Tömegszex a templom lépcsőin

Különös templomok Indiában
Különös templomok Indiában
India – Egy különös kultúra, számunkra sokszor nehezen érthető szertartások. Hatalmas falloszok, melyeket Siva Lingamjaként tisztelnek, és egész városnyi templom-komplexum, melynek falai sűrűn borítottak mindenféle erotikus szobrokkal.

Ősi tömegszex jelenetek, melyek egész mást adnak a laikus és mást a spirituális utazónak. Káma a szerelem istene az indiai mitológiában. Hasonlít egy kicsit a görög panteon Ámorjához. Az ő szent könyve, a szexualitás minden létező formáját ábrázoló könyv, vagyis szútra. Indiában található néhány különös templom, mely templomok a káma szútra fejezeteinek megfelelően annak összes szexuális alakzatát bemutatják. A nyugat embere ebben csupán a vég nélküli buja erotikát látja, és ez nem is baj, hiszen legalább kinyílik a szeme valamilyen másfajta gondolkodásra is.

Khajuraho egy falu a Madhya Pradesh nevű indiai tartományban kb. 620 km-re délkeletre Delhitől, India fővárosától. India egyik legnépszerűbb turistalátványossága, amely híres az erotikus témájú szobraival dekorált hindu templomairól. A több száz szobron ábrázolják a közülés és a szeretkezés különböző pozícióit, a hosszú csókokat, az izgalmas öleléseket

Datolyapálma alatt kőbe van vésve a szex

Khajuraho neve, a Khajur hindi szóból származik, amely datolyapálmát jelent. A város eredetileg annak a hindu dinasztiának a fővárosa volt, aki a X. és XII. század között uralta Indiának ezt a vidékét. Ezeket a templomokat kb. 100 év alatt építették 950 és 1050 között. A teljes területet egy fal határolja 8 kapuval, melyeknek bejáratánál két datolyapálma áll. Az eredetileg 80 hindu templomból már csak 22 maradt meg eredeti állapotában, melyek jelenleg összesen 21 km2-en helyezkednek el elszórtan.

A 22 szex-templom a világörökség része

XIX. század végén tárták fel a régészek a templomokat, de a dzsungel a szobrok egy részét már magáévá tette. Ezeket a műemlékeket az Unesco a Világörökség részévé nyilvánította. Ezek a templomok spirális felépítménnyel rendelkeznek, ragaszkodva az északindiai hagyományokhoz. Néhány templom rendelkezik egy un. Jain panteonnal, de a többit hindu isteneknek ajánlották, mint a Szentháromságnak, helyi nevén a Trimurtinak Brahma, Visnu és Siva isteneknek. Az egyiknek közülük négy aloltára van a templom négy sarkán, a főoltár a templom közepén van, ami a templom alapját adja. A templomok építése szakrális jelentőségű, a spirál, a számok egymásutánisága, mind-mind mögöttes tartalmat hordoznak a hozzáértő spirituális ember számára.

A gyönyörű párok megvilágosodnak a szexualitásban

A templomokat három csoportba sorolják a földrajzi elhelyezkedésük alapján: nyugati keleti és déli. A formájuk a Himalája csúcsainak fokozatosan emelkedő formáját mintázza. Khajuraho templomainak szobrai nagyon kifejezők és mai napig is kutatják őket. Ezek a szobrok mély érzelmeket kifejező jóképű férfiakat és bájos nőket, illetve egyéb mondabeli hősöket és hírességeket ábrázolnak, akik éppen énekelnek, táncolnak, hangszereken játszanak, csókolóznak, vagy szeretkeznek és egyre magasabb szintre emelik ezt – a spirális templomszerkezetben is.

A kő különleges plasztikusságot nyer

Különféle érzelmek és szenvedélyek kifejezésévé olvad, ritmussá és dallá válik, ezáltal új, érzéki szeretők születnek, akik lelkesen énekelnek, anyák, akik a gyermeküket dajkálják és mindezzel együtt életet lehelnek a kőbe. Minden emberi dolgot és mindeni, ami a természet maga, (az élettelenség kivételével) ábrázolja a kő, egy darab kő akár, vagy a kőnek az “arca”. Ez az egyedülálló átalakulás életre kelti a köveket: a kövek is énekelni, táncolni kezdenek, önmaguk dicséretét zengik, sóvárognak a szerelemért, ezáltal a kőnek nemcsak, hogy lelke lesz, de ezt ki is sugározza.

Ez felébreszti az álmokat és az ember realitását a hit zenéjén keresztül, és ezzel együtt a templom a szerelem és az élet halhatatlanságának fesztivál-helyszínévé válik. Khajuraho szobrásza a szerelmet nem a szentségek szentségének tekintette, amelyet csak az oltáron lehet megmutatni – ez tud ragyogni anélkül is, amely az isteni lényeget jelenti. Nem lehet rossz az embernek, ha el tud emelkedni a saját önzésétől és az érzelem fizikai manifesztációja nem fogja ezt az érzést csökkenteni. Számára a szerelem szenvedély. Nem egy szétszakító elmélet, nem egy száraz dogma, vagy egy rideg gondolat; sokkal inkább volt az fenomenalizmus; a fenomenálisan megvalósult életigazság.

Khajuraho szobrásza imádja az életet és benne a nőt

A szobrász számára a nő Isten legszebb teremtménye, nem csupán a testi szerelem tárgya a férfi számára, és a férfi nem csupán egy lélektelen hímként elevenedik meg, hanem a teremtő mindenség fejeződik ki általa. Művészetében a nő lényét járja körül. A nő az ő művészetében tele van energiával, a szerelemhez tartozik, kezdeményező és vezető szerepe van. Sokkal kifejezőbb és képes hosszú távon bölcsőnek lenni és élvezi a szenvedélyeket.

A férfiakat felületes mosollyal jellemzi, kissé egyen-arckifejezéssel. A nőnek sokkal szélesebb körű szerelemmel kapcsolatos tevékenységeket ad, a szerelmeslevél írásától egészen addig, ahogy előkészíti a partnerét az egyesülésre. Míg a nőnél a szerelemben egyesülés és fesztiválhoz hasonlatos, a férfi ezeken a szobrokon jóval kevesebb cselekvő szerepet kap.

A templomokat mindig tömegek látogatták

A jól ismert utazó Ibn Batuta, akinek az útleírásai az indiai történelem legnagyobb forrásai, feljegyzi látogatását Khajurahoban 1335-ben. Leírásai szerint a templomokat mindig tömegek látogatták, nyilvánvalóan az emberek másképp gondolkoztak a szerelemről és a szexről, mint manapság.

A szex-templomok spiritualitása – egy út a keresőknek

Khajuraho művészei az emberi szerelmet az istenek áldásos tevékenységének tekintik. A régi hindu panteon tanításai a szerelmet úgy tekintik, mint az örök élet energiáját, amit a férfi és a nő egyesülése hoz létre. Hitték, hogy a szexualitás, a szerelem ösztöne (Káma) a testünk része, növeli az erőnket, a motivációnk fő forrása a szexualitásra előkészített test stimulálja a lelkünket is, így elérhetjük a transzcendentális extázis állapotát, amikor az ego eltűnik, az énünk egyesül és beleolvad az univerzális, vagy kozmikus Énbe.

Módszereiben tekintve a szexuális egyesülés használja a jóga alapelveit, amely a legmegfelelőbb eszköze ennek és Khajuraho talán a legjobb módja annak, hogy ezen tanok tanulmányozásába kezdjünk, de legalább megcsodáljuk azt. Megcsodáljuk, de ne a pornografikust elítélő európai szemünkkel, hanem az egyetemesből érkezett, spirituális szemünkkel. Akinek problémája van szexualitásával, párkapcsolatával, annk célszerű lehet elzarándokolni ide, és feltöltődni ezzel a különleges erővel, amit ezek a templomok sugároznak.

Kapcsolódó anyagok:

  • Filozofikus szexmasszázs
  • Rokokó – a szexorgiák kora
  • Pompei erotikus múltja
  • Forrás: Harmonet








    hirdet�s