Új út: modell, tabletekkel

Új út: modell, tabletekkel
© Fotó: Bujdos Tibor
Hejőkeresztúr, Bükkaranyos – Táblagépekkel ajándékozta meg a Vodafone a hejőkeresztúri és a bükkaranyosi általános iskolákat.

A Vodafone Digitális Iskola Program keretében 43 táblagépet adott át a Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola, illetve a Bükkaranyosi Általános Iskola tanulóinak a Vodafone Magyarország. A következő néhány hét során a cég országszerte 20 iskolába juttat el összesen 1200 táblagépet, amelyekhez díjmentesen biztosítja az eszközök oktatási célú használatához szükséges havi 3 GB adatforgalmi keretet. Mindezeken túl a vállalat finanszírozásával a Vodafone Önkéntes Közösség segítséget nyújt az érintett pedagógusok internetes, a gyerekek internetbiztonsági oktatásában is.

Eredményesen, támogatással

A vállalat ügyfélszolgálati igazgatója, Major Péter kiemelte: az internethasználat feltételrendszerén túl az eredményességhez elengedhetetlen a Komplex Instrukciós Program (KIP), amelynek bázisintézménye éppen a hejőkeresztúri iskola, amely az évek folyamán igazolta a módszer kimagasló eredményességét. Példáját 11 iskola követte, többek között a bükkábrányi, s további 8, Csongrád megyei áll a képzés előtt. A program országos elterjesztését 6. éve támogatja a Vodafone Magyarország Alapítvány.

– Eddig is volt négy táblagépünk a Vodafone-tól, amelyeket beépítettünk a KIP-es óráinkba. Az újabbakkal kiegészülve már alkalmasak lesznek az egyénre szabott foglalkozásokra is – jelentette ki Kovácsné dr. Nagy Emese igazgató, a KIP szakmai vezetője. Lapunk kérdésére elmondta: a családlátogatások során azt tapasztalta, hogy sokszor még a legszegényebb családoknak is van tabletjük vagy okostelefonjuk, mert egyféle státuszszimbólumnak tekintik. Ugyanakkor internetelérésük nincs, így inkább csak játékra, illetve telefonálásra használják.

Az iskolai táblagépeken keresztül azonban megnyílhat a gyerekek előtt a világ, a tabletek kiválthatják a tankönyveket is. A változással a pedagógusoknak is lépést kell tartaniuk, ezért értékeli sokra a továbbképzési lehetőséget. Hozzátette: Dél-Koreában 2015 volt az utolsó év, amikor még tankönyvet használtak.

Szalóczi Katalin


Már a kicsik is használják

Az eszközátadás apropóján bekukkanthattunk egy KIP-es órára is a másodikosokhoz, ahol mintegy kedvcsinálóként intelligens táblán szoroztak a gyerekek. Nem volt súgás, minthogy itt nem súgásképp értékelték, hanem segítségképpen. Ezután a csoportok eszközfelelősei átvették a tableteket, s továbbították a „kis tanítóknak”, „kis tanító néniknek”, akik bekapcsolták az eszközöket, majd pedig Kamilla tanító néni utasítására, a buksijukat összedugva meghallgatták róla – akár kétszer-háromszor is – a következő, éppen rajzos feladatot, amelyet a tanító néni mondott fel előtte… Ők még ezúttal csupán az eszközhasználatot sajátították el – észrevétlenül.