Szöveg, buktatás

Unikumnak tartja ugyan a most induló tanévet Herpai Imre, a megyei Pedagógiai Intézet igazgatója, de leszögezte: nem azért, mert újdonság indul, hanem mert folytatódnak az oktatási reformok.

Az egyik vitatott fejezet a köztudatban buktatási tilalomként rögzült. Holott az idéntől már magasabb évfolyamon is érvényes rendelkezés nem ilyen egyértelmű folyamat, hiszen arról szól, hogy a szülő beleegyezése nélkül nem lehet a csemetét megbuktatni.
– De ez nem is baj – tette hozzá a szakember. Folytatódik a szöveges értékelés az alsóbb évfolyamokon. Maga az értékelés voltaképpen nem a számok átfordítása, hanem a gyerek képességeinek leírását kell, hogy tartalmazza. – Amennyiben ez egy teljes, átfogó értékelés, akkor fel kell azt is vetni, hogy mit ismételtessünk a gyerekkel – fűzte össze a szálakat Herpai Imre.

Véleménye szerint az iskola kezdeti szakaszainak a célja a gyerek fejlesztése, ezért annak van értelme a pedagógus részéről, hogy felismerje: miben gyenge a gyerek és abban segítsen neki.

Hátrányok kiegyenlítése

Az érettségi a másik fontos reform. – Az már tarthatatlan volt, hogy a felvételi visszafelé szabályozta az iskolarendszert, most pedig a kreativitást helyezik előtérbe, nem a kizárólagos lexikális tudásra épít – folytatta az igazgató. Debrecenben hét középiskolában indul az idén nyelvi előkészítő. A gyerekek az első évben nagyon magas óraszámban nyelvet tanulnak, a fennmaradó részben informatikát és előkészítő stúdiumokat hallgatnak. A cél az, hogy érettségiig eljussanak a középfokú nyelvvizsgáig és az, hogy az induláskor meglévő hátrányokat kiegyenlítsék. Herpai Imre azt is elmondta a Naplónak, hogy az idén már feltétele a kistérségi együttműködésnek a közoktatásban végzendő közös munka, mely lehetőséget nyújt a kistelepüléseknek a minőségi oktatás elérésére.

P.G.








hirdet�s