Újabb digitalizációs robbanás készül

Újabb digitalizációs robbanás készül
© Fotó: AFP / Fabrice Coffrini
Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – Rohamosan nő az online térben eltöltött idő és az online vásárlás is.

Az elmúlt 15 évben több mint 760 százalékkal nőtt az internetfelhasználók száma, világszerte. Míg 2000-ben 361 millióan voltak jelen az online térben, addig a legfrissebb adatok szerint ma már több mint hárommilliárd ember elérhető online – derül ki a Google egyik friss felméréséből.

Együtt élnek vele

A legnagyobb növekedés Euró­pában tapasztalható. Az európai lakosság 75 százaléka rendelkezik internet-hozzáféréssel. Az európaiak annyira együtt élnek a hálózattal, hogy 1,25 mobil-előfizetéssel rendelkeznek fejenként. Vagyis minden főre egynél több mobil-előfizetés jut, és a különböző eszközökkel átlagosan havi 1900 percet töltünk online. Vagyis több mint 30 órát.

Mivel telik az idő az éterben?

A világ legértékesebb technológiai vállalatának információi szerint a legtöbb időt az online vásárlásra fordítjuk, amikor internetezünk. Magyarországon közel 17 százalék volt a hazai e-kereskedelmi forgalom növekedése, ami jóval felette van az európai átlagnak. 2015-ben a magyar online kiskereskedelem nettó forgalma 319 milliárd forint volt. Ezzel az e-kiskereskedelmi forgalom aránya a teljes kiskereskedelem 4,1 százaléka.
„Izgalmas adat, hogy 2016-ban először a mobil/tablet munkamenetek száma meghaladta az asztali készülékeken végbementek számát, azonban az internetes vásárlások túlnyomó része asztali készülékeken történik – mondta Gerhát-Molnár Irina e-shopszakértő.

– Következtetésként levonható, hogy a mobil és tablet készülékeken inkább tájékozódnak, ismerkednek az ajánlattal/termékekkel a felhasználók, majd, amikor egyre közelebb kerülnek a vásárláshoz, nyúlnak az asztali készülékhez.”

„Az X generáció a Facebook, az Y és a Z generáció tagjai az Instagram elkötelezettjei – mondta a szakértő. – Az Instagram a visual storytellerek jelenlegi legnépszerűbb gyűjtőhelye és ennek a történetmesélésnek hatalmas ereje van. Gyorsan tud erős engagementet kialakítani: meglátni és megszeretni helyett, meglátni és kattintani/screenshotolni a trend” – tette hozzá a szakértő.

Érdekes felmérés

Bár a webáruházak a 2016-os karácsonyi szezonra is minden tudásukat bevetve készültek, és a futárszolgálatok is csúcson jártak a kapacitásukat illetően, mégis minden hatodik 18 év feletti internetező átélhetett több vagy kevesebb aggodalmat a karácsonyi időszakban késéssel érkező internetes rendelései miatt. A késedelmes teljesítések miatt a vásárlók legalább annyira okolják a webáruházakat, mint a futárszolgálatokat/kiszállítókat. Bár a jelenség mögött egy örvendetes tendencia, az online értékesítés arányának előre nem látott – az ünnepi időszakban megmutatkozó – növekedése áll, a történtek kedvezőtlenül érintik a web­áruházak megítélését. A késések arra késztetik a vásárlók egy részét, hogy korábbra hozzák online rendeléseiket, vagy egyáltalán ne vásároljanak az ünnepi időszakban az interneten – derül ki az eNET Internetkutató január elejei felméréséből. A jelenség hátterében egyaránt állhat, hogy a webáruházak nem számítottak a forgalom ilyen mértékű növekedésére.

ÉKN



0Hozzászólás

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

Még 1000 karakter






hirdet�s