Újabb kerékpárutak építéséről döntöttek, a Magyar Közúthoz kerül az utak üzemeltetése

Újabb kerékpárutak építéséről döntöttek, a Magyar Közúthoz kerül az utak üzemeltetése
© Illusztráció: Derencsényi István
Budapest – Újabb kerékpárutak építéséről döntött a kormány, a külterületi mintegy 1100 kilométernyi magyarországi kerékpárút-hálózat üzemeltetését pedig a Magyar Közút Nonprofit Zrt. látja el a jövőben – jelentette be a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztosa keddi budapesti sajtótájékoztatóján.

Révész Máriusz közölte: a kerékpárutak építésére 3,6 milliárd forint forrás áll rendelkezésre, a kormánydöntés szerint a már engedéllyel rendelkező kerékpárutak kivitelezése elindulhat.

A Magyar Közút a karbantartási feladatokra a 2017-es költségvetésből 2 milliárd forint többletforrást kapott, ebből 531 millió forint a géppark bővítéséhez használható fel – ismertette. A 2018-as költségvetésből pedig további egymilliárd forint jut a kerékpárutak üzemeltetésére, ezzel a magyarországi kerékpárutak karbantartására már 3 milliárd forintot fordíthatnak – mondta.

Kitért arra, hogy számos önkormányzat rendelkezett meglévő, engedélyezett fejlesztési tervekkel, így 11 szakaszon mintegy 67,5 kilométernyi új kerékpárút épülhet meg. Ismertette: Hajdú-Bihar megyében Debrecen-Látóképi-tó között, Komárom-Esztergom megyében Esztergom és Esztergom kertváros közötti szakaszon, valamint Tata-Baj között épül új kerékpárút. Heves megyében két hiányzó szakasz épülhet meg, Hatvan-Apc, és Eger-Egerszalók között, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében egy, a Tiszatelek-Dombrád közötti. Pest megyében az Eurovelo 6 hálózathoz csatlakozó Pomáz-Szentendre közötti épülhet, a fóti, ipolydamásdi szakaszok engedélyezése folyamatban van, a Ráckeve-Szigetbecse-Makád szakaszon 12,4 kilométer hosszan az árvízvédelmi töltés koronáján lesz új út – sorolta.

Közölte azt is, hogy a tavalyi kormányhatározat 300 millió forint támogatást biztosít az engedélyezési szintű kerékpárút tervek elkészítésére, mivel hosszú távon kiszámítható módon a tervezésnek két évvel meg kell előznie a kivitelezést a költséghatékonyság érdekében.

Révész Máriusz hangsúlyozta, hogy az új utak rendszerbe foglalják a már meglévő létesítményeket, illeszkednek a hálózathoz. A kerékpáros forgalom növekedése mellett a kerékpáros turizmus élénkülése várható a beruházásoktól – mondta. A tervek szerint a közbeszerzéseket követően indulhat az építkezés, a 2019-es nyári szezonra már használni lehet az új kerékpárutakat – közölte kérdésre válaszolva.

Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója közölte: a Magyar Közút örömmel vette a feladatot, a külterületi kerékpárutak nagyrészt az országos közutak mellett futnak. Logikus volt, hogy a Magyar Közút üzemeltesse ezeket, ami új feladat lesz – mondta. A géppark bővítéséhez, humán erőforrás biztosításához a források már rendelkezésre állnak, az utak felmérése megtörtént, az önkormányzatokkal az átadás-átvételi folyamat már elkezdődött – közölte.

Fontos feladatok közé sorolta, hogy a kerékpáros turizmus útvonalain már elhelyeztek irányjelző táblákat, Fertőd-Keszthely és Győr-Pannonhalma-Balatonfüred között, de ez tavasszal további nyomvonalakon folytatódik.

– MTI –








hirdet�s