Teszteltük a Volvo legújabb modelljét

Teszteltük a Volvo legújabb modelljét
Ezzel az autóval nem mehetünk el észrevétlenül kocsikázni.
Fiatalos, sportos, formabontó és pimaszul gyors – ez a Volvo legújabb modellje, a C30-as.  video

„Azt mondják, egy mai Volvót már 50 méterről fel lehet ismerni. Azt szeretném, hogy ez a távolság a jövőben kétszer ekkora legyen .” Ezek a mondatok Steve Mattintól, a svéd autógyár dizájnigazgatójától származnak, s ha csak egyetlen rövid pillantást is vetünk a C30-asra, megállapíthatjuk, gond nélkül teljesíthetik ezt a törekvést. A mai „tucatautók” világában ugyanis sikerült egy olyan formát megálmodniuk legújabb modellüknek, amelyet egyetlen más márka képviselőjével sem téveszthetünk össze.

Hátul is kényelmesen

A formabontó külsőhöz természetesen különleges belső is társul. Elég csak ránézni a vékony középkonzolra, ami mögött egy újabb tálca biztosít helyet a pakolásra. A vékonyság azonban ne tévesszen meg minket, nem csupán egy dizájnelemről van szó, innen vezérelhetjük a klímát és az audiorendszert, de itt állíthajuk be autónk „sajátosságait” is.
Ennél is nagyobb meglepetés fogad azonban minket hátul. A Volvo szakított azzal a hagyománnyal, hogy igyekszik három személyt begyömöszölni a hátsó ülésekre, így a megszokott „pad” helyett két különálló, normál méretű ülés várja az utasokat, amelyben ugyanolyan kényelmesen ülhetnek, mint az „első sorban”.

Gyors és biztonságos

Tény, hogy a formabontó dizájnnak némileg áldozatul esett a csomagtartó, de hát ez az autó nem családi autónak készült, s nem is arról szól, hogyan pakoljunk bele még több csomagot, hanem egy sajátos életérzésről, amivel nem titkoltan a fiatalabb generáció és a gyengébbik nem képviselőit igyekeznek „megfogni”. Közülük is azokat, akik nem félnek a sebességtől, mi több, élvezik az óvatos duhajkodást az úton. És itt a hangsúly az óvatoson van, ez az autó ugyanis nagyon megy. Már a városban is érezni, hogy unja az araszolgatást és a gyakori megállást, az autópályán érzi igazán elemében magát. Gyorsan reagál minden egyes mozdulatunkra, pillanatok alatt megiramodik, s ha elérte az utazósebességét, kényelmesen és biztonságosan falja a kilométereket. Jöhet neki emelkedő, vagy sodrós kanyar, egyiket sem veszi zokon, és az autóban ülőknek sincs olyan érzése, hogy jaj, istenem, mindjárt átrohanunk a szembe jövő sávba.
Szóval kényelmes, gyors és biztonságos. És feltűnő jelenség. Bárhová is mentünk a Belme Autó Kft. miskolci márkakereskedése által biztosított tesztautóval, mindenhol hosszasan csodálták az autót, és irigykedő pillantásuk arról árulkodott, szívesen helyet cserélnének velem…

Felveszik a versenyt
Fiatalos, sportos és meglehetősen formabontó vonalak – ezek lehetnek az első megállapítások a C30-as láttán. Aztán kezdünk csak el gondolkodni, hogy ilyen kis méretekkel nem igazán találkozhatunk a Volvónál. Nos, valóban, a svédek utoljára 20 éve képviseltették magukat a kompakt kategóriában, ám most úgy gondolták, ideje beszállni az eme szegmens vásárlóiért folytatott versenybe. S miután a sikert nem akarták a véletlenre bízni, egy olyan merész tervvel álltak elő, ami már tanulmányként elnyerte a közönség tetszését.

 

Modern formában

Elölnézetben megszokottan ismerős, de a hátulja…
Mint az a márka tájékoztatójából kiderül, a kocsi hátulján a pillantásokat mágnesként vonzó üvegajtó az 1971-es 1800ES modellt idézi, amely szerintük valószínűleg a legszebb autó volt, amit a Volvo valaha is gyártott, de szerintem a C30-as, és a már ismert tanulmányautók láttán sok vita folyhat még erről. A lényeg, hogy ez az autó nagyon jól sikerült.








hirdet�s