Helyi közélet

2013.12.05. 11:02

Kupéba „bújtatott” limuzin

Sportos, elegáns, rendkívül tetszetős és kényelmes – ez az Audi A3 Limousine.

Sportos, elegáns, rendkívül tetszetős és kényelmes – ez az Audi A3 Limousine.

Előre kell bocsátanom, hosszú ideig két dolgot nem szerettem egy autón: ha négy karika díszelgett a hűtőmaszkon és ha fehér színű volt. Nos, a Miskolc Autótól kapott tesztautó, az Audi egyik legújabb büszkesége, a Magyarországon készülő A3 Limousine épp megfelel eme két kitételnek. Szerencsére Ingolstadtban jó néhány évvel ezelőtt úgy döntöttek, nem hagyják, hogy a két nagy vetélytárs ellépjen előlük és az újragondolt formavilággal bátran néznek a megmérettetések elé. És mivel manapság a fehérnek is számtalan árnyalata „létezik”, egy ideje már én is megbarátkoztam ezzel a színnel. Így előítéletektől mentesen ismerkedhettem az autóval.

Kényelmes és jól vezethető

Az A3 Limousine az Audi első lépcsős hátú modellje a prémium alsó-középkategóriában. Fejlett technikájával, és kényelmével kategóriájában idén elnyerte a szakma egyik legtekintélyesebb díját, az Arany Kormánykereket. A kritikusok szerint az Audi tervezői a kupékat idéző könnyedséggel alapjaiban értelmezték újra a limuzin fogalmát, s bár sokan attól tartottak, hogy a látvány a kényelem rovására megy, a „használat” során eloszlanak eme félelmek, köszönhetően annak, hogy széltében és hosszában is megnőtt az elődökhöz képest.

Be kell valljam, hátul ugyan nem ültem, elöl viszont maximális kényelemben éreztem magam. Magasságomból, pontosabban alacsonyságomból adódóan jó néhány modellel meggyűlt már a bajom, nem mindig sikerült megtalálni az ideális pozíciót. Ahhoz ugyanis, hogy a pedálokat kényelmesen elérjem, vagy túl közel kerültem a kormányhoz, amit ráadásul nem tudtam elég alacsonyra állítani, vagy az ülés magassága nem stimmelt, de olyan is volt, hogy a váltó nem esett a kezemre. Itt nem volt gond ezzel, s nemcsak azért, mert automataváltós lévén nem kellett sokat bíbelődni a váltással. Minden a kezemre és a szemem ügyébe esett.

Apropó látótér: rám egy picit zavaróan hatott a sok „kütyü”, ami a vezetőt hivatott segíteni, láttukra ugyanis az az érzetem támadt, hogy lassan már nincs is szükség az emberre ahhoz, hogy vezesse az autót, csak betápláljuk az információkat, és elvisz minket az úti célunkig. Lehet, hogy ez a jövő, de én imádok vezetni! Különösen akkor, ha ilyen kellemesen vezethető autóban ülök, amelyben a megye rettenetes állapotú útjai sem tudnak felbosszantani. Azt nem mondom, hogy eltünteti a kátyúkat, ám a kisebb egyenetlenségeket tökéletesen kiegyenlíti, és jelentősen tompítja a nagyobbakat. És még a kanyarok sem tudják eltántorítani ebben, olyannyira magabiztosan áll az úton.

Szóval kényelmes és kellemesen vezethető. Egyetlen apró hiányérzetem támadt csupán: bár az 1,4-es motor kiválóan elgyorsítja álló helyzetből és egészen 140-ig jól húz a motor, 140 felett azonban élvezetesebb élményt nyújthat egy izmosabb erőforrással. Igaz, ekkora sebességgel a hazai utakon nem is közlekedhetünk! Így ez csupán egy apró fricska a részemről, másba ugyanis, még ha akarnék, sem tudnék belekötni.

Leparkol helyettünk

Engem ugyanis nem zavar, hogy a kategóriát tekintve vannak az A3 Limousine-tól nagyobb csomagtérrel rendelkező autók, mert ennek nem az a funkciója, hogy minél több csomagot szállítsunk vele. Bevásárláshoz, üzleti utazáshoz, családi nyaraláshoz viszont tökéletes útitárs. És takarékos. Fogyasztását tekintve, és a start-stop rendszeréből adódóan is.

És hogy mi minden szolgálja a kényelmünket? Csak néhányat emelek ki: ha akarjuk, az A3 leveszi a vállunkról a parkolás terhét és önállóan beáll a kiválasztott helyre, az adaptív tempomat követi a forgalomban az előtte haladót, sávelhagyás esetén pedig visszakormányozza magát az úton saját térfelünkre. Érdemes mindezt személyesen megtapasztalni!

- ÉM-UM -

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában