Több túró, kevesebb sajt fogyott tavaly

Több túró, gyümölcsjoghurt, vaj és tejföl fogyott tavaly, mint egy évvel korábban – derül ki a Nielsen piackutató felméréséből. Sajtból, kefirből és a natúr joghurtból ugyan kevesebb fogyott, az elemzés szerint összességében a fogyasztók egyre jobban törekednek arra, hogy étkezési szokásaikat az egészséges életmód szerint alakítsák.

A vásárlásoknál továbbra is fontos szempont a kényelem, a tejtermékek döntő többségét hiper- vagy szupermarketekben vesszük meg.

A Nielsen kimutatása szerint a túró-tejföl-vaj-gyümölcsjoghurt termékcsoport együttes évi forgalma mintegy 95 milliárd forint, a sajté további 75 milliárd. A legnagyobb növekedést a túrónál mérték, tavaly 7 százalékkal többet adtak el belőle, ami 3 százalékos forgalomnövekedést jelent. Gyümölcsjoghurtból értékben 7 százalékkal nőtt a bolti eladás, és tavaly meghaladta a 30 milliárd forintot. Az eladott mennyiség 3 százalékkal növekedett.
A felmérés szerint a tejföl a többi között azért kerülhetett be a legnagyobb forgalmú tíz Nielsen-kategória közé, mert a fogyasztók egy része kevesebbszer ment vendéglőbe és inkább otthon főz. A tejföl forgalma és csaknem elérte a 30 milliárd forintot, ez 5 százalékos bővülés. Mennyiséget tekintve évi 60 millió liter felett mozog a piac, amely 1 százalékkal bővült tavaly. Vajból értékben 6, mennyiségben 2 százalékkal nőtt a kiskereskedelem forgalom, a piac mérete 12 milliárd forint körül van.

A tavalyi év két “vesztese” a kefir és a natúr joghurt. A kefirnél a forgalom 4, az eladott mennyiség 3 százalékkal csökkent. Az éves piac csaknem elérte a 8 milliárd forintot. A natúr joghurtnál értékben mínusz 6, mennyiségben mínusz 4 százalék a tavalyi év eredménye. Az éves forgalom csaknem 6 milliárd forint.

Sajtból ugyan két százalékkal kevesebbet adtak el tavaly, mint egy évvel korábban, a forgalom azonban így is 5 százalékkal bővült. A Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória rangsorában a feldolgozott hús és sör után a sajt a harmadik. Sajtot leginkább hiper- és szupermarketekben, illetve diszkontokban vásárolunk, a magyar vevők csaknem fele a trappistát is magában foglaló félkemény sajtokat kedveli. A vásárlási szokások a többi tejtermék esetén is hasonlóak, az esetek döntő többségben nagyobb, illetve diszkont üzletekben vásárolunk.

-Független Hírügynökség-








hirdet�s