Újra kocsonya, újra farsang három napon át a miskolci belvárosban

A tavalyi kocsonyafarsang nyitórendezvényén
A tavalyi kocsonyafarsang nyitórendezvényén - © Fotó: Bujdos Tibor/archív
Miskolc – Már vághatjuk a centit, hiszen hamarosan kezdetét veszi újra a Becherovka Miskolci Kocsonya Farsang, amely az ország egyik legnagyobb gasztronómiai fesztiválja és vására.

Január 28-tól egészen január 31-ig kirakodóvásár, több száz kézműves és széles gasztronómiai kínálat, koncertek várják a vendégeket.

Na és persze a kocsonya, hiszen nincs kocsonyafesztivál igazi kocsonya nélkül. Éppen ezért a gasztronómiai kínálatban a kocsonya kiemelt szerepet kap majd. Hogy mire számítsunk az idei fesztiválon, milyen újdonságok várják majd a látogatókat, erről Bíró Tibort, a programot szervező CINE-MIS Nonprofit Kft. ügyvezetőjét kérdezte lapunk.

Alig egy hét van a fesztiválig, hol tartanak az előkészületekkel?

Bíró Tibor: Az előkészületek már előrehaladott állapotban vannak, a kitelepülő árusokkal, partnerekkel megállapodtunk, a fellépőkkel is véglegesítettük a szerződéseket. Ezen a hétvégén elkészül a rendezvény 28 oldalas programfüzete, amelyet 130 ezer példányban terjesztünk, ennek jelentős részét a miskolci háztartásokba közvetlenül igyekszünk eljuttatni, de január 25-én délutántól Miskolc kiemelt turisztikai pontjain és a főutca két információs faházában is átvehetnek majd az érdeklődők. Természetesen ez ingyenes lesz. A Becherovka Miskolci Kocsonya Farsang január 28-án délután négy órakor veszi kezdetét egy látványos felvonulással.

Milyen újdonságok lesznek az idén, mire számítsanak a látogatók? Kik az idei sztárvendégek?

Bíró Tibor: Idén is három színpad lesz: a Városház téren, az Erzsébet téren és a Szinva teraszon. Ebből a Szinva teraszon lévő tematikus színpad lesz, amely túlnyomó részben családi és gyermekprogramokat kínál majd, és emellett a gyerekek szórakoztatásáról is gondoskodnak itt. A színpadon kívül lesz itt jó minőségű, ingyenesen használható műjégpálya, vidámparki elemek és oktató-szórakoztató elfoglaltságok.

Idén két kiállítást is megrendezünk: az egyik A századforduló játékbabái – Régi babák világa címmel, valamint a Kisvakond vendégkiállítás, a sokak által ismert népszerű cseh rajzfilm eredeti rajzaiból. A január 29–31-ig megtekinthető kiállításhoz gyerekek számára interaktív játszóház is kapcsolódik. Idén vendégünk Csehország, ahonnan nemcsak a kiállítás érkezik, hanem fellépők is, vendégeink is lesznek.

Újdonságként tűzijátékkal kedveskedünk a miskolciaknak és az ide látogatóknak, amelyet az Avasi kilátóból lőnek majd fel. Idén több mint ötven fellépőnk lesz, amelyek között megtalálhatóak a miskolci kötődésű népszerű előadók és az ország zenei életének adott műfajban kiemelkedő sztárjai.

A kiállítások, koncertek mellett mi várja a közönséget?

Bíró Tibor: Idén összesen 230 kereskedő lesz jelen, ebből 93 kézműves, 100 gasztronómiai termékeket árusító és 37 civil partner. A jelentkező partnerek száma évről évre nő, idén is így volt ez, így a partnereket komoly szelekcióval választjuk ki, annak érdekében, hogy a legszínvonalasabb kínálatot tudjuk nyújtani az ide látogató vendégeknek. A kereskedők árait a kereslet-kínálat szabályozza, ebbe közvetlen beleszólásunk nincs.

Milyen visszajelzéseket kaptak az elmúlt két évben, mi az, amiből esetleg tanulnak, másképp lesz az idén?

Bíró Tibor: Az elmúlt két évben a rendezvény egészére vonatkozóan olyan pozitív visszajelzések voltak, hogy véleményem szerint az alapvető dolgokon nem kell változtatni. Voltak természetesen olyan elemek, amelyek révén évről évre igyekszünk jobb körülményeket biztosítani, idén ezért helyeztük a gyermek- és családi színpadot a jobb megközelíthetőség miatt a Szinva teraszra.

Turisztikai szempontból mit jelent ez a városnak, van még szabad hely a miskolci szállásokon?

Bíró Tibor: A szálláshelyek telítettségéről közvetlen információnk nincs, úgy hallottuk, hogy jelentős az érdeklődés. A rendezvényt követően bizonyára fog készülni erre vonatkozó turisztikai felmérés.

Hogyan népszerűsítik az országban a fesztivált?

Bíró Tibor: Nemcsak a megye jelentős településein, hanem országosan is intenzíven hirdetjük a farsangot, hét megyeszékhelyen autóbuszban elhelyezett reklámokon, óriásplakát-kampánnyal, amelyet a Budapestre gépkocsival utazók bizonyára már láttak. Ezenkívül jelen vagyunk Budapest egyes metróvonalain és a legfrekventáltabb aluljárókban. Természetesen internetes és Facebook-kampányt is folytatunk. Várhatóan készül egy applikáció is, mely okos­telefonra letölthető lesz.

Mi lesz az applikáció lényege?

Bíró Tibor: A Kocsonya Farsang applikációja a rendezvény kezdetét megelőző napokban jelenik meg és Android rendszerű okostelefonokra lehet letölteni a Google Play áruházból. A Kocsonya Farsang honlapjáról megfelelő adattartalommal rendelkezik majd és minden információt tartalmazni fog, amit a programfüzet is.

Lesz olyan fellépő, akit még soha nem láthatott Miskolcon a fesztivál közönsége?

Bíró Tibor: Az idei fellépőket úgy válogattuk ki, hogy a megszokott miskolci fellépőknek idén is helyt adunk, a nem helyi fellépők tekintetében pedig kizárólag olyan művészeket kértünk fel, akik az elmúlt évi kínálatban nem szerepeltek. Lesz egy kivétel: a Bëlga, akiket a miskolci közönség kérésére idén is meghívtunk.

A kocsonyáról se feledkezzünk el, hiszen főszereplője a rendezvénynek.

Bíró Tibor: Idén is rekordméretű kocsonya készül a Szinva teraszon, amelyet majd a miskolciak is megkóstolhatnak, és számos miskolci vendéglátó készül hagyományos és különleges kocsonyákkal.

N. Szántó Rita