Újdonsággal búcsúznak az idénytől

Akt.:
Újdonsággal búcsúznak az idénytől
Újdonsággal búcsúznak az idénytől
Miskolc – A Népkertben az idén szombaton rendeznek utoljára motorversenyt.

A FIM Flat Track Világ-kupa sorozat idei utolsó versenyét, azaz az 5. fordulót Miskolcon, a Népkertben rendezik meg szombaton. A szabadedzést 9 órától tartják, a verseny 12 órakor kezdődik. 14 motoros áll majd rajthoz, egy futamban heten versenyeznek egyszerre.

– Előbb a selejtezőket rendezzük meg, szám szerint nyolc futamot, amelyekben 6-6 kört tesznek meg a motorosok, ezt az elődöntő követi, amely három futamból áll, és ekkor 8-8 kört mennek a versenyzők, az utolsó futamban pedig, vagyis a döntőben 10 kört kell teljesíteniük – tudtuk meg Jacsó Tibortól, a verseny főszervezőjétől, aki arról is beszámolt, hogy lesz még egy betétverseny is ezen a napon: – A flat trackeseken kívül quadosokat láthatnak majd a Népkertbe kilátogató nézők, akik szám szerint hatan, nyolc futamban versenyeznek majd a salak oválon.

A Flat Trackről

A Flat Track egy, az Egyesült Államokban nagy népszerűségnek örvendő pályaverseny, amelyet 2012-ben a nemzetközi motorsport szövetség (FIM) is a „szárnyai alá” vett, és megszervezte a két amerikai, valamint három európai állomással rendelkező versenysorozatot. A sportág gyökerei az 1930-as évekre nyúlnak vissza, ekkor engedélyezte az amerikai motorsport szövetség, hogy egy új bajnokság keretein belül átépített utcai motorokkal versenyezhessenek a kalandvágyók, ezzel lehetőséget biztosítva olyanoknak is, akik a már akkor is drága versenygépek vásárlását nem engedhették meg maguknak. Ez a szemlélet a mai napig igaz a Flat Track motorozásra, hiszen míg egy salakmotor, vagy más profi versenymotor ára több millió forint, ennek a töredékéért építhet magának bárki Flat Track motort.

– A Flat Track nagyon hasonlít a hagyományos salakmotor versenyre, a különbség csupán annyi, hogy ezeken a motorokon van fék, első fék, illetve, hogy a kerékméretek egyformák – mondta Jacsó Tibor. – Ez a verseny újdonságnak számít, nem csak itt, Magyarországon, hanem talán egész Európában, hiszen a júniusi csehországi és a júliusi olaszországi Világkupa futamok után mi rendezhetünk még ilyen versenyt, aminek az is emeli a színvonalát, hogy nálunk avatják, köszöntik majd a szakág első Világkupa győztesét. Talán mondanom sem kell, hogy jó versenyre van kilátás, hiszen a nagy tét miatt a legjobb versenyzők, a végső győzelem megszerzése reményében, mind rajthoz állnak.


Rajtlista

1 Aidan Collins (brit, Honda 450)
3 Philippe Stella (framcia, Honda CRF 450)
6 Marco Belli (olasz, Honda)
7 Daniele Moschini (olasz, Fasciani 530)
19 Kevin Smith (amerikai, Honda)
21 Fabrizio Vesprini (olasz, Fasciani 530)
22 Damien Bomais (francia, Yamaha 450)
23 Rob Sijbring (holland, Honda KNMV)
30 Alessandro Castiglioni (olasz, Kawasaki)
40 Marco Buzzi (olasz, Husaberg)
48 Emanuele Marzotto (olasz, KTM)
54 Peter Boast (brit, Suzuki 450)
93 Tom Woolley (brit, Honda 450)
175 Pavol Puchko (cseh, Husaberg 650) 

A versenyzők neve előtt a rajtszámuk, zárójelben a nemzetiségük és a motorjuk márkája található.








hirdet�s