Ülésezett a miskolci közgyűlés – 2015. április

Akt.:
Ülésezett a miskolci közgyűlés – 2015. április
Miskolc – Csütörtökön tartották az áprilisi, miskolci testületi ülést. A képviselők  20 napirendi pontot tárgyaltak, ezek között volt a testület szervezeti és működési szabályzatának újabb módosítása is. Illetve döntöttek arról is – zárt ülésen -, hogy május 11-én, a város napján kik kapjanak kitüntetéseket. A Borsod Online olvasóit élőben tudósítottuk a közgyűlésről.


11.03: Az áprilisi ülés véget ért. A polgármester bejelentette, május 11-én ünnepi közgyűlést tartanak, a következő rendes ülés május 21-én lesz.


11.00: Így döntöttek a képviselők

Javaslat az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 37/2014. (XII.19.) önkormányzati rendelet módosítására
18 igen, 10 nem, 0 tartózkodás

Javaslat a Miskolci Önkormányzati Rendészet Szervezeti és Működési Szabályzatának módosítására
27 igen, 1 nem, 0 tartózkodás

Javaslat Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata és a város területén működő nemzetiségi önkormányzatok között Együttműködési Megállapodások megkötésére
28 igen, 0 nem, 0 tartózkodás

Javaslat Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Miskolci Egyetem között ingatlanhasználati szerződés megkötésére kerékpárút építése kapcsán
27 igen, 0 nem, 0 tartózkodás

Javaslat a települési támogatás és az önkormányzat által nyújtott egyéb szociális ellátások helyi szabályairól szóló 2/2015.(II.10.) önkormányzati rendelet módosítására
18 igen, 4 nem, 5 tartózkodás

Javaslat a MIK Miskolci Ingatlangazdálkodó Zrt. 2015. évi ingatlangazdálkodási tervének jóváhagyására
18 igen, 10 nem, 0 tartózkodás

Javaslat a mezőgazdasági művelésre alkalmas földterületek használatba- és haszonbérbe adására vonatkozó új önkormányzati rendelet megalkotására és a kapcsolódó döntések meghozatalára
26 igen, 0 nem, 2 tartózkodás

Javaslat az Önkormányzat és a MIK Zrt. között fennálló követelések-kötelezettségek rendezésére szóló tájékoztató elfogadására, a szükséges döntések meghozatalára
18 igen, 1 nem, 8 tartózkodás

Javaslat a Salkaházi Sára Miskolc Program folytatásának támogatása érdekében használati szerződések módosítására
27 igen, 0 nem, 1 tartózkodás

Javaslat a Miskolc Pass turisztikai kártya beindítására
28 igen, 0 nem, 0 tartózkodás

Javaslat Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata és Kassa Város Önkormányzata közötti együttműködési keretmegállapodás jóváhagyására és a kapcsolódó döntések meghozatalára
28 igen, 0 nem, 0 tartózkodás

Javaslat a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Miskolci Tankerületéhez tartozó intézmények átszervezésével kapcsolatos véleményezési és egyetértési jog gyakorlására
26 igen, 0 nem, 0 tartózkodás

Javaslat a kárpátaljai magyar lakosság támogatására
28 igen, 0 nem, 0 tartózkodás


10.47: Vége a zárt ülésnek, jelenleg a közérdekű bejelentések zajlanak.

Szilágyi Szabolcs (Jobbik) azt kérdezte, hogy tudomása szerint az Avason még 60 fészekrakós család lakik, őket mikor szándékozik kilakoltatni a város.

A polgármester elmondta, 274 lakásból közel 220-ból már kitették a fészekrakósokat és a többiből is kiteszik. Az idén körülbelül 40-50 család kilakoltatására kerül sor.

Dr. Tompa Sándor (DK) : “Miskolc úthálózatának tervezésére közel 1 milliárd forintot nyert a város, nem tudom, hol tart ez a folyamat. Időnként felröppen lakossági egyeztetésekről is hír. tavaly őszi kampányban a fideszes képviselő elismételte, út nem épül. Ehhez képest a közmeghallgatáson bemutatták a környezetvédelmi hatástanulmányt. És mennyit költöttek ennek az útnak a tervezésére, amiről végül valaki úgy döntött, nem épül meg?” Ezzel a témával lapunk bővebben foglalkozott.

A képviselő a panelprogram folytatásáról is érdeklődött, egészen pontosan arról, hogy a korábbi gyakorlatnak megfelelően az önkormányzat támogatja-e a társasházak felújítását. A képviselő szerint azért is fontos lenne, mert a jelenlegi kiírás miatt a miskolci társasházak nem tudnak pályázni.

Dr. Kriza Ákos elmondta, a korábbi városvezetés idején indult el a tervezési pályázat. A keleti tehermentesítő már jóval korábbi tanulmány része, de ez egy tanulmány és nem nem döntés. Az útépítésről nem hogy döntés, de még terv sem született – fogalmazott.
A panelprogram kapcsán a városvezető elmondta, amint az önkormányzat elé kerül a támogatási kérelem, akkor támogatni fogja a város. Hangsúlyozta, a kiírási elvek nem a kormányzat, hanem az eu-s normák miatt születtek.

Dr. Simon Gábor (MSZP) frakcióvezető az Avas szálló kapcsán elmondta, 1997-ben Kobold Tamás volt a város polgármestere, nem a szocialisták, mint a város a közleményben említi, utal rá. “Azt javaslom, hogy ha okos kommunikációs emberek vannak, akkor inkább a honlapokkal foglalkozzanak, a városéval és a holdingéval, mert ott nagy lemaradások vannak. Szó volt a közbeszerzésekről, a város honlapján az ezzel kapcsolatos utolsó bejegyzés 2011-es. Azt javaslom, folyamatosan tartsuk karban a honlapot erre vonatkozóan is. A Miskolc Holding honlapján sem találunk bővebb felvilágosítást. A hirdetményeknél is egyet találunk, tervezzük meg közösen Miskolc főterét. Ez tudják, akkor volt, amikor még főteret akartak építeni, 2011-es történet.”

A polgármester szerint jogos a felvetés, katasztrofálisnak nevezte a honlapokat.
Az Avas szállóra utalva elmondta, igaz, hogy Kobold volt a polgármester, de szocialista többségű testület volt és a szocialisták kezdeményezték a szálló eladását.

Pakusza Zoltán (Jobbik) a Bányászdomb közbiztonsági helyzetének romlásáról beszélt, ezért a lakók kérik a térfigyelőkamerák kihelyezését. Illetve elmondta, tavaly a Pereces-patak tisztítása zajlott, de az egyik utcából nem hordták el a hordalékot, ezt pótolni kellene.
Azt is elmondta, a korábbi ülésen már feltette a kérdést, de megismétli, mert nem kapott választ, hogy a választókerületében van-e olyan MIK-es lakás, amelyre a számozott utcaiak pályázhatnak.
A polgármester szerint a pályázatra kiírt lakások szerepelnek a honlapon, meg lehet nézni.

Földesi Norbert (MSZP): “Éppen féléve történt a kampány finisben, hogy bejelentették, a Patec gyár nagyot fog fejleszteni. Azt gondoltam, ez nem kampányfogás, hanem komoly bejelntés, de erről nem hallunk semmit, nem tudjuk, hogyan lesz ebből 1000 valahány munkahely. Szeretném, ha tudnánk, hogyan állnak a tárgyalások. A másik téma egyfajta összefogás lenne: AZ MVM egy olyan vállalat, amely kiveszi a részét a támogatásokból, ez az év olyan sportsikerekről szól Miskolcon, amikre nem volt példa, ezért szeretném javasolni, hogy Miskolcon van MVM erőmű, ennek ellenére nem látjuk az aktivitást, amely a sportéletben, kultúrában megvalósulhatna. El tudunk indulni abba az irányba, hogy a testület felhatalmazza a polgármestert, hogy kezdjen az MVM-mel a tárgyalásokat, szálljanak be a sportéletbe.”

Polgármester elmondta, akkor lett volna a Patec kampányfogás, ha ők találják ki a fejlesztést, de nem a város tette, hanem a Patec, de azóta sem terjesztette be a cég a további elképzeléseit.
Az MVM-mel kapcsolatban elmondta: “Elmúlt években a geotermiára helyeztük a hangsúlyt, ezért nem gondolom, az MVM repesne attól, hogy ide támogatást elhelyezzen, ezzel szemben a Pannergy igen.”

Dr. Kriza Ákos a fészekrakókra visszatérve elmondta, van egy listája a városnak, de azon csak azok szerepelnek, akiknek a követelését az OTP-től megvette a város, de persze más bankintézménynél is voltak fészekrakók. Ezért arra kérte a képviselőket, ha renitens lakókkal találkoznak, azt jelezzék a város felé.

Szavazás következik.


09.35: Harmadik blokként ezeket a napirendeket tárgyalja összevontan a testület:

  • Javaslat a települési támogatás és az önkormányzat által nyújtott egyéb szociális ellátások helyi szabályairól szóló 2/2015.(II.10.) önkormányzati rendelet módosítására: Miskolc is megalkotta új rendeletét februárban, de áprilisban módosították a törvényt, így a lakókörnyezet vizsgálata, aktív korúak esetében, kikerült az önkormányzat hatásköréből, ezért kell módosítani a korábbi rendeletet.
  • Javaslat a Miskolc Pass turisztikai kártya beindítására
  • Javaslat a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Miskolci Tankerületéhez tartozó intézmények átszervezésével kapcsolatos véleményezési és egyetértési jog gyakorlására: ebben szerepel a Fazekas iskola református egyháznak való átadása is, de az előterjesztésből kiderült, ezt az igényt az egyház visszavonta, mivel a szülők a véleménynyilvánító szavazáson nemmel szavaztak a fenntartóváltásra.
  • Javaslat a kárpátaljai magyar lakosság támogatására. Az ukrán helyzet miatt az ott élő magyarok bajban vannak, ezért négy települést támogatna a város – hangzott el az ülésen. A hivatal munkatársai is élelmiszer-akciót szerveztek, ehhez kapcsolódtak képviselők is.

Jakab Péter (Jobbik): “Amit a Fidesz művel, az elképesztő. Ha a kormánynak az a célja, hogy Miskolcon még több züllött embert segélyezzenek, jó úton járnak. Eltörlik azt a kitételt, amit korábban alkalmaztak, vagyis a Tiszta udvar, rendes ház, ma már nem kitétel a továbbiakban. Nem hiszem, hogy Miskolcnak az az érdeke, hogy tovább züllessük a társadalmunkat, sokkal inkább az, hogy embereket visszaillesszünk a társadalomba. A kérdés, a városvezetés jelezte-e ezt a kormány felé, él-e a felterjesztés jogával? Mindenkiről el lehet várni, mindenki tartsa rendben a saját portáját, ez a minimum.”

Dr. Kovács László (KDNP): “Én nem tudom, mire gondolt a Jobbik, mi nem ezt olvassuk ki az előterjesztésből. Az igaz, az aktív korúak ellátása elkerült a járási hivatalhoz, a törvény azt írja elő, hogy erre nincs jogkörünk, de egyéb szociális segély esetében, továbbra is feltétel a korábbi kitétel. Ami nem a város kezében van, abban az esetben a kezünk megvan kötve.”

Pakusza Zoltán (Jobbik): “A Jobbik támogatja a kárpátaljai magyarság megsegítését, de ott a magyarságot egy olyan háborúba sorozzák be, amihez a magyarságnak semmi köze, ráadásul nagy arányban. Egyedül a Jobbik tette ezt szóvá a parlamentben. Szép ez akció, de akkor is ki kellett volna állni a magyarokért, amikor háborúba sodorták őket.”

Dr. Kriza Ákos, a magyarságért való kiállásunkat reprezentálni kell, és fogjuk is itt helyben is. Hozzátette: mindannyian annyit tegyünk, ami a képességünktől függ, nekünk ennyi a képességünk, segítsük a mindennapi küzdelmüket, és ezért mindent meg fogunk tenni.

Dr. Tompa Sándor (DK): “Ember legyen a talpán, aki tudja követni a Fidesz logikáját az összevont napirendek kapcsán, illetve tudjuk, a cél, hogy minél kevesebbet tudjunk meg a város ügyeiről. Támogatjuk mi is a kárpátaljaiak megsegítését, de nem hallottunk semmit a Miskolc Pass turisztikai kártyáról, amit ugyancsak ebben az összevonásban tárgyal a testület. Szeretnénk erről részletesebben hallani, a TDM vezetője adhatna választ, miben tér el, mik a lehetőségek és milyen költségvetési vonzata van ennek. Hiszen a miskolciakat komolyan érintő rendszer bevezetéséről van szó. De nem tudtunk erről tájékozódni, mivel az utolsó pillanatban került elénk az előterjesztés.”

Katona Ferenc (Fidesz) szerint a turisztikai kártya bevezetése időszerű, már mindenhol működik ilyen, illetve a turisztikai cégnek pályázati kötelessége is ennek a bevezetése. “Mivel a MIDMAR már bizonyította rátermettségét, ezért nem javaslom, hogy belemenjünk, hogy olcsó, vagy drága. A megcélzott réteg az ideérkező turista, elsősorban a minőségi turizmust célozza meg. Szerencsére egyre több attrakció van a városban, amely a vendégéjszakák számának növekedését segíti elő.

Molnár Péter (KDNP) frakcióvezető elsőként a kárpátaljai magyarság támogatásáról szólt, bízik benne, Miskolc egyhangú szavazással fejti ki álláspontját és bízik benne, a baloldali pártok is támogatják.
A turisztikai kártyával kapcsolatban elmondta, látni, verseny van, a magyarországi városok között is turisztikában. A munkahelyteremtés mellett fontos szegmens a város számára, hogy a turisztikában is előretörjünk, már eddig is óriási lépéseket tettünk – fogalmazott. “Fontos, hogy a Miskolc Pass kártya bevezetésre kerüljön, ez a turistáknak nyújt különböző lehetőségeket, a cél, hogy minél hosszabb időre itt tartsuk Miskolcon a látogatókat. Illetve a miskolciaknak is rekreációs céllal különböző lehetőségeket nyújt” – hangsúlyozta.
A KLIK-kel kapcsolatos előterjesztés kapcsán hangsúlyozta, fontos, hogy a felnövekvő generációt sport szempontjából is neveljük, ez az előterjesztést ezt segíti, hiszen a diósgyőri iskola is sportiskolává válik.

Dr. Kiss János alpolgármester: “Az elmúlt években a turisztika területén jelentős újítások történtek, például a selyemréti strand, vár, tapolcai strand…Biztatom a miskolciakat a kártya megvásárlására, nem csak azért mert 6500 forintért több mint 20 ezer forintos szolgáltatást kapnak, hanem azért is, mert több kedvezmény is jár ezzel.”

Nagy Julianna, a Midmar vezetője elmondta, igaz, a városban korábban is voltak kártyák, Nyugat-Európában is az a tapasztalat, hogy ezek folyamatos változáson mennek keresztül, azért, mert a szolgáltatók köre és a turizmus is változik. Sok ingyenes szolgáltatást tartalma, például a tömegközlekedés ingyenes használatát, illetve szolgáltatói csomagot is tartalmaz, amely szálláshelyeknél, éttermeknél nyújt kedvezményeket az ideérkezőknek. Az ideérkezők átlagosan 10 ezer forintot költenek el fejenként, ha megvásárolják a kártyát, akkor egy ideérkező család akár 46 ezer forintot is megspórolhat, ennél nagyobb turisztikai csomagot nehezen tud más kínálni a vendégeknek – fogalmazott.
A miskolciaknak is igyekeznek hasonló kedvezményeket kínálni, mint a turistáknak – tette hozzá. Mennyibe kerül az önkormányzatnak? “A pályázat lehetővé tette, hogy a szoftvert megvásároljuk, ezentúl nem kérünk támogatást, a kártyának önfenntartónak kell lenni, a következő vétől azonban már nyereséggel számolunk” – hangsúlyozta.

A testület zárt üléssel folytatja munkáját, most döntenek a városi díjak kiosztásáról is.


08.46: Jelenleg ezeket a napirendeket tárgyalja összevontan a testület:

  • Javaslat Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Miskolci Egyetem között ingatlanhasználati szerződés megkötésére kerékpárút építése kapcsán
  • Javaslat a MIK Miskolci Ingatlangazdálkodó Zrt. 2015. évi ingatlangazdálkodási tervének jóváhagyására
  • Javaslat a mezőgazdasági művelésre alkalmas földterületek használatba- és haszonbérbe adására vonatkozó új önkormányzati rendelet megalkotására és a kapcsolódó döntések meghozatalára
  • Javaslat az Önkormányzat és a MIK Zrt. között fennálló követelések-kötelezettségek rendezésére szóló tájékoztató elfogadására, a szükséges döntések meghozatalára
  • Javaslat a Salkaházi Sára Miskolc Program folytatásának támogatása érdekében használati szerződések módosítására. Ez utóbbi arról szól, hogy kulturális és egyéb rendezvényt biztosítana az önkormányzat a nyugdíjasoknak. Így az ingatlanok, például a színház, ingyenesen helyet adna ezeknek a rendezvényeknek.

Ezek tárgyalását vita nélkül zárta le a polgármester.


08.41:

  • Javaslat az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 37/2014. (XII.19.) önkormányzati rendelet módosítására
  • Javaslat a Miskolci Önkormányzati Rendészet Szervezeti és Működési Szabályzatának módosítására
  • Javaslat Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata és a város területén működő nemzetiségi önkormányzatok között Együttműködési Megállapodások megkötésére
  • Javaslat Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata és Kassa Város Önkormányzata közötti együttműködési keretmegállapodás jóváhagyására és a kapcsolódó döntések meghozatalára

Ezeket a napirendeket tárgyalja egyben a testület.

Pfliegler Péter alpolgármester a kassai megállapodásról beszélt, mint mondta, ezzel olyan uniós források is elérhetőek, amelyek határon átnyúló pályázatoknál vehetők igénybe.

Kovács László Csaba, a rendészet vezetője az őket érintő napirend kapcsán elmondta, a rendészet létszámát növelni szeretnék, ezért szükséges az szmsz módosítása. Ezen javaslat keretében szeretné ugyanis a város létrehozni az úgynevezett sheriff-rendszert, amely a rendészek területi jelenlété erősítené.

Fodor Zoltán (MSZP): “Támogatom a rendészet létszámnövelését, azt, hogy mind a 20 körzetben lesz járőrpáros.” Hozzátette: ez már működött a szocialista városvezetés idejében, majd a mostani városvezetés megszüntette. “Örülök, hogy visszahozták.” – fogalmazott. rra kérte a rendészeket, hogy hajnali, délutáni ellenőrzések is legyenek, illetve a járőrök menjenek be az épületek közé is.

A polgármester azt mondta, hogy a lényeg pont az, hogy a járőrök még jobban megismerjék a területen élők igényét. De elmondta azt is, hogy leet, hogy volt már ilyen rendészet, de akkor 35-en voltak, most 160-an és tény, hogy 40 százalékkal visszaesett a közterületi bűnözés.

Molnár Péter (KDNP) frakcióvezető a Kassa-Miskolc kapcsolat további erősítését szorgalmazta. Majd a rendészeti előterjesztéssel kapcsolatban elmondta, a lakosság részéről folyamatosan visszatérő felvetések vannak a közrenddel kapcsolatban. A frakcióvezető szerint 2010 óta paradigmaváltás következett be a bűnmegelőzés, közbiztonság területén. “A problémát a gyökerénél kell megfogni, ezért tényleges intézkedésre van szükség, ezért hozta létre a város a rendészeti szervet, amelyet évről évre folyamatosan fejlesztenek” – fogalmazott. Ma Magyarországon Miskolc az a város, amely a legtöbbet költ közbiztonságra – hangsúlyozta. “A frakciónk támogatja ezt az előterjesztést és köszönjük polgármester úrnak, hogy erre forrást biztosít” – tette hozzá.

Badány Lajos (Jobbik) az szmsz módosításához szólt hozzá. “Ez az általam vezetett pénzügyi bizottság jogkörének formálissá tételét célozza meg” – mondta. Az előterjesztés célja nem a közérdek, ezért nem javasolja a módosítást – tette hozzá. ”
A Jobbik vezette Pénzügyi Bizottságtól a Fidesz megvonja az értékpapírok vásárlására vonatkozó véleményezés jogát, ami a Quaestor-botrány fényében több mint aggályos. Emellett a bizottság a jövőben nem ellenőrizheti a költségvetés végrehajtását és a gazdálkodás szabályszerűségét sem” – fogalmazott. Badány Lajos beszélt arról is, hogy a holding közelébe sem engednek ellenzéki képviselőt, ezért javasolta, hogy a holding beszámolóját a közgyűlésnek kellene jóváhagyni, illetve az éves közbeszerzési terv jóváhagyását is javasolta. Módosító indítványokat is benyújtott, arra kérte a testületet, támogassa azt.

Dr. Kovács László (KDNP) is a rendészettel kapcsolatban szólalt fel. “A frakciószövetség nem csak örömmel veszi ezt a javaslatot, hanem kezdeményező ebben a folyamatban, annak érdekében, hogy az a folyamat, ami 2010-ben elindult, az 2018-ra eredményeket érjen el” – mondta. “Nem csak infrastrukturális fejlesztések vannak, anem statisztikai eredmények is, 40 százalékkal csökkent a közterületi bűncselekmények száma. Az a bűnmegelőzési stratégia, egészüljön ki egy olyan elemmel, amely a lakossághoz közel viszi a rendészetet, illetve, akik a bürokrácia miatt nem mertek a rendőrséghez fordulni, azok egy ismerős embert találjanak a körzetekben, akihez szívesen fordulnak. Míg a polgárőröknek nincs intézkedési jogkörük, addig a rendészeknek vannak” – tette hozzá.

Bartha György (MSZP) hangsúlyozta, támogat minden olyan elképzelést, amely a lakosság biztonságérzetét segíti, de azért “a szelektív emlékezetű képviselőknek az emlékezetébe ajánlanám”, már működött ilyen korábban, nem új találmány. “Most megvilágosodtak, hogy kell ilyen” – tette hozzá. Ő is kitért arra, hogy a kutyás nem kutyás lakók közötti probléma, állandó gond, ezt is orvosolni kellene.

Pakusza Zoltán (Jobbik): “Ha már közbiztonság, és említették a statisztikát, akkor hadd mondjam el, körzetemben a betörések megszaporodtak, a lakók több esetben megkerestek. A lakók kamerát szeretnének a területre, a Bányászdombra.”

A képviselő azt is elmondta, már most is létezik a közösségi rendőr intézménye, ami a svájci finanszírozású projektben valósul meg. “A kérdés, ez megszűnik és helyette lesz a rendészet, vagy párhuzamosan működnek majd” – kérdezte.

Dr. Kovács László (KDNP) is azt mondta, hogy a közösségi rendészet és a sheriff-rendszer párhuzamosan működjön.

Nagy-Korsa Judit (Együtt) azt hangsúlyozta, egyetért Badány Lajossal, abban, hogy nem lehet a pénzügyi bizottság jogkörét csorbítani, ez az egyetlen bizottság, aminek ellenzéki vezetője van. “Mi beadtunk egy átláthatósági módosítást, de mint Tompa Sándor javaslatát, ezt is csípőből kilőtte a jegyző” – fogalmazott.

Pakusza Zoltán (Jobbik): “Elgondolkodtató, hogy 2011 óta fut a közösségi rendőr-projekt, de akkor miért csak 2014-ben kerültek ki az utcára, az addig erre szánt pénz hova tűnt? Az a véleményem, hogy valamerre eltűnt a pénz, valamit csinálni kell és önök létrehozták az új közösségi rendészetet. Ezért kérdeztem, hogy párhuzamosan működnek majd, vagy megszűnik a korábbi?”

Dr. Kriza Ákos így reagált: értetlenül áll a kérdés előtt, hiszen a közösségi rendőrséghez nincs köze a városnak, a metszet csak a közösségi szó. “A rendőrség a Belügyminisztériumhoz tartozik, a város csak a rendészet területén tud felelősséget vállalni” – tette hozzá.

Jakab Péter (Jobbik) frakcióvezető azt emelte ki, folyamatosan sheriff- rendszerről beszélnek, az előterjesztésben erről nincs szó, csupán, felvesznek egy-egy embert. “Igaz, így hangzatosabb, de a kérdésem, mitől várnak csodát, hiszen a jogkörük kevesebb, mint egy rendőrnek” – mondta. “Ha önök megint megélhetési rendészeket, pártkatonákat vesznek fel, nem megyünk semmire, tere kész rendészekre van szükség, nem az újságban kell modellkedni, dolgozni” – fogalmazott.

Dr. Kriza Ákos szerint nem úgy tűnik, a város tehetetlen, teszik a dolgukat, például telepfelszámolásban is. “Nem csapatokban járkálunk a számozott utcán, majd hazamegyünk. Mi rendbe tesszük a lépcsőházakat, felszámoljuk a telepeket, dolgozunk…” – reagált a polgármester.

Novák Józsefné (Fidesz) cáfolta a Jobbik azon felvetését, hogy a rendészet csak kampányfogás. Elmondta, ő illegális szemétlerakó kapcsán és áramlopás kapcsán is kért tőlük segítséget és sikeresen zárult az akció.

Dr. Tompa Sándor (DK): “Vajon mivel kell egy testületnek foglalkozni? Vajon meddig egyszerűsítik az szmsz-t? Mondjuk előfordulhat, hogy évente egyszer, a városvezetés népszerűsítésére jövünk össze? Ez is előfordulhat az önök uralkodásuk alatt. Például ma már semmilyen hivatalos, közérdekű adatba nem lehet betekinteni. Az újabb módosítás is arról szól, hogy nincs szükség a képviselők betekintési jogára. De még arra sem volt példa, hogy egy önkormányzat szállodaépítésére vállalkozott volna, miközben a feladata a lakhatás biztosítása lenne…”

A polgármester szerint nem igaz, hogy nem vállalkozott, hiszen a miskolci önkormányzatnak már van szállodája, az Apartman hotel.

Jakab Péter (Jobbik) szerint a városvezetés szmsz-t módosít, csak azért, hogy zárt ajtók mögött dönthessen a város ügyeiről.

Soós Attila (Fidesz) frakcióvezető: “Az a hiszti, amit az átláthatóság kapcsán a képviselők emlegetnek azért furcsa, mert be sem jönnek az ülésekre, nem tudják, ott mi zajlik. A bizottság elnöke is rendszeresen csúsztat, olyanokat mond, amit az üléseken nem vetett fel. Amit mond, itt a bizottság elnökeként nem fogalmazhat meg, csak képviselőként. A bizottság feladata nem az ellenőrzés, hanem a véleményezés. A bizottságok ülései is nyíltak, a jegyzőkönyvek elérhetőek a honlapon, így a miskolciak tájékozódhatnak arról, hogy milyen munka zajlik ott. nem itt kellene celebszínben feltűnni, sugallni, vádaskodni. Minden átlátható és a város vagyona még soha nem volt olyan jó kézben, mint nálunk.”

Badány Lajos (Jobbik) reagált: “Módosító indítványomat is képviselőként tettem, nem bizottsági elnökként…”

Dr. Kiss János alpolgármester: “Ha volt 2010 előtt is szervezett rendészet, akkor azt úgy hívták, a láthatatlan légió. Ez a csapat nem létezett…azért fontos megemlíteni, mert nem elég azt mondani, hogy vannak csapataink, amik harcban állnak, ezeknek a csapatoknak létezni is kell. A politika alapja a hitelesség, azért is fontos, mert 2010 ta kínosan ügyelünk arra, hogy a rendészeti politikában tett ígéreteinket is betartsuk, sikeresek legyünk. Amikor azt ígértük, hogy megoldjuk a fészekrakó problémát Miskolcon, azt komolyan gondoltuk, és most már mindenki láthatja, megoldódott, mára nem is beszédtéma Miskolcon. A másik nagy ígéret a nyomortelepek felszámolása, aki figyeli az előterjesztéseket, láthatja, hogyan haladunk ebben előre, semmilyen nyomás hatására nem tágítunk ettől…650 millió forint áll rendelkezésre 2015-ben a rendészeti harcra. Mindenidők legnagyobb rendészeti összege. Persze nem csak arra van szükség, hogy több pénzt költsünk a rendészetre, hanem annak tekintélyét is megteremtsük. Ez a mostani intézkedés célja.”

Az átláthatóság kapcsán elmondta, visszautasítja a Jobbik felvetéseit, miszerint, ha a Jobbiktól elkerül a hatáskör, akkor nem biztosított az átláthatóság. Mint mondta, attól, hogy nem a Jobbik ellenőrzi, még lesz ellenőrzés, még biztosított az átláthatóság, így az átszervezések egyáltalán nem azokat a célokat szolgálják, amiket az ellenzék hangsúlyoz, továbbra is biztosított az átláthatóság.


07.28: A kettes napirendet, amely egyes szociális és gyermekjóléti tárgyú önkormányzati rendeletek módosításáról szól visszavonta a polgármester.

A dr. Tompa Sándor (DK) által benyújtott rendeletet, amely a vasárnapi zárva tartás hatásainak vizsgálatát javasolja, újra jogilag aggályosnak találta dr. Csiszár Miklós jegyző. Mint mondta, tartalmi szempontból nem felel meg a törvényességnek. A testület döntött: nem vették fel a napirendek közé.

Javaslat a városi fekvőbeteg-ellátás kormányzati átalakításában való miskolci önkormányzati részvételre – ezt is dr. Tompa Sándor nyújtotta be, a jegyző ugyanazzal az indokkal kérte a testületet, ne vegye napirendre. Nem vették.


7.07: Dr. Kiss János István, Miskolc díszpolgára közelmúltban hunyt el, a testület egy perces néma csenddel emlékezett rá.

Dr. Kriza Ákos polgármester a testületi ülésen is elmondta, a város visszavásárolta az Avas szállót. Hozzátette: 1997-ben adta el a város egy vállalkozónak, aki akkor azt ígérte, két éven belül felújítja az épületet, de még ma is ilyen állapotban van.

A város sportsikereiről is szólt a polgármester, kiemelve a Miskolci Jegesmedvék teljesítményét. Köszönetet mondott Egri Istvánnak, Majoros Gergelynek és a játékosoknak.









hirdetés