Ukrán válság – Újabb orosz tévés újságírót utasítottak ki Ukrajnából

Kijev – Kiutasította az Ukrán Biztonsági Szolgálat (SZBU) Ukrajnából a Kijev szerint a Kreml propagandáját terjesztő NTV orosz televízió egy munkatársát, Vjacseszlav Nyemisevet – hozta nyilvánosságra csütörtökön honlapján az SZBU.

A közlemény szerint az orosz állampolgárságú Nyemisevet szerdán Kijevben kisebb szabálysértés miatt igazoltatták a rendőrök, és találtak nála egy akkreditációs igazolványt, amelyet az önkényesen kikiáltott kelet-ukrajnai szakadár Donyecki Népköztársaság “tájékoztatási minisztériuma” állított ki neki.
Az SZBU ennek alapján ellenőrizte Nyemisevet, akiről kiderítette, hogy 2016 tavasza és 2017 ősze között a donyecki szakadár területen tevékenykedett, és a biztonsági szolgálat közlése szerint számos “hazug, ukránellenes anyagot” készített a televízió számára, amelyekben népszerűsítette a Moszkva által támogatott szakadárokat.

A férfit csütörtök hajnalban visszatoloncolták Oroszországba, és három évre megtiltották számára a belépést Ukrajnába.

Az utóbbi pár hónapban több orosz sajtómunkatársat utasítottak ki Ukrajnából hasonló vádakkal. Augusztus végén az ukrán hatóságok kitoloncolták Anna Kurbatovát, az Ukrajnában úgyszintén a Kreml propagandaeszközének tartott Pervij Kanal (Első Csatorna) elnevezésű orosz állami televízió tudósítóját. Alig két héttel korábban, augusztus 14-én pedig Tamara Nyerszeszjant, az orosz állami rádió és televízió tudósítónőjét toloncolták ki Ukrajnából.

Július 26-án Marija Knyazevát, a Kijev szerint ugyancsak a moszkvai politikai vezetés propagandagépezetéhez tartozó Rosszija 1 és a Rosszija 24 tévécsatornák munkatársát toloncolták ki az országból.

A Pervij Kanal orosz televízió még augusztusban emlékeztetett arra, hogy 2015-ben utasították ki a Kurbatovához hasonlóan ugyancsak a csatorna megbízásából dolgozó Alekszandra Cserepnyinát és Jelena Makarovát.

Korábbi ukrán sajtójelenések szerint augusztusban nemcsak orosz újságírókat utasítottak ki Ukrajnából: a hatóságok megtagadták a beutazás engedélyezését az országba az El Mundo című baloldali spanyol napilap két munkatársának, Antonio Pampliegának és Manuel Ángel Sastrénak.

– Kovács Andrea, MTI –








hirdet�s