Friss hírek

2009.09.11. 22:21

VDSzSz: Nagyfokú hozzá nem értéssel kezeli a kormány a közösségi közlekedés reformját

<p>A VDSzSz Szolidaritás szerint olyan irányból próbálja a kormány megreformálni a közösségi közlekedést, ami nagyfokú hozzá nem értésrõl tanúskodik. A valós igények felmérése helyett a jelenlegi, lerobbant színvonalú szolgáltatás idején számolják az utasokat, így nem csoda, hogy jó néhány vonalon konganak az ürességtõl a vonatok. Mégis, ennek alapján döntik majd el, hogy melyik vonalat zárják be - mondta pénteki sajtótájékoztatóján Gaskó István elnök. Ezekbõl az adatokból csak végzetes következtetéseket lehet levonni. Példaként a Budapest-Esztergom vonalat hozta fel, amelyen a korszerûsítés elõtt csak kevesen utaztak, amióta viszont új és kényelmes szerelvények járnak arra, szinte teljes a kihasználtság.</p>

Gaskó István elmondta: a pénteki minisztériumi egyeztetésen semmilyen érdemi elõrelépés nem történt. A kormányzatnak fogalma sincs, hogy mennyit lehet megspórolni a vasúti vonalak bezárásával.. A szakszervezet szerint a sajtóban megjelent 1700 kilométer vasútvonal megszûntetése csupán 2-3 milliárd forintos megtakarítást eredményezhet.

A szaktárca másik lépését, mely szerint az infrastruktúra-vasutat januártól külön társaságba szervezik, szintén komolytalannak és törvénytelennek tartják. Gaskó István szerint az ilyen lépések csak a kapkodást tükrözik. Ekkora átszervezéshez sokkal komolyabb elõkészítésre és hozzáértésre lenne szükség, hiszen ezek évtizedekre meghatározzák a MÁV és ezzel együtt a vasutasok sorsát.

A VDSzSz szerint a MÁV vagyonának felmérése csak azért történik, hogy lássák, mit lehet még eladni belõle. Újságírói kérdésre, miszerint: "úgy tudni, tervbe van, hogy hitelt venne fel a MÁV az ingatlanokra", Gaskó István azt felelte, hogy ez azért nem tûnik reális megoldásnak, mert az ingatlanok többsége már most is jelzáloggal terhelt.

Az elnök szerint, ha a reform így folytatódik tovább, komoly esélye lehet egy nagy, minden területre kiterjedõ sztrájknak is. A VDSzSz már több más szakszervezettel és a civilekkel is felvette a kapcsolatot, akikkel több fronton is körvonalazódni látszik az együttmûködés, így nem tudják kijátszani a szakszervezeteket egymás ellen. Egyelõre viszont azért nem tudnak sztrájkolni, mert sem a MÁV menedzsmentje, sem pedig a szaktárca nem tekinthetõ komoly tárgyaló partnernek, így eredményt nem érnének el vele - tette hozzá.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!