„Szükség van a módszertani megújulásra”

Sipos Imre
Sipos Imre - © Fotó: ÉKN
Miskolc – Új célok és új feladatok körvonalazódnak a pedagógusképzésben és -továbbképzésben.

Nem fizikusokat és matematikusokat, hanem fizikatanárokat és matematikatanárokat kell képezniük a tanárképző egyetemeknek, jelentette ki Miskolcon Sipos Imre miniszteri biztos, az EKE-OFI főigazgatója a Nemzeti Pedagógus Kar B.-A.-Z. megyei tagozata és a Miskolci Tankerületi Központ által szervezett értekezleten kedden.

Vannak még nyitott kérdések, amikben t­­ovább egyeztetünk.” Veres Pál

Emlékeztetett: Magyarországon ismét osztatlan tanárképzés van a 2013/14-es tanévtől. Olyan értelemben gyakorlatorientált lesz a képzés, hogy az utolsó két félévet a hallgatók az „életszagú” iskolákban, tehát nem gyakorlóiskolákban töltik majd. De fontos, hogy már a képzés folyamán is nagyobb szerepet kapjon a gyakorlati oktatás és hogy a szakmai képzés, a módszertani képzés is erősödjön.

Sipos Imre hangsúlyozta: szükség van a módszertani megújulásra is.

A tanárok továbbképzésével kapcsolatban elmondta: ez a feladat a tervek szerint a felsőoktatási intézményekbe kerül majd. Várhatóan hat központ lesz, amely ellátja a továbbképzéseket, régiónkban a Debreceni Egyetem és az egri Eszterházy Károly Egyetem, de természetesen más egyetemek, így a miskolci is bekapcsolódhat ebbe a munkába. A közoktatási intézmények vezetői szeretnék, ha a továbbképzések rendszeresek lennének a leginkább igényelt és hasznos témákban. Hosszú távon pedig az lenne a cél, hogy az állam finanszírozza a pedagógusok továbbképzését.

Tovább egyeztetnek

Veres Pál, a Nemzeti Pedagógus Kar elnökségének a tagja a kar tevékenységéről és céljairól tartott előadást. Kiemelte, a kar olyan szakmai érdekképviseleti szervezet, melynek feladata egyrészt a jogszabálytervezetek véleményezése, valamint kezdeményezése a jogalkotók felé. A kar vezetősége szeretné elérni, hogy minden intézményben legyen olyan ember, aki az NPK felhívásaival, közleményeivel foglalkozik, és továbbítja azokat a tantestület felé, ha pedig a pedagógusoktól észrevétel érkezik, akkor ezt továbbítja a kar vezetése felé. Veres Pál kiemelte: számtalan eredményt értek már el, amelyek befolyásolták a mostani szabályozókat. Természetesen vannak még nyitott kérdések, amelyekben tovább egyeztetnek.

– ÉM-HE –








hirdet�s