Többségünk személyesen intézi banki ügyeit

Többségünk személyesen intézi banki ügyeit
Megtakarításokkal – saját bevallása szerint – a magyar lakosságnak csupán közel egyharmada rendelkezik.

Pénztartalékait a többség forintbetétben tartja, ám spórolt pénzét minden negyedik magyar készpénzben őrzi, állítja a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb Pénzügypiaci Adatszolgáltatás címet viselő tanulmánya.

Versengenek az ügyfelekért a bankok és pénzügyi szolgáltató cégek – nap mint nap találkozhatunk a különböző banki szolgáltatásokat hirdető ajánlatokkal. A GfK Hungária Piackutató Intézet 1995 óta folyamatosan készít felmérést az ügyfelek – úgy magánszemélyek, mint gazdálkodó szervezetek – igényeiről, preferenciáiról és banki szolgáltatásokkal kapcsolatos szokásairól.

Többek között ezekről tájékoztat legfrissebb, 2005. II. negyedévét feltérképező, 56. számú Jelentése Pénzügypiaci Adatszolgáltatás 2005 címmel.

A válaszok tanúsága szerint a lakosság közel egyharmada rendelkezik megtakarításokkal, azaz olyan pénztartalékokkal, melyek a havi rendszeres kiadások fedezése után a háztartás nettó jövedelméből megmaradnak.

A megtakarításokkal rendelkezők többsége (66 százalék) forintbetétben, ám a lakosság közel egynegyede még mindig hagyományos módon, készpénzben őrzi összegyűjtött pénzét. Harmadik legkedveltebb megtakarítási forma a hazánkban is hagyományokkal rendelkező életbiztosítás (14 százalék választja ezt a formát), melyet az önkéntes nyugdíjpénztár követ a sorban, bár ezt már csak a lakosság mintegy tizede választja, s közülük is főleg a 30-49 éves korosztály.

Banki ügyeinket többségünk személyesen intézi – a megkérdezettek 84 százaléka személyesen tér be bankfiókjába, ha bármilyen banki ügyet kell intéznie és a válaszadók 28 százaléka használja e célból saját bankjának automatáját.

A telefonos banki ügyintézést közel minden tizedik – elsősorban a fiatalabb korosztályból kikerülő – ügyfél részesíti előnyben. Más bank automatáját és az internetet az ügyfeleknek csekély 5-5 százaléka veszi igénybe banki ügyeinek rendezésekor. A mobilkorszakban azonban a mobilbankolást csupán a banki ügyfélkapcsolattal rendelkezők 2 százaléka választja.

Az ügyfelek számlavezető bankjukba átlagosan 3-4 hetente térnek be. Az internetbank látogatása azonban ennél sokkal gyakoribb, egy ügyfél átlagosan havonta akár hat alkalommal is ellátogat bankja internetes honlapjára tranzakcióinak lebonyolítása érdekében.

A telefonos és internetes banki ügyintézést, azaz az angol szakkifejezéssel élve e-bankinget, az ügyfelek többsége a számlaegyenleg lekérdezésére (86 százalék), a lakosság több mint fele pedig átutalásainak és közüzemi számláinak intézésére használja.
Milyen módon intézi Ön banki ügyeit? (az adatok a banki kapcsolattal rendelkező válaszadók százalékában kifejezve)

Bankfiókban84
Telefonon, call center hívásával9
Mobilbankon keresztül 2
Interneten5
Saját bank bankautomatájával28
Idegen bank bankautomatájával5
Bankárral, ügynökkel fiókon kívül1
Hitelcentrumban, hitelirodában0
Semmilyen módon nem intézem5








hirdet�s