Tízből nyolc magyar utazás előtt az interneten tájékozódik

A könyv, a CD és a DVD után a magyarok a legszívesebben repülőjegyet vásárolnak az interneten egy friss felmérés szerint. A megkérdezettek 88 százaléka ma már a világhálón tájékozódik egy-egy utazás előtt és csaknem minden második utazó a szállást is online foglalja le.

Egyre népszerűbb az internet a magyar utazók körében. A British Airways légitársaság és a hg.hu portál felmérése során 1059 embert kérdeztek meg arról, honnan szerzik be a szükséges információkat. A megkérdezettek 88 százaléka azt válaszolta, hogy először a világhálón tájékozódik, majd sokan le is foglalják azt, amire elnyerte a tetszésüket. A megkérdezettek majdnem fele, vagyis 47 százalékuk szállást, 42 százalékuk színház- és mozijegyet, 37 százalékuk pedig repülőjegyet is foglalt már az interneten keresztül utazásához.

A felmérés arra is rámutatott, hogy a magyar utazóközönség 48 százaléka eddig csak európai országokba utazott repülővel, a megkérdezettek 26 százalékának még soha nem volt lehetősége repülőútra, és az utazók 24 százaléka járt már valamelyik másik kontinensen. Az óceán túlpartjára a megkérdezettek 53 százaléka nyaralni utazik, 18 százaléka üzleti ügyben, 17 százalék rokoni vagy baráti látogatásra meg, míg 12 százalékuk tanulni vagy egyéb magánügyben ül repülőgépre.

A tengerentúli utazások során a magyarok legkedveltebb úticéljai Hong Kong, New York, Los Angeles, Toronto, Thaiföld és Miami. A lehetőségek és a vágyak között azonban éles határvonal húzódik. Ha a pénztárcájuk engedné, akkor a válaszadók többsége ugyanis Ausztrália, Mexikó és a Karibi térség, Hawaii, Dubai és Brazília világvárosaiba utazna a legszívesebben.








hirdetés




hirdet�s