút, Árpád-híd útvonalon is. A Parking Kft. munkatársai a végleges teherforgalmi stratégia elkészülte előtt forgalomszámlálást végeznek a Szentendrei úton, és csak ezután javasolnak forgalomcsillapító, illetve zaj- és légszennyezést csökkentő beruházásokat.

A Parking Kft. a jövő évi behajtási engedélyek díjait az infláció mértékével emelné – mondta Gyarmati Zoltán. Az ügyvezető igazgató megerősítette, hogy a 4-es metró Etele téri végállomásán egy legalább 2300 férőhelyes P+R parkoló épül. A szerződés értelmében ennek új földalatti beindításakor már üzemelnie is kell – tette hozzá.








hirdet�s