Üdítő- és energiaital gyártóval köt partneri együttműködést a HIPA

Akt.:
Üdítő- és energiaital gyártóval köt partneri együttműködést a HIPA
A Nemzetközi Befektetési Ügynökség a több éve stabilan piacvezető szerepet betöltő energiaital és üdítőital gyártóval, a HELL ENERGY Magyarország Kft.-vel írt alá egyetértési szándéknyilatkozatot.

A Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) és a HELL ENERGY Magyarország Kft. a cég magyarországi tevékenysége bővítésének elősegítése és támogatása érdekében a mai napon egyetértési nyilatkozatot írt alá Budapesten.  A dokumentum többek között rögzíti, hogy a cégek közösen dolgoznak azon, hogy a HELL jelenlétével és aktív szerepvállalásával minél inkább hozzájáruljon a magyar gazdaság tartós növekedéséhez, és nemzetközi versenyképességének erősítéséhez, megőrzéséhez.

A mai napon aláírt megállapodás – amely a két fél hosszú távú stratégiai együttműködésének erősítését célozza – értelmében a HIPA saját hatáskörében eljárva minden segítséget megad a borsodi üdítőital gyártó cég hazai befektetési tevékenységének bővítéséhez és az innováció terén való tevékenységeihez. Ezen felül hozzájárul a különösen hátrányos helyzetű régióban a HELL munkahely-teremtési és képzési programjainak megvalósításához, valamint részt vesz olyan magyar vállalkozások felkutatásában és felkészítésében, amelyek később a cég beszállítóivá válhatnak.

A megállapodás jelentőségét részben az adja, hogy a magyar üdítőital piacon az energiaital kategória az egyetlen szegmens, ahol a multinacionális cégek uralta piacon egy száz százalékban magyar vállalat a piacvezető, mely pozíciót 2010 óta stabilan, és a piacrész folyamatos növelésével őrzi a vállalat. A HELL cégcsoport az elmúlt 6 évben több mint 6,3 milliárd Ft összegben hajtott végre fejlesztő beruházásokat és jelenleg is folyik számos, összességében közel 5 milliárd Ft értékű fejlesztése. Ezek a beruházások mind Borsod-Abaúj-Zemplén megyében, döntő részük pedig a kiemelten hátrányos helyzetű Szikszói Kistérségben valósult meg, illetve van folyamatban. A cégcsoport ezalatt az időszak alatt közel 90 fővel növelte foglalkoztatotti létszámát is. A projektekhez a magyar kormány és az Európai Unió mintegy 2,2 milliárd forinttal járult hozzá. A HELL a fejlesztések eredményeképpen megnégyszerezte árbevételét és majdnem húszsorosára növelte eredményét. A fejlesztések a későbbiekben sem állnak meg a cégcsoport tulajdonosainak elképzelése szerint, így a cél, hogy a HELL a kistérség egyik legnagyobb foglalkoztatójává váljon néhány éven belül.

Ahogyan azt a nemzetközi példák is alátámasztják, egy ország gazdasági erejének a gerincét a hozzáadott értéket felmutató, exportképes kis- és középvállalkozások kell, hogy adják. A HELL ma már nem csak a piacvezető energiaital gyártó Magyarországon, hanem a tavaly bevezetett XIXO üdítőital márka révén már az AFB (alcohol–free beverages) kategória dinamikusan fejlődő képviselője is. Legfőbb célunk, hogy ebben a kategóriában magyar vállalkozásként, Magyarországon egyelő versenyfeltételekkel indulhassunk a több évtizede a piacon lévő multinacionális márkákkal. Továbbá bízunk benne, hogy a most aláírt szándéknyilatkozat eredményeképp, a beruházásainkhoz és a munkahelyteremtésünkhöz fokozottabb segítséget kapunk majd a jövőben. Legfőbb célunk, hogy vállalatunk, mely hozzáadott értéket képvisel, a legmodernebb technológiát alkalmazza és exportpiaca kiemelkedő dinamizmussal fejlődik, példaértékű legyen a további hazai vállalkozások számára is.” – hangsúlyozta a cég nevében a megállapodást aláíró Tarsoly Elemér, a HELL ENERGY projekt menedzsere.

 

Háttér

HELL ENERGY Cégcsoport

A HELL energiaital márka tulajdonosa a száz százalékos magyar tulajdonban álló HELL ENERGY Magyarország Kft. A HELL Energy Drink az alig több mint két évtizedes múltra visszatekintő és továbbra is dinamikusan fejlődő energiaital kategória fiatal, sikeres szereplője. A márka és a termék 2006-ban született és három éven belül Magyarországon piacvezető lett, a nemzetközi energiaital piacon pedig meghatározó szereplővé nőtte ki magát. A több országban vezető szerepet betöltő brand 2012-ben már közel 30 országban érhető el. Magyarország piacvezető energiaitala 2008-ban nagy sikerrel vett részt a párizsi SIAL, a kölni ANUGA és a moszkvai WORLD FOOD kiállításokon. A moszkvai rendezvényen elnyerte a „Legjobb új piacra lépő termék” és a „Legjobb energiaital” díjat. A HELL vállalat és márka sikeres pályafutása alatt számos elismerésben részesült, többek között a Superbrands (2012-2013), a MagyarBrands (2014), az Év Terméke 2012 és a MOMOT 2013 díj, valamint a Pegazus 2014 Díj jelöltjeként, a legdinamikusabban fejlődő magyar vállalkozások 2014-ben összeállított Közép-Magyarország régió piacvezető kategória rangsorában elért eredményei alapján a HELL az öt legjobban teljesítő vállalkozás közé került. A HELL a magyarországi központ mellett önálló irodákkal, önálló értékesítési, illetve logisztikai rendszerekkel rendelkezik Magyarország és Románia mellett, Cipruson, Görögországban, Bulgáriában, Azerbajdzsánban, de már Oroszországban is, az export piacok pedig legutóbb dél-amerikai országokkal (Chile, Uruguay, Peru, Bolívia) és Svédországgal bővültek.

A vállalat 2013-ban egy újabb beruházás révén PET palackos üdítőitalok gyártást kezdte meg, piacra vezetve a XIXO prémium magyar üdítőital márkát. A jegesteákból, szénsavas limonádékból, illetve ízesített vizekből álló brand alig másfél év alatt olyan sikeres lett, hogy elnyerte az Év Terméke 2014 Díjat a jegestea kategóriában, és MagyarBrands díjat nyert.

A cégcsoport beruházásainak összértéke meghaladja a 6,3 milliárd forintot, melyhez mintegy 2,2 milliárd forint vissza nem térítendő állami és uniós támogatást nyert el. A fejlesztések eredményeképp megnégyszerezte árbevételét, és csaknem húszszorosára az eredményét.

HELLHIPA02  

HELLHIPA06  







hirdet�s