Új arculatelemek, egységes jegyrendszert alakítottak ki a Bükki Nemzeti Parkban

Akt.:
A lillafüredi Szent István-barlang sok érdeklődőt vonz
A lillafüredi Szent István-barlang sok érdeklődőt vonz - © Fotó: ÉM
Miskolc – Két díjat is elhozott a Magyarországon marketingversenyről a Bükki Nemzeti Park Igazgatóság.

A Magyarországon a sok éves múlttal rendelkező Iránytű turisztikai verseny friss, felújított, újragondolt utódja, melyet kifejezetten a korábbi pályázók igényei, a hazai tendenciák és az új kommunikációs megoldások, trendek alakítottak. A versenyre idén hetven nevezés érkezett, ebből választotta ki a zsűri a legjobbakat. A Bükki Nemzeti Park Igazgatóság (BNPI) két díjat is elhozhatott: arany minősítést nyert az új jegyrendszere, ezüst fokozatot pedig a cég új arculata.

– Az igazgatóság az elmúlt esztendőben ünnepelte fennállásának negyvenedik évfordulóját, és a logó is több évtizedes múltra tekintett vissza, azonban az évtizedeken át használt bábakalácsos embléma, amelyhez soha nem készült arculati kézikönyv, az információs kiadványok, tanösvénytáblák stb. grafikai tervezésében teljes szabadságot kaptak mindig a tervezők, a forma- és a színvilág tekintetében is – mondta Nagy Júlia, a Bükki Nemzeti Park Igazgatóság Kommunikációs és Ökoturisztikai Osztály vezetője az új arculat szükségességével kapcsolatban.

Különválasztották

A nagyobb probléma viszont az volt – folytatta az osztályvezető –, hogy a Bükki Nemzeti Parknak (amely csak a Bükkre korlátozódik) és a három megyét átölelő BNPI-nek nem volt külön arculata. – Márpedig a nemzeti park logója Nógrádban vagy éppen a Mátrában a vendégek számára értelmezhetetlen volt, így az új arculat egyik fő feladata éppen a védett terület és az igazgatóság arculati különválasztása volt – hangsúlyozta Nagy Júlia.

Vonzóbb a fiataloknak

A logó tervezését több hónapos kutatómunka előzte meg. A nemzeti park munka­társai együtt elemezték számos külföldi nemzeti park arculatát, vizsgáltak több turisztikai és termékmárkát is, és a kutatásra építve fogalmazták meg azt az összefoglalót, amit a kreatív cég még tovább gondolt.

– A végleges arculatban az egyes bemutatóhelyek önálló logóval jelennek meg, viszont mindegyik mögött ott van a BNPI mint minőség a szín- és formavilágban – részletezte Nagy Júlia, aki hozzátette azt is, fontos céljuk volt, hogy a tizen- és huszonéves baráti társaságok számára is vonzóvá tegyék ökoturisztikai kínálatukat, hiszen ők azok, akik korábban a környezeti nevelési programokon találkoztak ezzel, nagyrészt iskolai keretek között.

Ezt a több mint száz élmény­elemből álló kínálatot az elmúlt év második felében hálózatos kínálati csomagban jelenítik meg, melyet tovább segít a tavasszal bevezetett új jegyrendszer, valamint a BNPI mobilalkalmazása is.