Továbbra is fizetésemelést követel az MSZP

Dr. Varga László és Lukács Zoltán
Dr. Varga László és Lukács Zoltán
Miskolc – Záros határidőn belül jelentős fizetésemelésre van szükség Magyarországon mind a közszférában, mind pedig a versenyszférában. Ennek forrását elsősorban a gazdaság bővüléséből fakadó többletbevétel, illetve az állami luxuskiadások jelentős csökkentése, megszüntetése adhatja. Az ugyanis tarthatatlan, hogy miközben a magyarországi termékek, szolgáltatások ára az európai átlagárak 70-80 százalékát, addig a bérek a nyugati átlagbérek csupán 37 százalékát teszik ki.

Mindezt Lukács Zoltán országgyűlési képviselő, az MSZP alelnöke jelentette ki kedden Miskolcon. Dr. Varga László, Miskolc országgyűlési képviselője, az MSZP megyei elnöke arról beszélt, hogy a majdani Miskolc-Kassa autópálya, a Tiszai pályaudvar mellé, részben a MÁV-telep helyére tervezett intermodális csomópont, illetve az egykori DAM területének rehabilitációja ügyében adott hétfői miniszterelnöki válasz csak részben megnyugtató, ezért ő maga továbbra is napirenden kívánja tartani ezeket az ügyeket.

„Értem én, hogy a miniszterelnök szerint sok az eszkimó és kevés a fóka, de Miskolc nem a fókák, hanem a jegesmedvék városa. A medve pedig nem játék” – utalt arra a keddi sajtótájékoztatón dr. Varga László, hogy Orbán Viktor miniszterelnök hétfői hasonlata a miskolci intermodális
csomópont megépítésére szerinte némiképp sántít.

Miskolc országgyűlési képviselője ugyanis hétfőn azonnali kérdést intézett a parlamentben a miniszterelnökhöz. Azt tudakolta Orbán Viktortól, vajon miként lehetséges, hogy miközben Miskolc-Kassa autópálya-építésről kötött együttműködési megállapodást idén áprilisban dr. Kriza Ákos miskolci polgármesterrel, addig a kormányzati tisztviselők ebben az ügyben csökkentett műszaki tartalmú gyorsforgalmi útról beszélnek. A miniszterelnök Varga kérdésére akkor kijelentette: „Mint mondtam, az országhatárig autópályáknak kell elmenniük. Tehát nem csökkentett műszaki tartalom, meg hókuszpókusz, hanem az országhatárig el kell menni az autópályáknak”.

Varga hétfőn azt is megkérdezte Orbán Viktortól, lesz-e valami a részben a MÁV-telep helyére tervezett intermodális csomópontból, illetve azt javasolta, hogy az egykori DAM mintegy 130 hektárnyi, jelenleg is parlagon heverő területe barnamezős rehabilitációval legyen része annak az 1000 hektárnyi új ipari parknak, amit szintén az áprilisi szerződésnek megfelelően hoznának létre Miskolcon. Az intermodális csomópontról a miniszterelnök azt mondta, „több az eszkimó, mint a fóka”, vagyis kevés a forrás, sok a pályázó, „de Miskolc jó eséllyel fut ebben a versenyben”, a DAM-ról pedig azt, hogy Varga javaslatát megvizsgálják, már csak azért is, mert „a város vezetői is hasonló állásponton vannak”.

Miskolc országgyűlési képviselője a keddi sajtótájékoztatón arról is beszélt, hogy a legnagyobb probléma Magyarországon, kiváltképp Miskolcon mégis az, hogy az emberek, még ha kapnak is munkát, alig tudnak kijönni a fizetésükből. Az MSZP éppen ezért ragaszkodik első körben a minimálbéresek, a közszférában dolgozók bérének drasztikus emeléséhez. Konkrét miskolci ügyet említve kijelentette, az MSZP támogatja a közlekedési dolgozók bérkövetelését.

Lukács Zoltán kijelentette: „örülnék, ha lenne új ipari park Miskolcon, örülnék, ha lennének befektetők is, de annak még jobban örülnék, ha meg is fizetnék azokat, akik ebben az új ipari parkban dolgoznak majd”. Ma ugyanis „mélyen az európai bérek alatt keresnek az emberek”, s ez az állapot már tarthatatlan. Fizetésemelésre, méghozzá drasztikus fizetésemelésre van szükség, mert az emberek nem tudnak megélni a keresetükből. „Amíg a béreket nem tudjuk az uniós átlagbéreket megközelítő szintre hozni, addig ez a probléma megmarad” – hangoztatta. Emlékeztetett arra, hogy a szocialista párt már bizonyította, nemcsak követel, de tesz is a fizetésemelésért: a rendszerváltás óta az MSZP az egyetlen olyan párt, amely kormányon 50 százalékos bérfejlesztést hajtott végre a közszférában.

Az MSZP most azt hangoztatja, hogy mindenki, aki a közszférában dolgozik, havi nettó 150 ezer forintnál ne kaphasson kevesebbet a munkájáért. Az a közszolga, aki diplomával is bír, kapja meg a minimum nettó 200 ezer forintot. Követelik továbbá a havi nettó 100 ezer forintos minimálbér, illetve a havi nettó 125 ezer forintos szakmunkás bérminimum bevezetését is.

– Az MSZP miskolci szervezete –



Sporthírek