Többen vásároltak az amerikai fekete pénteken, mint tavaly

Az ünnepi vásárlási szezon kezdetét jelző fekete pénteken 2,2 százalékkal több vásárló kereste fel a boltokat, mint egy évvel korábban, ám mindössze 0,3 százalékkal többet költöttek a vevők, mint tavaly – derült ki az amerikai karácsonyi bevásárlási nyitány előzetes értékeléséből.

A ShopperTrak kereskedelmi monitorcég elemzése szerint az amerikai vevők összesen 10,69 milliárd dollárt hagytak a Hálaadás utáni pénteken a boltokban. Az elemzők emlékeztettek: a lassú folyamat folytatódik, 2009-ben ugyanis 0,5 százalékkal költöttek többet a fekete péntek vásárlói, mint egy évvel azelőtt.

Bill Martin, a ShopperTrak vezetője szerint a kereskedelemben tovább nőtt az online értékesítés részesedése. Egyre több vásárló szeretné ugyanis elkerülni a boltokban ilyenkor tapasztalható tolongást, és inkább az interneten keresztül rendeli meg az akciós termékeket. Ezt a tendenciát egyébként megerősítette a PayPal is, mondván, 27 százalékkal nőtt az online fizetési rendszerükön keresztül vásárlók száma az elmúlt évhez képest.








hirdet�s