Hajdú-Bihar

2011.06.24. 21:14

Debreceni turisták ötcsillagos csalódásai Egyiptomban

<p>Debrecen -&nbsp;Amíg nincs panaszlevél, az utazási irodánál sem mondhatnak konkrétumokat.</p>

Élményekért ment a piramisok földjére, de elmondása szerint egy sor bosszúsággal és három kiló mínusszal tért haza egy hölgy olvasónk a párjával. A gépük június 11-én kora reggel landolt Hurghadán, irány az ötcsillagos tengerparti szálloda, az all inclusive („eszem-iszom, amennyit akarok”) ellátás! Ott azonban azzal kellett szembesülniük, hogy a szobájuk köszönő viszonyban sincs a prospektusban látottal: szűk és koszos, a franciágy sehol, helyette két heverő fogadta őket, de még a magasságuk is eltért. Mivel már többször jártak Egyiptomban és a nő kicsit beszél is arabul, délelőtt tízre sikerült kikövetelni egy másik szobát. Az idegenvezetőt hiába hívták telefonon, hogy segítsen az intézkedésben, az egyiptomi férfi nem vette fel.

Luxus helyett

Aztán az újabb kínos meglepetés: a repülőtéri rakodás során több apróságot is kiloptak a bőröndjükből, például a cukorbeteg és lisztérzékeny hölgy speciális kenyerét, ráadásképp egy drága parfüm is összetört, tartalma szétfolyt. Ezt látva még inkább szerettek volna kapcsolatba lépni az idegenvezetővel, de ő majd csak vasárnap került elő és akkor is csak ígérgetett, legalábbis ezt állítják a debreceni turisták. Több, mint kellemetlen – állítja a panaszos –, hogy bár az utazási irodát tájékoztatta speciális étkezéséről, s megnyugtatták, hogy nem lesz gond, a szállodai menüben – amit szegényesként jellemzett – nem talált a kívánalmaknak megfelelő ételt, a gyümölcsök például teljességgel hiányoztak. A panaszlistán szerepel továbbá egy luxori út rozzant busszal (visszafelé elszállt a klíma), a járművön egy különös, „létszámon kívüli” figurával, akit a nő hasiskereskedőként írt le („reméltük, a táskánkba azért nem csempészi bele a drogot”), a szállodai palackozott, úgynevezett „clearwater” víz, „amitől lebetegszik az ember”, valamint a minden helyzetben „hasznavehetetlen idegenvezető”. – A hazajövetel sem volt zökkenőmentes, a kofferünk fülét letörték – tette hozzá.

Kárpótolhatnak

Amikor az érintett utazási iroda jogi osztályán pénteken ismertettük a problémát, egyből tudták, melyik utasról van szó. Hangsúlyozták, a hölgy a hét elején telefonon ugyan dúlt hangon felsorolta a panaszait, de írásbeli beadvány egyelőre nem érkezett tőle. Márpedig ez elengedhetetlen feltétele a vizsgálatnak, amelyet a bejelentéstől számított 30 napon belül elvégeznek, sőt igyekeznek minél hamarabb lezárni. Ha a panaszokat megalapozottnak találják, visszatérítik az út árának egy részét vagy kedvezményt adnak egy következő utazásra, vagy más módon, de kárpótolják a klienst. Az utasok panaszaira – jegyezték meg – minden esetben szeretnénk megoldást találni, de ehhez muszáj tényszerűen, nyugodtan megbeszélni a problémákat, nem minősíthetlen hangnemben támadni.

Hozzátették: jelen esetben 14 magyar turista tartózkodott ugyanabban a szállodában, de egyiküktől sem érkezett kifogás. Az érintett idegenvezetőn kívül pedig két másik is rendelkezésre állt volna.


Akadt idegenvezető, akit elküldtek

Arra vonatkozóan, hogy milyen módon tudják visszamenőleg ellenőrizni egy idegenvezető szolgálatkészségét, hatékonyságát, az utazási irodánál elmondták: amennyiben egy munkatársukra többen panaszkodnak joggal, úgy megválnak tőle, amire az elmúlt években volt példa. Az idegenvezetőknek heti rendszerességgel be kell számolniuk a tevékenységükről és elvárható, hogy közreműködjenek a problémák megoldásában. Azonban egyes, nyelveket nem beszélő utazók hiába szeretnék, hogy az idegenvezető „állandóan ott üljön a közelükben, mint egy napközis tanár”. A turistakalauzoknak ugyanis több, sokszor egymástól távol lévő csoportra kell figyelniük, vagyis nem lehetnek ott mindenütt.

Fontos, hogy a légi úttal összefüggésben keletkező károkat a repülőtéren kell rendezni, jegyzőkönyvvel, hivatalos formában. Ha csak a szálláson vesszük észre a bajt, menjünk vissza idejében!

RaL


Debrecen - Loptak a bőröndjéből, amiben a kedvenc parfümje is összetört, a helyi idegenvezető napokig elérhetetlennek bizonyult, a szállodai szoba nem is hasonlított arra, amit az utazási irodánál lefoglaltak – egyebek mellett erről panaszkodott egy debreceni olvasónk, aki nemrég jött haza a szerinte balul sikerült egyiptomi nyaralásukból.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!