További finomítások várhatók

Tigra
Tigra
Az Opel Calibra után a rajongók nagyon megörültek amikor 1993-ban felröppent a hír lesz folytatás. A Tigra 1994-ben, a Frankfurti Autószalonon mutatkozott be a nagyközönségnek. Tigra [.pdf – 75KB]

– A japán autógyárak a 80-as években kisméretű, sportos kinézetű autókat készítettek fiatalok számára. A nyugat-európai gyárakban is készítettek tanulmányokat ilyen, úgynevezett lifestyle, azaz életérzés járművekre, de a gyárak közül az Opel vállalta fel, hogy ő is megpróbál egy ilyet elkészíteni.


Tigris történelem
Az Opel Calibra után a rajongók
nagyon megörültek amikor 1993-ban felröppent a hír
lesz folytatás. A Tigra 1994-ben, a Frankfurti Autószalonon
mutatkozott be a nagyközönségnek. Bár sokan erõsebb
motorokkal felszerelt méregzsákra számítottak,
a kisautó formája mindenért kárpótolta
a fiatalokat. A Tigrában a korábbi modellekben már
bevált 1,4-es illetve 1,6-os Ecotec erõforrásokat építették
be, amelyek 90, és 106 lóerõs teljesítményre
voltak képesek. A jól eltalált design az évek
során idõtállónak bizonyult, pályafutása
során mindössze egyszer, 1998-ban frissítették,
azóta minden Tigrában alapfelszereltség volt az ABS
és a légkondicionáló.

A 90-es évekre alig maradt a japánok modelljeiből, pedig igény lett volna rá. A rüsselsheimiek ekkor az aktuális kisautójukból, a Corsa B generációsmodelljéből elkészítették a mokány kinézetű Tigrát. A sportos, fiatalos, lendületes formák megragadták az ifjak fantáziáját, mint ahogy a máriapócsiSzilágyi Norbertét is, aki egy ilyen kistigris boldog tulajdonosa.

– Idén lesz két éve, hogy megvásároltam az autót, és igen hosszas keresgélés után, Egerben találtam rá, s tudtam, ő lesz az. A forma, ami megfogja az embert. Nem egy hétköznapi kinézetű kisautó, de én még tovább finomítottam. A legelső átalakítás, egy antenna volt, amit a bátyámtól kaptam, majd szépen sorban következett a többi. A belteret sportosabbra alakítottam, audio rendszert is készítettünk a kocsiba, hogy a jó kinézet mellé jó hangzás is társuljon. A lökhárítókat a testvéremmel közösen álmodtuk meg, s azok alapján készítettük el.

Igaz még csak rövid ideje az enyém, de annyira a szívemhez nőtt, hogy nem adom el a közeljövőben. Sőt további terveim is vannak a kistigrissel. Ebben az évben újra fényeztetem, mert a mindennapos használat során kisebb kőfelverődések okozta sebesülései vannak, valamint az optikai tuning következő állomása, a Lamborghini-re jellemző felfelé nyíló ajtók beszerelése lesz – tette hozzá Norbert.

– Kiss-Takács Béla –








hirdet�s